Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس از تهران؛ ماه مهمانی خدا به ایستگاه پایانی رسید و مؤمنان و روزه‌داران پس از یک ماه مهمان خدا شدن و به شکرانه خودسازی و تزکیه، آیین ویژه عید سعید فطر را با حالتی متفاوت و زیبا برگزار کردند.

صبح امروز همزمان با سراسر کشور، مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان‌های استان تهران در صفوف مرتب و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی سجده شکر به درگاه خداوند متعال را به جا آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیافتگاه وصل در قبله تهران

مردم مؤمن و ولایتمدار شهرری که یک ماه روزه‌داری و خودسازی و تزکیه را پشت سر گذاشتند، در روز عید سعید فطر به شکرانه این بندگی و شرف حضور در پیشگاه الهی، نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

نماز عید فطر در محوطه فضای باز ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور با شکوه مردم مومن شهرری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری اقامه شد.

همچنین در تمام مساجد شهرستان ری که دارای فضای باز هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نماز عید سعید فطر اقامه شد.

شکرانه یک ماه بندگی در شهرقدس

مردم مؤمن و ولایت‌مدار شهرقدس پس از یک ماه روزه‌داری، صبح امروز با حضور در فضای باز مساجد و خیابان‌ مصلی به شکرانه یک ماه روزه‌داری سجده شکر به جا آوردند.

نماز عید سعید فطر امسال طبق توصیه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه شد و هریک از نمازگزاران با همراه داشتن سجاده و مهر شخصی و استفاده از ماسک و با رعایت فاصله فیزیکی در این مراسم پُرفیض معنوی شرکت کردند.

مردم بصیر شهرقدس پس از برپایی نماز ضمن ابراز همدردی با قربانیان حادثه تروریستی کابل و قرایت قطعنامه، اقدام رژیم کودک کش اسراییل در فلسطین اشغالی را محکوم و اعلام انزجار کردند.

حضور حماسی پردیسی‌ها در نماز عید فطر

نماز عید فطر امسال پردیس با تفاوت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.

نماز عید فطر امسال شهرستان پردیس در خیابانی همراستا با شهرهای بومهن و پردیس به صورت یکپارچه و تجمیعی برگزار و بلوار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پردیس مملو از جمعیت نمازگزاران بود.

در ابتدای مراسم گروه تواشیح نورالساجدین به اجرای برنامه پرداختند و سپس نماز عید فطر توسط حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس اقامه و در پایان نمازگزاران به پای خطبه های عبادی و سیاسی نماز عید فطر نشسته و از این خطبه ها بهره‌مند شدند.

 ولایتمدارانه پای صندوق‌ها حاضر میشویم

حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز عید فطر این شهرستان که با حضور مرشور نمازگزاران برگزار شد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و اشاره به خصوصیات نمایندگان صالح، اظهار کرد: امروز ذلت و خواری دشمنان را می‌بینیم و مشاهده میکنیم که دشمنانمانی که یکروز برای ما خط و نشان می‌کشیدند و به دنبال خارج کردن ذلیل شده اند.

امام جمعه پردیس گفت: امروز آمریکا با ذلت تمام از طریق نوکران اروپایی خودش در صدد بازگشت نصفه و نیمه به برجام است اما امروز ملت ایران دنبال لغو همه تحریم ها هستند.

وی افزود: آمریکای جنایتکار میخواهد برخی از تحریم ها را گروگان نگه داشته تا برای مواردی مانند حقوق بشر، تروریسم و قدرت موشکی ایران به کار ببرد، لذا باید مراقب این شیطنت های دشمنان بود و با ورود مرد میدان به عرصه سیاست و با محوریت ولایت این زیاده خواهی‌ها از بین برود.

حسینی ادامه داد: امروز می‌بینیم که عربستان سعودی تنها راه نجات خودش را در ایران می‌بیند و به دنبال مذاکره است و این نتیجه مقاومت مردم ایران است.

امام جمعه پردیس با اشاره به اتفاقات فلسطین اشغالی، تشریح کرد: این روزها قدرت مرد میدان با محوریت ولایت باعث اتحاد و وحدت مقاومت فلسطین در سراسر سرزمین های مقدس شده است و باعث مقاومت غزه، حماس و جهاد اسلامی در دفاع مقدسی در برابر کفر شده و هم وطنان خودشان را تنها نگذاشتند‌.

وی اضافه کرد: موشک‌هایی که رژیم غاصب را به وحشت انداخته نتیجه همین تفکر مرد میدان و ولایت مدار است به صورتی که سیاست های شیطانی و بی عرضگی آمریکایی کودکش را به نمایان تر می کند.

حسینی عنوان کرد: شنبه هجدهم اردیبهشت ماه برابر با بیست و پنجم رمضان المبارک در مقابل دبیرستان دخترانه سیدالشهدای افغانستان درپی ۳ انفجار پیاپی بیش از ۸۵ دختر دانش آموز مظلوم شهید و بیشتر از ۲۰۰ نفر مجروح شدند که همگی نوجوانانی ۱۰ تا ۱۲ ساله بودند.

امام جمعه پردیس ابراز کرد: مدرسه سیدالشهدای افغانستان ۷ هزار دانش‌آموز دارد و ملت و دولت ایران این جنایت را محکوم می‌کند زیرا این انتقام آمریکا از شکست‌های خود در منطقه است که از مرد میدان و از ولایت خورده و باید گور خود را از منطقه گم کند.

وی مطرح کرد: از دولت افغانستان و مجامع بین المللی خواستاریم که حواسشان را بیشتر جمع کرده تا تکرار اینگونه حوادث رنج‌آور را شاهد نباشیم.

امام جمعه پردیس خاطرنشان کرد: شیطنت و فتنه‌ای که آمریکا در عراق به وجود آورده و با حمله به کنسولگری ایران تلاش میکنند محبوبیتی که سردار دلها سردار حاج قاسم سلیمانی داشته را کمرنگ کنند اما امروز محبوبیتی که مردم عراق نسبت به سردار داشتند بیشتر شده و آمریکایی‌ها و دشمنان کشور این را بر نتابیدند.

وی یادآور شد: دشمنان تمام تلاش خود را می کنند تا این محبوبیت را از بین ببرند اما با یاری خداوند و هوشمندی مردم و مسئولان ایران اسلامی و با ولایت انتخاباتی حماسی و بصیرتی را شاهد خواهیم بود‌.

حسینی با بیان اینکه ملت ایران با مشارکت حداکثری در پای صندوق ها حاضر خواهند شد تا حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند، اذعان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که مشروعیت این نظام رو زیر سوال برده و مشارکت مردما را پایین بی‌آوردند اما ملت ایران بصیر و ولایتمدار باقی خواهند ماند و این پرچم را که امانتی در دست ملت است را بخ صاحب اصلی آن می‌رسانند.

امام جمعه پردیس بیان کرد: امروز باید با بصیرتی انقلابی عمل کرد تا گرفتار توطئه‌های معاویه و یزیدهای زمانه نشویمو با کسانی که میخواهند‌ با پول آرای مردم را تغییر و یا خریداری کنند برخورد کرده و اجازه این بی‌حرمتی را ندهیم.

وی ابراز کرد: با تاسی از ائمه اطهار تلاش کنیم و از خدای متعال بخواهیم تا همانند سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که ایستاد و تمام این توطئه های دشمنان را شناخته و کنار زدند با شناخت افراد اصلح در پای صندوق‌های رای و انتخابات حاضر شده و انتخابی از روی تدبیر داشته باشیم.

نماز عید سعید فطر در شهرستان های جنوب شرق استان تهران برگزار شد

نماز عید سعید فطر با حضور اقشار مختلف مردم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا و همچنین در مکان های باز همچون بقاع متبرکه نیز برگزار شد.

نماز عید فطر یکی از بانشاط ترین نمازها است

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز عید فطر، اظهار کرد: در زمان غیبت هنگامی که فقیه جامع الشرایط متصدی حکومت است اقامه نماز عید از شئون وی است و فتوای رهبری معظم ناظر به همین مسئله است که فرمودند؛ ائمه جمعه و نمایندگان ایشان نماز را اقامه کنند.

وی گفت: از سویی دیگر یقینا در اقامه نماز باشکوهی مانند نماز عید فطر یقینا اهداف مهم سیاسی دنبال شده وآن اجتماع عظیم و به رخ کشیدن اتحاد و انسجام امت اسلام است که حقیقتا در نماز عید فطر به وضوح مشاهده می‌شود و فقه سیاسی شیعه ما را متوجه آن می‌سازد.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد:اما آنچه که موجب این نوشتار شد؛ احساس خطر نسبت به شکستن این ابهت وعظمت است.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: به بهانه کرونا پراکنده کردن نماز عیدی که در گذشته نیز در فضای باز برگزار می‌شد چه توجیه شرعی و انقلابی دارد؟

وی افزود: اداره امور مساجد ورامین ۴۰ مسجد را برای اقامه نماز عید اعلام کرد، شنیده ها حاکیست؛ برای این اقدام مشورتی با ائمه محترم جمعه نشده که طبق نظر آقا این مسوولیت بر دوش آنها است و ده‌ها مسجد نزدیک به هم در ورامین، جوادآباد و خیرآباد جهت اقامه نماز عید اعلام شد که بسیاری از آنها ضرورت نداشت و ضمن اینکه با فتوای رهبری سازگار نبود با مبانی فقه سیاسی شیعه نیز در تعارض بود، اینگونه تصمیمات ناپخته و عجولانه به بهانه کرونا اصلا قابل توجیه نیست.

امام جمعه موقت ورامین گفت: مگر می‌توان نماز عید را که عبادت است برخلاف دستورات دینی اقامه کرد؟! شاید متولیان امر به جوانب اینگونه تصمیمات توجه نکرده باشند.

حجت الاسلام محمودی افزود: به هر شکل وظیفه دانستم به‌عنوان یک تحلیل به افکار عمومی تقدیم شود و یقینا دیگر محققین محترم نیز می‌توانند نقطه نظراتشان را ارائه دهند.

وی ادامه داد: نکند مناسک و مراسمی که مایه عزت شیعه است و میراث قرن‌ها مجاهدت علما و مؤمنین سلف است دستخوش تصمیمات ناپخته و بهانه تراشی‌های نابجا شود که یقینا در صورت استمرار قابل جبران نیست.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه موقت ورامین نماز عید فطر نماز عید سعید فطر امام جمعه پردیس نماز عید فطر حجت الاسلام اقامه نماز برگزار شد مرد میدان فضای باز اقامه شد خطبه ها یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری بر لزوم اقامه نمازجماعت اول وقت در دستگاه‌های اجرایی تاکیدو تصریح کرد: افرادی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند

وی با اشاره به ورود بیش از ۲۰ میلیون گردشگر به مازندران افزود: باید در تلاش باشیم تا توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی بهبود یابد

وی با بیان اینکه نشست شورای اقامه نماز هم از لحاظ فردی و هم از لحاظ اجتماعی جزو برنامه‌های اولویت دار استان است گفت: این نشست‌ها در شهرستان‌ها هم باید بصورت منظم برگزار شود.

حجت الاسلام ابراهیمی دبیر شورای اقامه نماز استان در این نشست با اشاره به اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز در دوره‌های گذشته از سوی مسئولان اجرایی شود گفت: همه دستگاه و نهاد‌ها باید در اجرای مصوبات شورای اقامه بسیج شوند

وی با اشاره به اینکه اماکن بین راهی برای اقامه نماز باید برای جانبازان و معلولان مناسب سازی شوند افزود: مازندران قطب گردشگریست، اما متاسفانه اکثر مساجد بین راهی در هنگام نماز صبح بسته است

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود