Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:50:10 GMT

وزیر کشور: هیچ مشکلی با شورای نگهبان نداریم

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۳۷۸

وزیر کشور با تاکید بر اینکه هم شورای نگهبان و هم وزارت کشور در فرآیند ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون عمل می‌کنند، اظهار کرد: هیچ مشکلی با شورای نگهبان نداریم و هماهنگی کامل در حال انجام است؛ پس از اخذ مدارک کسانی که شرایط لازم از نظر شورای نگهبان ندارند، دسته بندی می‌کنیم و آن را تحویل شورای نگهبان می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف نظر شورای نگهبان و وزارت کشور بر سر ابلاغیه این شورا به این وزارتخانه در خصوص شرایط داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد، گفت: هم آنها قانونی عمل کردند هم ما قانونی عمل می‌کنیم و هم داوطلبین قانونی عمل کرده‌اند؛ قانون انتخاباتی که بر ما جاری و حاکم بوده نه لغو شده و نه اصلاح شده است، بلکه ظرفیت بر اساس مواد ۵۵ و ۵۹ قانون انتخابات آمده است.

وی افزود: ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته است؛ بر اساس این ماده وزارت کشور باید مدارک احراز شرایط کاندیداتوری را از داوطلبان بخواهد و شورای نگهبان هم بنابه قاعده سیاست های کلی انتخابات در تعریف رجل سیاسی یکسری شرایط گذاشته که متولی اکثر آن شرایط شورای نگهبان است و ۳ مورد گرفتن مدارک، سوابق و سوء پیشینه را ما متولی هستیم که ما روند ثبت نام این ۳ مورد را از داوطلبان دریافت می‌کنیم

وزیر کشور تاکید کرد: هیچ مشکلی با شورای نگهبان نداریم و هماهنگی کامل در حال انجام است؛ پس از اخذ مدارک کسانی که شرایط لازم از نظر شورای نگهبان ندارند، دسته بندی می‌کنیم و آن را تحویل شورای نگهبان میدهیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ما در حال انجام حرکتی عظیم، بزرگ و مهم انتخابات هستیم و این موضوعاتی که مستحدثه است و چند روز قبل از ثبت نام ابلاغ شد را باید با هماهنگی بر طرف کنیم و نگذاریم منجر به ایجاد فضاهایی شود که خیلی ها از آن برداشت شرایط متناسب کنند.

تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 1400 عبدالرضا رحماني فضلي شورای نگهبان وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود