Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:31:03 GMT

هشت طرح صنعتی در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۹۰۹

هشت طرح صنعتی در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شد

به گزارش ایرنا سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه در این آیین گفت: این طرح‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برای ۹۰۷ نفر به صورت مستقیم و برای یکهزار و ۳۲۹ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

حسین گروسی افزود: این طرح‌ها توسط بخش خصوصی برای توسعه منطقه آزاد اروند در سایت صنعتی خرمشهر و شهرک صنعتی شماره یک آبادان به بهره‌برداری رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شرکت پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند با محصول پایانه فروش آنلاین باسیم و بی‌سیم آفلاین و دستگاه خودپرداخت با اعتبار یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهارداشت: صنایع غذایی میهن نیز با محصول سردخانه ۲ مداره پنج هزار تنی و سرمایه‌گذاری ۴۴۲ میلیارد ریال برای ۲۲۵ نفر شغل ایجاد کرده است.  

وی افزود: شرکت صنعت الکتریک ایرانیان اروند با تولید محصول طرح توسعه کلید مینیاتوری لامپ ال‌ای‌دی چراغ پروژکتوری با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۶۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شد.

گروسی گفت: شرکت عطر تن آرای اروند با تولید محصول عطر ادکلن و لوازم آرایشی با سرمایه گذاری ۱۶۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد.

وی با اشاره با افتتاح مرکز نوآوری منطقه آزاد(اروند تک) افزود: این شرکت با محصول شتاب دهنده با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم افتتاح شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: شرکت یزدان پرتو الماس اروند با تولید محصول انواع لامپ‌های ال ای دی با میزان سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صعتی خرمشهر بهره برداری شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از شرکت صلح آسمانی اروند گفت: این شرکت با تولید محصول تولید فیلتر روغن موتور با سرمایه گذاری یکهزار و ۴۹۳ میلیارد ریال توسط شرکت چینی در سایت صنعتی خرمشهر بهره برداری شد که زمینه اشتغال ۲۴ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

وی بیان کرد: شرکت فولاد جهان آرا نیز با ساخت و تامین واحد جدا سازی هوا با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون قرار دارد. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها توسعه ایران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان منطقه ویژه اقتصادی آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان توسعه ایران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان منطقه ویژه اقتصادی آبادان اخبار کنکور نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد اروند بهره برداری شد تولید محصول مستقیم در شهرک میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی خرمشهر شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان