Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی ۴۳ نفره از سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی در پی درگیری های اخیر میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت قدس با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از دولت بایدن خواستنددر حمایت از منافع رژیم صهیونیستی، مذاکرات احیای برجام را متوقف کند.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه نیوزویک، گروهی ۴۳ نفری از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا به رهبری مارکو روبیو از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواسته اند به دلیل آنچه حمایت مالی از حماس در بحبوحه درگیری های ادامه دار با رژیم صهیونیستی خوانده شده است، مذاکرات با آن را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سناتورهای آمریکایی درخواستشان را روز چهارشنبه در نامه ای به بایدن مطرح کردند.
این سناتورها در نامه شان به طرفداری از رژیم صهیونیستی در درگیری های اخیر غزه با ادعای این که آنچه «تروریست های فلسطینی در غزه» خوانده شده از سوی ایران حمایت مالی می شوند و موشک هایی را به سمت قدس اشغالی شلیک کرده اند، مطرح کردند که با توجه به این، مذاکرات دولت بایدن با ایران در وین بر سر احیای توافق هسته ای مشکل ساز است.
این گروه از قانون گذاران آمریکایی همچنین در نامه ذکر شده با مطرح کردن ادعاهایی دیگر علیه ایران، با طرح برخی ادعاها آورده اند: آمریکا در مذاکرات فعالانه با ایران مشارکت دارد و به طور بالقوه میلیاردها دلار را با لغو تحریم ها برایشان فراهم می کند که بدون شک به ایران کمک می کند تا از حماس و دیگر سازمان های تروریستی حمایت کند که به آمریکایی ها و دیگر متحدانمان حمله می کنند. ما از شما می خواهیم فورا به مذاکرات با ایران پایان دهید و روشن کنید که لغو تحریم ها اتفاق نخواهد افتاد.

سناتورهای جمهوری خواه افزودند که دولت آمریکا حماس را از سال ۱۹۹۰ سازمانی تروریستی تلقی کرده است، در حالی که ایران از حملات موشکی انجام شده از سوی این گروه در درگیری فعلی با رژیم صهیونیستی «آشکارا حمایت می کند». آن ها از بایدن خواستند که «صریحا از حق اسرائیل برای دفاع از خود علیه تمام حمله های تروریستی حمایت کند».
بر اساس این گزارش، درخواست این سناتورهای آمریکایی برای متوقف کردن مذاکرات وین در پی این مطرح می شود که مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته های اخیر برگزار شده است.
آمریکا و ایران تا کنون مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

اقدامات لازم برای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به آن در دو کارگروه مجزا بررسی می شود که شامل بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی اش و لغو تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران می باشد. این تحریم ها پس از خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته ای علیه ایران اعمال یا بازگردانی شدند.

ایران خواستار لغو تمامی تحریم های اعمال شده بر آن است و دولت آمریکا تا کنون بیان کرده آماده ی لغو تحریم های ناسازگار با برجام است.
حمایت مقامات آمریکایی از منافع رژیم صهیونیستی در درگیریهای اخیر در حالی است که نوار غزه و کرانه باختری شاهد درگیری شدید و گسترده بین گروه‌های مقاومت و اشغالگران از عصر دوشنبه، دهم مه است و مقاومت به تعهد خود عمل کرد چون به ارتش اشغالگر هشدار داده بود دست از حملات و تجاوزات به مسجد الاقصی و کوچاندن ساکنان الشیخ جراح در شهر قدس اشغالی بردارد در غیر این صورت با حملات مقاومت روبه‌رو خواهد شد.
طبق گزارش های اخیر رسانه های فلسطینی، در پی حملات رژیم صهیونیستی، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای جدید و در راستای به روز رسانی تعداد تلفات طی سه روز حملات اعلام کرد، بعد از نیمه شب تعداد شهدا در غزه به ۶۹ تن از جمله ۱۷ کودک و شش زن و نیز تعداد زخمی‌ها به ۳۸۸ تن از جمله ۱۱۵ کودک و ۵۰ زن رسید.

با تداوم حملات بی‌امان تانک‌ها و جنگنده‌های اشغالگران، منازل شهروندان فلسطینی، مقرهای دولتی و تاسیسات شهری از جمله مواضع آموزشی مقاومت به شکل گسترده هدف قرار گرفتند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Hwh

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سناتورهای جمهوری خواه رژیم صهیونیستی توافق هسته ای لغو تحریم ها علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در نامه‌ای بدون تاریخ، ارزیابی دولتی آمریکا را به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مایک جانسون ارائه داده که شبکه آمریکایی «ای بی سی نیوز» به نسخه‌ای از آن آن دست یافته است.

به گزارش فارس، طبق آن‌چه که بلینکن در این نامه نوشته است، دولت بایدن تشخیص داده است که سه گردان نظامی مرتبط به ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب «نقض فاحش حقوق بشری» علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری شده‌اند، اما بدون در نظر گرفتن این شرایط، به واسطه آن‌که رژیم صهیونیستی متعهد شده گام‌هایی را برای رسیدگی به این موضوع انجام دهد، این گردان‌ها واجد شرایط دریافت کمک‌های نظامی ایالات متحده خواهند بود و تحریم نمی‌شوند.

طبق گزارش‌ای بی سی نیوز، بلینکن در این نامه نوشته است، دولت آمریکا «ارسال هرگونه کمک آمریکا را به تعویق نمی‌اندازد و اسرائیل می‌تواند کل مبلغی را که کنگره تخصیص داده، دریافت کند».

این در حالی است که اخیراً، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرده بود که بلینکن قصد دارد تحریم‌هایی را علیه گردان «نتزاه یهودا» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام کند که موجی از انتقادات مقام‌های صهیونیست را به همراه داشت.

وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بنی گانتز نیز در واکنش به این اقدام گفته بود «تصمیم دارم برای تغییر این تصمیم اقدام کنم».

بلینکن روز دوشنبه هفته جاری در یک کنفرانس خبری در خصوص کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی و گردان‌های نظامی این رژیم که مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند گفت «هرکدام از این شرایط متفاوت است و ما به نحو احسنت برای جمع‌آوری حقایق تلاش می‌کنیم».

طبق «قانون لیهی»، ارتش آمریکا موظف است از ارسال تسلیحات، آموزش و هرگونه کمک نظامی به یگان‌های نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شوند، صرفنظر کند.

طبق گزارش شبکه‌ای بی سی نیوز به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، آمریکا و رژیم صهیونیستی یک توافق ویژه بین خود دارند که واشنگتن را موظف می‌کند که قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم مرتبط با «قانون کمک‌های خارجی»، با تل‌آویو رایزنی کند.‌ای بی سی نیوز ادامه داد، در مجموع، پنج یگان، سه یگان نظامی و دو یگان غیرنظامی- به دلیل اتهامات نقض حقوق بشر مورد بررسی و ارزیابی قرار دارند و طبق نامه بلینکن، چهار یگان، مراحل اصلاحی متناسبی را طی کرده‌اند.

بلینکن در نامه خود توضیح داد که تل‌آویو تصدیق کرده است که یکی از این پنج یگان نیز در سال ۲۰۲۲ از کرانه باختری به تپه‌های جولان منتقل شده‌اند که آن‌طور که‌ای بی سی نیوز توضیح داده، یگان پنجم در حقیقت به «نتزاه یهودا» متشکل از یهودیان افراطی ارتدوکس اشاره دارد.

وزیر خارجه آمریکا در نامه خود تصریح کرد «دولت اسرائیل، اطلاعات جدیدی درباره وضعیت این یگان ارائه داده و ما به دنبال تعیین مسیری به سوی اصلاح متناسب برای این یگان هستیم، اما چنین چیزی تأثیری بر حمایت ما از توانمندی اسرائیل برای دفاع از خود در مقابل حماس، ایران، حزب‌الله و دیگر تهدیدات ندارد».

دیگر خبرها

  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد