Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@15:13:40 GMT

چرایی بروز کمبود انسولین در کشور/مشکل تأمین ارز

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۶۲۱

چرایی بروز کمبود انسولین در کشور/مشکل تأمین ارز

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در ارتباط با چرایی بروز کمبود انسولین در کشور نکاتی را متذکر شد.

 سید حیدر محمدی، اظهار کرد: در صورت تأمین ارز مورد نیاز مشکلی برای تهیه انسولین در ماه‌های آتی نخواهیم داشت. همچنین چهار شرکت متقاضی تولید انسولین در داخل هستند که دو شرکت در ماه‌های آینده تولید محصولات خود را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمینه مشکلات مربوط به حوزه توزیع انسولین گفت: ۴۵۰۰ داروخانه منتخب برای توزیع انسولین در کشور داریم که با توجه به تعداد، دسترسی سخت می‌شود و به ناچار سهمیه موجود بین یک سری داروخانه‌های منتخبی که سابقه خوبی دارند، قرار داده‌ایم.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بیماران دیابتی برای سهولت در دسترسی به داروی خود، می‌توانند با استفاده از سامانه تیتک در قسمت کمبود دارویی نزدیک ترین داروخانه منتخبی که انسولین مصرف آنها را موجود داشته باشد، شناسایی و داروی خود را تهیه کنند؛ که اگر داروخانه‌ای اعلام کند که دارو را موجود ندارد، ممکن است تخلف کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته، صد و بیست داروخانه ظرف دو روز مورد بازرسی قرار گرفتند، گفت: متأسفانه ۲۳ درصد داروخانه‌هایی که در حوزه انسولین قلمی مورد بازرسی قرار گرفته اند، تخلف کردند که برخورد قانونی جدی با آنان بعمل خواهد آمد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود