Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیاییان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، برخی نقاط شرق سواحل خزر بخصوص در مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز، شمال غرب کشور، دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، کرمان و شمال هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد تگرگ، پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) در مناطق ذکر شده با این تفاوت که در شمال غرب سامانه تضعیف شده و وضعیت مشابه روز قبل است. یکشنبه( ۲۶ اردیبهشت) در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی آن و برخی نقاط زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه( ۲۷ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و از امروز ( پنجشنبه) تا دوشنبه روند افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور حاکم می‌شود. 

ضیائیان تاکید کرد: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. جمعه و شنبه ( ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) خلیج فارس بویژه در نواحی مرکزی مواج است. 

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴اردیبهشت) کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

47231

کد خبر 1514391

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی گرما محیط زیست وزش باد شدید رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید

به گزارش «تابناک»، براساس آخرین اطلاعات سازمان هواشناسی، امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد و ممکن است موجب بروز سیلاب شود.

فردا در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند. روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد. طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

رگبار پراکنده در برخی مناطق جنوبی کشور

همچنین، امروز در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برای فردا در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • هواشناسی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید