Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون اعتقاد دارد آن‌قدر سریالی مثل "مسافری از هند" طرفدار دارد که حتی بینندگانش دیدنِ این سریال را به کارهای جدید ترجیح می‌دهند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با وجودی که نزدیک به 20 سال از پخش اولیه "مسافری از هند" می‌گذرد؛ اما این سریال همچنان اثری تماشایی و جذاب است که حتی در بازپخش‌های متعدد بعدی هم با استقبال مخاطبان مواجه شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافری از هند این شب‌ها بر روی آنتن آی‌فیلم بود و به تازگی به پایان رسیده است، یکی از سریال‌های پربیننده‌ای به شمار می‌رود که زمانی خیابان خلوت می‌کرد. 

در سریال "مسافری از هند" مجموعه‌ای از بازیگران جوان و با سابقه حضور دارند که مجید مشیری یکی از آن‌ها است. مشیری در این سریال ایفاگر نقش منصور است؛ مردی که با دو همسر و فرزندانش در یک خانه زندگی می‌کند و البته دچار مشکلات فراوان در زندگی و برقراری ارتباط با اعضای خانواده‌اش است. مشیری داشتن چنین ویژگی و نقطه تمایزی را دلیل اصلی جذابیت این کاراکتر برمی‌شمرد.

به باور این بازیگر کهنه‌کار، منصور سریال مسافری از هند از آن کاراکترهای خاکستری است که برای هر هنرپیشه‌ای جذاب به نظر می‌رسد. او با اشاره به استقبال فوق‌العاده از مسافری از هند تصریح می‌کند موضوع سریال خیلی بکر و جذاب و حتی از زمان خودش جلوتر بوده است. مشیری همچنین اعتقاد دارد "مسافری از هند حکم سکوی پرتاب را برای بسیاری از بازیگرانش به خصوص جوان‌ترها داشته و حتی بازیگران جوانی که نقش‌های فرعی سریال را برعهده داشتند، در سال‌های بعد در تلویزیون و سینما تبدیل به ستاره شدند."

از جمله سریال‌های دیگری که مشیری در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به میکائیل، معراجی‌ها، بچه‌های نسبتاً بد، دزد و پلیس، ارمغان تاریکی، کمکم کن، همسفر، پزشکان، سایه‌ای در تاریکی و پدر اشاره کرد. به بهانه پخش سریال قدیمی مسافری از هند از شبکه آی‌فیلم به سراغ این بازیگر رفتیم و لحظاتی با او به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را می‌توانید در ادامه بخوانید: 

سریالی که خیابان خلوت می‌کرد/ بازیگرانی که ستاره شدند

* بگذارید از این‌جا شروع کنیم که سریال مسافری از هند با وجودی که در دهه 1380 ساخته شده و برای مخاطبان عمدتاً جوان است اما همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و توانسته با نسل‌های بعدی تلویزیون هم ارتباط برقرار کند. دلیل این استقبال را در چه می‌بینید؟

تا جایی که می‌دانم هنوز هم سریال مسافری از هند مخاطبان زیادی دارد و بسیاری از مردم به تماشایش می‌نشینند. مسافری از هند یکی از بهترین سریال‌های تلویزیون در یکی دو دهه اخیر است. این سریال نه تنها در پخش اول در سال 1381 با استقبال فوق العاده مردم مواجه شد که در بازپخش‌های بعدی هم پربیننده بود. حتی بسیاری از بینندگان، این سریال را به مجموعه‌های جدید ترجیح می‌دهند.

مسافری از هند از آن سریال‌هایی بود که به خصوص در قسمت‌های پایانی خیابان‌ها را خلوت می‌‌کرد و همه دوست داشتند ببینند پایان قصه چه می‌شود. این سریال حکم سکوی پرتاب را برای بسیاری از بازیگرانش به خصوص جوان‌ترها داشت. حتی بازیگران جوانی که نقش‌های فرعی سریال را برعهده داشتند در سال‌های بعد در تلویزیون و سینما تبدیل به ستاره شدند.

بکر، جذاب و جلوتر از زمان خودش!

* چه دلایل و عواملی را در این موفقیت دخیل و سهیم می‌دانید؟

موضوع سریال خیلی بکر و جذاب و حتی از زمان خودش جلوتر بود. فیلمنامه سریال قوی و جوان‌پسند بود. کاراکترها جواب و جذاب بودند و شخصیت‌‌پردازی‌های خیلی خوبی روی آنها صورت گرفته بود. در مجموع، عوامل سریال همگی حرفه‌ای و کاربلد بودند.

نمایی از سریال مسافری از هند

چنین نقشی کمتر در تلویزیون دیده بودیم

* نقش خودتان هم در این سریال خاص و ویژه بود. تا پیش از مسافری از هند نقش مردی را که دارای دو همسر است و با همسرانش در یک مکان زندگی می‌کند، کمتر در سریالی دیده بودیم....

این نقش برای خودم هم جذاب بود. منصور کاراکتر جالبی بود که همسر اولش را طلاق نداده اما به نوعی رها کرده و به سراغ زن دیگری رفته بود و حالا با این دو زن و فرزندانش در یک خانه زندگی می‌کرد. همان‌طور که خودتان هم اشاره کردید چنین نقشی را کمتر در سریال‌های تلویزیونی دیده بودیم. منصور البته در ارتباط با فرزندانش هم چندان موفق به نظر نمی‌رسید و در مجموع، زندگی خانوادگی موفقی نداشت. او نه با همسرانش رابطه درستی داشت و نه با فرزندانش.

منصور را انتخاب کردم چون جای مانور داشت

* هرچند منصور در ابتدا یک شخصیت منفی به نظر می‌رسد، اما هر چه قصه سریال جلوتر می‌رود، تبدیل به یک کاراکتر خاکستری می‌‌شود و حتی در مقاطعی حس ترحم مخاطب را برمی‌انگیزاند...

وقتی فیلمنامه سریال را خواندم، خواستم تا نقش منصور را به من بدهند. احساس کردم این نقش فراز و فرودهای زیادی دارد و از قابلیت مانور زیادی برخوردار است. منصور در واقع یک بازنده است که چوب اشتباهات خودش را می‌خورد. او بالفطره انسان بدی نیست، بلکه خودش را در یک مسیر اشتباه قرار داده و هر چقدر تلاش می‌‌کند نمی‌‌تواند از شرایطی که در آن قرار دارد، خلاص شود. شاید در ابتدای سریال مخاطب او را بابت اشتباهات سرزنش کند؛ اما هرچه می‌گذرد و به خصوص وقتی تلاش‌‌های منصور را برای فرزندانش می‌بیند، نظرش درباره او عوض می‌شود و حتی در سکانس‌هایی برایش دل می سوزاند و همدردی می‌کند.

هر هنرپیشه‌ای حاضر نیست این نقش را بپذیرد

* به نظر می‌رسد این نقش برایتان خیلی جذاب بوده که روی آن نظر داشته‌اید؟

بله، نقش منصور را واقعا دوست داشتم و هنوز هم دارم. فکر می‌کنم نقشم در سریال مسافری از هند یکی از بهترین کارهایم در حرفه بازیگری باشد. منصور از آن کاراکترهای خاکستری است که برای هر هنرپیشه‌ای جذاب به نظر می‌رسد. البته شاید هر بازیگری هم حاضر نباشد چنین نقشی را بازی کند.

* خودتان فکر می‌‌کردید نقش منصور و در کل خود سریال مسافری از هند تا این حد دیده و پرمخاطب شود؟

فیلمنامه مسافری از هند را که خواندم مطمئن بودم که این سریال هم موفق خواهد شد. مسافری از هند و خط قرمز از جمله سریال‌های خیلی جذاب و موفق تلویزیون در آن سال‌ها بودند.

واکنش‌ها و نظرات مردم را در کوچه و خیابان می‌دیدیم

* پس به این ترتیب باید با واکنش‌های زیادی از سوی بینندگان سریال مواجه بوده باشید. به خصوص که در آن سال‌‌ها هنوز از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم خبری نبود...

یکی از حسن‌های کار در تلویزیون این است که می‌توانی خیلی زود نتیجه کارت را ببینی و از نظرات مخاطبان اطلاع پیدا کنی. سریال مسافری از هند در پخش اولیه به صورت هفتگی روی آنتن می‌رفت و مثل الان نبود که سریال‌ها هر شب پخش می‌شوند. هر هفته که قسمت جدید این سریال پخش می‌شد فردایش در کوچه و خیابان واکنش‌ها و نظرات مردم را می‌دیدیم.

اوایل شاید نظر مساعدی بر روی شخصیت منصور نداشتند؛ اما هرچه جلوتر رفتیم واکنش‌ها نسبت به او متعادل‌تر و منطقی‌تر شد. در مجموع، استقبال مردم از مسافری از هند فوق‌العاده بود و این سریال را واقعاً دوست داشتند.

به خاطر کرونا کمتر کار می‌کنم

* به عنوان سؤال پایانی خودتان سریال‌های قدیمی را می‌بینید و این روزها جلوی دوربین چه کاری هستید؟

من خودم جزو کسانی‌ام که از بازپخش فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی استقبال می‌کنم و این حرکت را قابل تقدیر می‌دانم. اگر سرکار نباشم خودم هم سریال‌های مورد علاقه‌ام را از این شبکه دنبال می‌کنم. این روزها هم فعلاً به خاطر شرایط کرونا ترجیح می‌دهم کمتر کار کنم. 

اجرای آقای بازیگر در عیدانه تلویزیون/ "کتاب‌باز" با پژمان‌ جمشیدی تمام می‌شودکنداکتور رنگارنگ تلویزیون در عید فطر/ "خندوانه" هم برنامه داردموج سیاه‌نمایی و توهین به خیّرین در سریال‌های خانگی/ آیا ساترا پیگیری خواهد کرد + فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آی فیلم رسانه ملی سریال تلویزیون آی فیلم رسانه ملی سریال تلویزیون سریال مسافری از هند نظر می رسد نقش منصور واکنش ها سریال ها روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»

پیگیری‌های رسانه‌ای درباره سرانجام «پایتخت۷» با دو اتفاق سرزبان‌ها افتاد؛ یکی خبر حذف از کنداکتور آی‌فیلم سرو صدایی به پا کرد و دیگری خبری از تولید فصل جدید که نه پایتختی‌ها و نه تلویزیونی‌ها آن را تأیید نکرده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم پیش از آغاز سال 1403 به ساخت فصل‌های جدید سریال‌های «پایتخت» و «گاندو» اشاره کرد. 

او در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم به این نکته اشاره کرد: فیلمنامه «گاندو» که فیلمنامه‌اش مراحل تأیید در داخل صداوسیما انجام می‌شود ان‌شاءالله در سال جدید وارد مراحل پیش‌تولید و تولید می‌شود. اگر مشکلی هم پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در 1403 می‌بینیم.

اما در طول سال گذشته و سالِ جاری، حواشی دست از سرِ «پایتخت» برنداشت. به طوری‌که چندی پیش در دیدار هنرمندان با پیمان جبلی، سؤالی که از سیروس مقدم کارگردان این سریال هم پرسیده شد همین بود؛ «پایتخت» چه زمانی ساخته می‌شود؟ به نوروز 1404 می‌رسد؟ او هم همچون مدیرانِ‌تلویزیون خیلی صریح و قطعی درباره سرانجام تولید سریال صحبت نکرد و به عبارتِ «تولید سریال در حال پیگیری و مذاکره است» اشاره کرد. 

همان نکته‌ای که بارها مدیران سیمافیلم به آن اشاره کرده‌اند که روالِ معمول ساخت سریال‌ها خصوصاً مجموعه‌های چند فصله به همین صورت است. نکته‌ای که سیدسلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما به آن اشاره کرد؛ "«پایتخت» در حال گفت‌وگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روزها دفتر فیلمنامه کارهای جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند."

اما دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت7» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز 1404 آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است. 

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. 

البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند. 

«موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت5» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد. 

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز 1399 هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال 1400 روانه آنتن کرد.

باید دید بالأخره سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخِ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در 1403، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز 1404 می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • (ویدئو) مجید و آقا معلم سریال قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • واکنش یکی از عموهای فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد | اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!