Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: بعد از نشستی که  با حضور رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و سرپرست کمیته فیزیک برگزار شد، تصمیم گیری در خصوص زمان و مکان مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته های فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار انجام شد.

محمدعلی فرهنگ مهر افزود: بر همین اساس، مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته های فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار جهت حضور در مسابقات آسیایی و جهانی از ۲۰ الی ۲۲ مرداد ماه امسال، به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رشته فیزیک آقایان برای افرادی طراحی‌ شده اسـت که ترجیح می‌دهند بدنی با عضلاتی کمتر، ولی در عین‌ حال تنومند و بـه‌ طور هنرمندانه‌ای زیبا داشته باشند اما با این حال باز هم ژنتیک مناسب، کمر باریک و بدنی بدون چربی نقش مهمی در موفقیت این افراد دارد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام فارس اظهار داشت: در رقابت فیزیک آقایان، معمولا در دسـته ۱۷۸ سانتی‌متر و کمتر از آن و بالاتر از ۱۷۸ سانتی‌متر برگزار می‌شود که البته در برخی فدراسیون ها مانند ایران، این دو دسـته را بـه ۴-۵ دسـته کوچکتر خرد می‌کنند و یک دسـته برای ورزشکارانی که عضلات بیشتر و وزن بالاتری دارند بـه نام ماسکولار فیزیک در نظر می گیرند و در سطح حرفه ای مسابقات فیزیک فقط در یک دسـته آزاد برگزار می‌شود.

فرهنگ مهر گفت: رشته بادی کلاسیک یا فیزیک کلاسیک نیز بر حسب تیپ بدنی طرفداران بسیاری را بـه خود جذب کرده اسـت زیرا افرادی که دارای قد بلندی هسـتند می توانند در این رشته بـه صورت چشمگیری پیشرفت کنند که در این رشته علاوه بر وزن، قد هم تاثیر زیادی دارد و ورزشکاران بر اساس قد دسـته بندی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد شکل عضلات بادی کلاسیک هم باید گفت که کاملا با بادی بیلدینگ متفاوت اسـت و در این رشته بیشتر بـه کشیدگی عضله و کات عمقی دقت می‌شود.

فرهنگ مهر افزود: عضلات حجیم از گردونه مسابقات حدف خواهند شد و بر اساس ژنتیک موجود در ایران بر اساس قد بلند، رشته بادی کلاسیک طرفداران زیادی را بـه خود جذب کرده است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: رقابتهای انتخابی فیزیک کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است

امیرحسین حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات قهرمانی کشور اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر در دو بخش پسران و دختران است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره محل برگزاری مسابقات گفت: با توجه به امکانات خوب دانشگاه آزاد اسلامی همدان و کنار هم بودن سالن مسابقات، خوابگاه و سلف سرویس، مسابقات در این مکان برگزار خواهد شد.

حسنی خاطرنشان کرد: از همکاری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همدان جهت میزبانی این رقابت‌ها هم تقدیر می‌کنیم که باعث رونق ورزش استان به واسطه میزبانی‌های متعدد ورزشی شده‌اند.

وی با اشاره به ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان در این مسابقات بیان کرد: شورای فنی هیئت وزنه‌برداری همدان انتخاب دختران و پسران اقدام به رأی‌گیری کرد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: بر این اساس عسل کدخدایی در دسته ۷۶ کیلوگرم (نوجوانان)، کیانا قیاسی در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم (جوانان)، مهسا قیاسی در ۵۵ کیلوگرم (نوجوانان)، فاطمه مالمیر در ۵۵ کیلوگرم (جوانان)، پریسا زرینی در ۴۹ کیلوگرم (جوانان)، نازنین زهرا ملکی در ۸۱ کیلوگرم (نوجوانان)، تارا درویشی ۶۴ کیلوگرم (نوجوانان)، نرگس زرینی ۵۹ کیلوگرم (نوجوانان) و زینب پرتوی فر در دسته ۷۱ کیلوگرم (نوجوانان) با حداکثر آرای کسب شده به قهرمانی کشور راه یافتند.

وی افزود: همچنین مریم می‌آبادی به عنوان سرمربی، سمیه ابوالفتحی مربی و خدیجه محبی راد سرپرست تیم وزنه برداری دختران همدان در مسابقات کشوری انتخاب شدند.

حسنی با اشاره به ترکیب تیم وزنه‌برداری پسران همدان بیان کرد: سینا هدایتی در وزن ۸۶ کیلوگرم (جوانان)، امیرعباس تیموری در ۹۲ کیلوگرم (جوانان)، امیررضا حاتمی در وزن به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (جوانان)، امیرعلی قره خان باز در ۸۰ کیلوگرم (نوجوانان)، امیرحسین خزایی در ۷۳ کیلوگرم (نوجوانان) و طاها نعمتی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (نوجوانان) برای حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزیده شدند.

وی افزود: همچنین بر اساس رأی‌گیری انجام شده، محمدرضا شیرزادی به عنوان سرمربی و محسن گودرزی مربی تیم وزنه برداری پسران همدان انتخاب شدند.

کد خبر 6089953

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور