Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@19:42:15 GMT

افسردگی پس از زایمان در دوره کرونا دوبرابر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۰۶۷

افسردگی پس از زایمان در دوره کرونا دوبرابر شد

نتایج یک بررسی جدید که به تازگی توسط محققان انگلیسی صورت گرفته نشان می‌دهد، در دوران شیوع کرونا افسردگی پس از زایمان دو برابر بیشتر در مادران شایع بود.

محققان دریافتند که بحران جهانی شیوع ویروس کرونا این مشکلات را افزایش داده و احتمال افسردگی و اضطراب پس از زایمان «به طور ملموس افزایش یافته است».

محققان دانشگاه کالج لندن از ۱۶۲ مادر در لندن نظرسنجی کردند و داده‌ها نشان داد، ۴۷ درصد از این افراد از افسردگی پس از زایمان رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان می‌دهد قبل از همه گیری نرخ  افسردگی پس از زایمان در مادران اروپایی ۲۳ درصد بود.

کارشناسان یکی از علل مهم در افزایش این نوع از افسردگی را عدم حمایت دیگر اعضای خانواده می‌دانند؛ نتایج نشان می‌دهد مادرانی که در دوره همه‌گیری کووید ۱۹ بیش از قبل از نوزادان مراقبت می‌کنند بیشتر دچار انزوا، خستگی، نگرانی، عدم کفایت، احساس گناه و افزایش استرس می‌شوند.کسانی که ارتباط بیشتری با مردم داشتند، نسبت به مادرانی که منزوی‌تر بودند، علائم افسردگی کمتری داشتند.

چندین مطالعه از اروپا و ایالات متحده نشان داده است کار خانگی مادران و مراقبت بیشتر از کودکان در طی شیوع بیماری کووید افزایش یافته که نشان می‌دهد ممکن است مادران را به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار دهد.

47231

کد خبر 1514387

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: افسردگی درمان افسردگی زایمان ویروس کرونا افسردگی پس از زایمان نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار ۲۸ ساله با سابقه یک بار زایمان و یک سقط، در چهل و دومین هفته بارداری به یکی از مراکز بیمارستانی قم مراجعه می کند.

تلاش برای انجام زایمان طبیعی انجام و بی نتیجه می ماند و مادر جهت زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل می شود. پس از خروج جنین، به ناگاه مادر دچار ایست قلبی شده که بلافاصله تلاش جهت احیا مادر شروع می شود.

این مادر با حالت اینتوبه به icu منتقل می‌شود و به علت وضعیت بحرانی وی، پس از هماهنگی با دفتر پرستاری بیمارستان شهید بهشتی، به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال به بیمارستان تیم پزشکی و پرستاری با مدیریت دکتر وفایی منش وارد عمل شده و جان مادر را نجات می دهند.

درحال حاضر با تلاش وهمت شبانه روزی  کادر درمان، بیمار هوشیار بوده و وضعیت وی پایدار است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است