Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:52:00 GMT

روایت یک فیلمساز از مستندهای کاراکتر محور

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۴۹۲

روایت یک فیلمساز از مستندهای کاراکتر محور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهدی گنجی مستندساز که با فیلم «رویاهای خالکوبی شده» در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حاضر بود، یکی از مسترکلاس‌های این دوره را برگزار کرد که یکی از پربیننده‌ترین کارگاه‌های این دوره بود.

در این مسترکلاس، گنجی درباره مستندهای کاراکتر محور صحبت کرد و در بخشی از این کارگاه گفت: یک سوال مهم در ساخت مستند کاراکتر محور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه آیا من برای نشان دادن آن کاراکتر فرد مناسبی هستم یا خیر؟ به عنوان مثال یکی از نکات مهم در این موضوع جنسیت و زبان کاراکترهاست که کمک می‌کند متوجه شویم فرد مناسبی برای ساخت مستند این فرد هستیم یا خیر؟»

این مستندساز عنوان کرد: خیلی اوقات فیلمسازها فکر می‌کنند باید تک نفره فیلم بسازند. در صورتی که این کار خیلی خطرناک است. یکی از مهمترین ویژگی‌های سینمای کاراکتر محور این است که به ما اجازه می‌دهد با آدم‌ها بیشتر وارد رابطه شویم. آدم‌ها وقتی با افراد غریبه‌ای چون شما مواجه می‌شوند، سخت می‌توانند ارتباط برقرار کنند. هرچه تعداد آدم‌های پشت دوربین کمتر شود، احتمال اینکه آدم‌های آن خانه با شما بهتر ارتباط برقرار کنند بیشتر می‌شود.

مهدی گنجی مستندهای «من می‌خوام شاه بشم»، «اراده‌های آهنین»، «پازلی‌ها»، «مادرم منیژه معدن کار است» و … را کارگردانی کرده است. علاقه مندان برای تماشای این مسترکلاس می‌توانند به بخش کارگاه‌ها در سامانه اینترنتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

کد خبر 5211131 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم سینمایی عبدالوهاب شهیدی فیلم کوتاه پیام تسلیت ویروس کرونا فیلم مستند تئاتر ایران سریال ایرانی درگذشت چهره ها انیمیشن سینمای مستند گلدن گلوب جایزه سینمایی کاراکتر محور آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق

مجموعه مستند «بازی اختاپوس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد فیاضی که پیشتر روی آنتن شبکه یک سیما رفته بود، از امشب ۸ اردیبهشت روی آنتن شبکه افق می‌رود.

این مستند با نگاهی متفاوت به موضوع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی پرداخته که روایتی از جنایت‌های این رژیم از ابتدا تا امروز است.

«بازی اختاپوس» محصول مشترک مستند سیما و موسسه اندیشه شهید آوینی که در ۱۰ قسمت با صدای وحید رونقی تولید شده است.

این مجموعه مستند از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش و روز بعد ساعت ۷ بازپخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رباط‌داده‌های پرسپولیس، یکی هست، سه تا فصل بعد!
  • دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • پورعلی‌گنجی رفتنی شد!