Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:03:56 GMT

سازمان ملل بار دیگر خواستار پایان درگیری های غزه شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۸۸۵

سازمان ملل بار دیگر خواستار پایان درگیری های غزه شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل، دبیر کل این سازمان از جامعه بین المللی خواست تا اقداماتی را به منظور عقب نشینی طرفین درگیری، بازگشت به توافقات قبلی که آرامش نسبی را در غزه برقرار و از هرج و مرج در این نوار باریکه جلوگیری می کند، انجام دهند؛ چرا که این درگیری ها فقط منجر به خسارات گسترده و آسیب رساندن به زیرساخت های غیرنظامی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماتیاس اشمال، مدیرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا / UNRWA ) از طرفین این درگیری خواست تا حملات خود را متوقف کرده چرا که غیرنظامیان بهای آن را خواهند پرداخت.

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی شدید درمورد افزایش قربانیان غیرنظامی به نقل از منابع خبری نوشت: نزدیک به پنجاه نفر در غزه و شش نفر در اسرائیل جان خود را در اثر این درگیری های نظامی از دست دادند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از فوت ۱۴ کودک فلسطینی و یک کودک اسرائیلی در این درگیری ها خبر داد.

هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف ضمن خواستار پایان خشونت ها و تنش ها هشدار داد: ما در آستانه یک جنگ تمام عیار هستیم.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان جان باخته در این درگیری ها ابراز نگرانی کرد.

تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت درمورد درگیری های اسرائیل و فلسطین بیان کرد: این شدیدترین درگیری بین اسرئیل و مبارزان فلسطینی در چند سال گذشته است.

وی افزود: آسیب پذیرترین اقشار غیرنظامیان متحمل بیشترین درد و رنج در این درگیری ها خواهند شد.

لین هستینگز، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه برای فلسطین در مورد افزایش احتمالی نیازهای بشردوستانه در سرزمین اشغالی فلسطین به ویژه در نوار غزه هشدار داد.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه تاکید کرد: سوخت نیروگاه غزه در صورت عدم تامین، روز شنبه تمام می شود؛ این امر منجر به کاهش قابل توجهی در تامین برق و همچنین خدمات بهداشتی و مراقبت های پزشکی شده و بخش بهداشت و درمان در نوار غزه که از همه گیری کووید-۱۹ نیز آسیب دیده بودند، قادر به درمان مجروحان نخواهد بود.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه  بار دیگر تأکید کرد که مقامات اسرائیلی باید مسئولیت های خود را طبق قوانین بین المللی انجام دهند و نیروهای امنیتی اسرائیل نیز باید از توسل به زور در عملیات نظامی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: حل سیاسی درگیری، پایان اشغال و دستیابی به راه حل مورد توافق دو رژیم بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، قوانین بین المللی و موافقت نامه های موجود میسر خواهد بود.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدا را ۶۹ نفر از جمله ۱۷ کودک و ۷ زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دومین روز متوالی حملات جنایتکارانه علیه باریکه غزه را ازسرگرفت.

رژیم اشغالگر شب گذشته و بامداد امروز ده ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده ها صهیونیست زخمی شده و خسارت های سنگینی به دشمن وارد شد.

برای اولین بار موشک های مقاومت به شمالی ترین شهرهای اسرائیلی رسید و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمد.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد نوار غزه رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد نوار غزه رژیم صهیونیستی سازمان ملل متحد نوار غزه رژیم صهیونیستی اخبار کنکور درگیری ها هماهنگ کننده نوار غزه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد در خصوص ایجاد درگیری در یکی از ورزشگاه‌های این شهرستان گفت: پلیس مانع درگیری و هرج و مرج در ورزشگاه شده و به وظیفه قانونی خود عمل کرده است. 

مهدی جوکار  ۱۰ اردیبهشت در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروز آباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شدند و او را مورد ضرب وشتم قرار دادند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آن‌ها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار ( اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر کردند.

جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد