Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@20:45:24 GMT

درگیری در تل آویو و سکوت در وین

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۲۶۷

خبرهای پرشماری از دلایل و  شرایط سخت در این منطقه نشان می دهد شاید نشست وین دست کم به  لحاظ اهمیت خبری در موقعیت ضعیف تری قرارگیرد. برخی خبرهای جهت داری که در باره نقش احتمالی ایران در این درگیری های جدید از سوی منابع اسراییلی و یا کشورها و خبرگزاری های مخالف ایران منتشر می شود این داستان را کمی برای نشست وین دشوار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از کارشناسان باوردارند احتمال اینکه نتانیاهو نخست وزیر سرسخت و از اعتبار افتاده اسراییل با تحریک تندروهای یهودی این آشوب را برپا کرده باشد را نباید دست کم گرفت. از سوی دیگر تشدید درگیری ها در این منطقه راه را برای حضور بیشتر کشورهای بزرگ در متاقشه بازکرده و احتمال اینکه گفت وگوهای صلح در وین با تحولاتی همراه باشد را بیشتر می کند. در هفته های تازه سپری شده خبرهای پرشماری منتشر می شدکه نخست وزیر اسراییل از جوبایدن خواسته است با ایران صلح نکند و تحریم ها را برندارد اما بایدن در برابر این خواسته اسراییلی ها سکوت کرده و به ایران وعده حذف تحریم ها راداده است. حالا شاید با این درگیری در اسراییل حواس کشورها به موضوع مذاکرات وین پرن شود. برخی کارشناسان اما باوردارند زور نتانیاهو نمی رسد که با ایجاد انحراف هایی شبیه پدیدار سازی درگیری در اسراییل و نوار غزه داستان برجام را به محاق ببرد. در ایران نیز خبرگزاری های اصلی و شبه دولتی وابسته به نهادهای خاص و نیز صدا و سیما با پوشش گسترده خبرهای این درگیری راه برای شنیدن خبرهای وین را به محاق برده اند. تا پیش از درگیری اخیر خبرها نشان می داد آمریکایی ها با حذف بخش قابل اعتنایی از تحریم های ایران موافقت کرده اند. البته هنوز خواسته های آمریکایی ها از ایران با صراحت در جایی نیامده است و یکی از خواسته ها نیز این است که ایران از حمایت حماس یا حزب الله لبنان که از نهادهایی درخط مقدم نبرد با اسراییل اند دست بردارد. باید دید دامنه درگیری ها در این منطقه چقدر خواهد شد و آیا نیروی کافی برای معطل کردن گفت وگوهای وین را دارد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • (ویدئو) خبرهای امیدبخشی که ندا قاسمی بازیگر «نون خ» آرزو دارد بگوید
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن