Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویوران با بیان اینکه مقاومت فلسطین؛ ضعف سیستم دفاع گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را آشکار کرده است، افزود: بیشتر موشک‌های شلیک شده با گذشتن از سامانه دفاعی گنبد آهنین؛ به مناطق اشغالی اصابت کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسین رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه و غرب آسیا شب گذشته (چهارشنبه 22 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند امتیاز‌هایی که در زمان ترامپ گرفتند؛ تثبیت کنند، گفت: آنها می خواهند فلسطینیان را از قدس آواره و اهداف خود را در این منطقه محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند بخش غربی و شرقی قدس به یکدیگر ملحق شود، افزود: بر این اساس روز اشغال قدس را در مسجدالاقصی جشن گرفتند.

 

رویوران با اشاره به اینکه بیت المقدس هویت فلسطین است، گفت: مقاومت به جای امت فلسطین از قدس دفاع می‌کند. مردم فلسطین همه بر اساس هویت واحد وارد عرصه شده اند و حتی در نیویورک تظاهرات بزرگی به نفع فلسطینیان برگزار شد.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه و غرب آسیا با بیان اینکه مقاومت فلسطین؛ ضعف سیستم دفاع گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را آشکار کرده است، افزود: بیشتر موشک‌های شلیک شده با گذشتن از سامانه دفاعی گنبد آهنین؛ به مناطق اشغالی اصابت کرده است.

 

رویوران با تاکید بر اینکه این معادله جدیدی است که صهیونیست‌ها فهمیده اند نمی‌توانند در قدس و مسجدالاقصی هر جنایتی را مرتکب شوند، گفت: صهیونیست‌ها از قدرت مقاومت فلسطین غافلگیر شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین ابزار برای مقابله با موشک؛ گنبد آهنین است، افزود: در حملات مقاومت آسیب پذیری این سامانه مشخص شد و صهیونیست‌ها به دلیل ضعف مقابله با موشک‌های مقاومت دست به دامان مصر برای برقراری صلح شده اند.

 

رویوران بر این نکته تاکید داشت که به نفع مقاومت نیست که آتش بس را بپذیرد و اکنون بین فلسطینیان در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی وحدت و یکپارچگی ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه جامعه صهیونیست به ارتش خود متکی است، افزود: این در حالی است که اکنون که این ارتش شکست خورده است، جامعه صهیونیستی نیز از نظر روانی از هم می‌پاشد.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه و غرب آسیا با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌هایی که با رژیم صهیونیستی سازش و دشمنی با ایران را جایگزین دشمنی با صهیونیست‌ها کردند؛ انتظار داشتند رژیم صهیونیستی از آن‌ها دفاع کند، افزود: اما می‌بینند که صهیونیست‌ها نمی‌توانند از خودشان هم دفاع کنند.

 

رویوران با تصریح این نکته که به طور قطع پس از پایان این نبرد؛ اوضاع به نفع فلسطین خواهد بود و صهیونیست‌ها در رفتار خود در قدس و مسجدالاقصی تجدید نظر می‌کنند، تاکید کرد: صهونیست‌ها در این نبرد اعلام کرده اند در پی جنگ زمینی نیستند، زیرا ایستادگی مردم غزه و قدرت مقاومت؛ بسیاری از انتخاب‌های آن‌ها را از بین برده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فلسطینیها مقاومت فلسطین فلسطین رژیم صهیونیستی صهیونیست ها مقاومت فلسطین گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از مخالفت دادگاه رژیم صهیونیستی با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد.

البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و به اتهام تشکیل گردان‌های شهدای الاقصی بازداشت شد و طی این مدت توسط دادگاه رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد محکوم شده است.

علی‌رغم بازداشت و محکومیت البرغوثی، وی از پشت دیوارهای زندان در صحنه فلسطین حضور پررنگی داشته است و فرمول توافق سال ۲۰۰۳ گروه‌های فلسطینی برای توقف سه‌ ماهه عملیات نظامی در ازای توقف اشغالگری، ترورها و حملات رژیم صهیونیستی را تهیه کرد و این نقطه آغاز حضور وی در صحنه فلسطین از پشت میله‌های زندان بود.

البرغوثی همچنین در سال ۲۰۲۱ با وجود زندانی بودن تصمیم گرفت در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت کند، اما این انتخابات به دلیل اختلافات برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه