Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر سیاسی سرشناس جهان عرب اتفاقات کنونی در فلسطین اشغالی را «اتفاقی تاریخی» توصیف کرد و گفت، این رویدادها، شمارش معکوس فروپاشی رژیم صهیونیستی است. 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» و تحلیلگر سیاسی سرشناس دنیای عرب، درگیری کنونی نوار غزه با رژیم صهیونیستی و آغاز درگیری‌های داخلی در چند شهر فلسطین اشغالی را «اتفاقی تاریخی» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطوان با اشاره به درگیری‌های خیابانی میان اعراب فلسطین اشغالی با صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیستی در شهرهایی مثل یافا، حیفا، اللد زادگاه جورج حبش نوشت، تبدیل خیابان این شهرها به میدان تقابل [و درگیری] با شهرک‌نشینان، اتفاقی تاریخی است که آغاز شمارش معکوس برای فروپاشی اسرائیل را به نمایش گذاشته است. 

این تحلیلگر فلسطینی‌الاصل با اشاره به واکنش موشکی گروه‌های مقاومت از غزه به شهرهای مختلف فلسطین اشغالی ادامه داد: این اتفاقات انتفاضه موشکی است که مقوله بازدارندگی اسرائیل و افسانه دروغین [سامانه‌های پدافند موشکی] گنبدهای آهنین را پایان داده است. آنچه در ادامه [بر سر اسرائیل] خواهد آمد، بزرگ‌تر [و بدتر] است. 

تنش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها پس از آن افزایش یافت که رژیم صهیونیستی در صدد اجرایی کردن تصمیم تخلیه محله «الشیخ جراح» در شهر قدس برآمد و با اعتراض ساکنان محله و دیگر فلسطینی‌ها در قدس بویژه در مسجدالاقصی روبه‌رو شد. پس از محاصره شماری از نمازگزاران معترض در مسجدالاقصی، گروه‌های مقاومت در نوار غزه با طرح معادله‌ای جدید به نام «ربط غزه به قدس» اعلام کردند که طبق ضرب‌الاجلی چندساعته، رژیم صهیونیستی باید تخلیه شیخ جراح و محاصره فلسطینی‌ها در مجسد را پایان دهد.

در پی استنکاف رژیم صهیونیستی از این خواسته، گروه‌های مقاومت، شهرهای مختلف فلسطین اشغالی را هدف شلیک موشک و راکت قرار دادند. رژیم صهیونیستی تاکنون هم محاصره مسجد را پایان داد به طوری که امروز در عید فطر دهها هزار فلسطینی با حمایت از غزه، نماز عید به جا آوردند و هم حکم تخلیه محله شیخ جراح به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/ص 

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۲۰۸ طوفان‌الاقصی|یمن: با آتش بازی نکنید

در دویست‌وهشتمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه حملات هوایی این رژیم به مناطق مختلف در غزه ادامه داشت، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن خطاب به متجاوزان آمریکایی گفت که با آتش بازی نکنند؛ بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنند، یمن سلاح دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در دویست و هشتمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه جنگنده‌های این رژیم در چندین نوبت مناطق مختلف نوار غزه را به‌شدت بمباران کردند. 

منابع یمنی از حمله هوایی ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی به منطقه «الصلیف» در استان الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از ارتش آمریکا مدعی انهدام دو قایق بدون سرنشین انتحاری ارتش یمن شد.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن خطاب به جنایتکاران آمریکایی که حامیان اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه هستند، گفت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت»

مقاومت دانشجویان آمریکایی در همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ثمر داد و دانشگاه براون در ایالت «رود آیلند» آمریکا با دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین به توافق رسید که توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که دانشجویان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که امروز به تحصن خود پایان خواهند داد. آن‌ها این توافق را یک پیروزی «بی سابقه» و رأی‌گیری را «یک امتیاز بزرگ» توصیف کردند.

روز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست‌‌وهشتمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

************************************************************

 

09:38- رادیو ارتش اسرائیل: سامانه‌های دفاعی آمریکا در برابر موشک‌های ایران شکست خوردند

رادیو ارتش رژیم اسرائیل یک هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه های دفاعی آمریکا انتقاد کرد و گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

09:22- حزب الله: نظامیان دشمن صهیونیست را هدف قرار دادیم

مقاومت اسلامی لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدان این جنبش محل استقرار نظامیان رژیم اسرائیل را در اطراف پادگان «برانیت» با موشک و توپخانه هدف قرار داده‌اند.

09:20- فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی

آژیرهای هشدار حمله موشکی و راکتی در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمدند. رسانه های لبنانی از شلیک چند موشک ضدزره به سمت این شهرک‌های خبر می‌دهند.

09:19- رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود

شبکه کان اسرائیل گزارش داد که یائیر لاپید، رئیس حزب مخالف و اپوزیسیون رژیم اسرائیل به زودی سفری رسمی به امارات خواهد داشت و طی آن، به چند مسئله با مقامات اماراتی خواهد پرداخت که یکی از آن‌ها موضوع «روز بعد از جنگ» و تلاش‌ها برای بازگردان اسرای اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل به همراه شماری از کشورها و شخصیت‌های عربی منطقه به دنبال برنامه ریزی برای شرایط بعد از جنگ در نوار غزه هستند؛ اینکه بعد از حذف حماس، اداره این منطقه به دست رهبری فلسطینی غیر از رهبران حماس و فتح باشد و نیروهای حافظ صلح عربی در این منطقه مستقر شده و با پول کشورهای عربی بازسازی شود. با این حال، حذف حماس بعد از 208 روز جنگ هر روز دست‌نایافتنی‌تر می‌شود.

04:43- یورش پلیس به دانشگاه کلمبیا

شبکه سی ان ان از حمله نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه کلمبیا با هدف سرکوب دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین خبر داد.

خبرنگار نیویورک تایمز نیز گزارش داد که دانشجویان مقاومت می‌کنند و دستان همدیگر را به هم قفل کرده‌اند.

نیروهای پلیس نیز در کشاکش با دانشجویان تلاش دارند خبرنگاران و دانشجویان را از محوطه چادرها دور کرده و چادرها را برچینند.

04:35- حمایت اساتید دانشگاه کلمبیا از دانشجویان

انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داد.

04:05- حضور گسترده نیروهای پلیس در دانشگاه کلمبیا

پس از اعلامیه شهردار نیویورک مبنی بر اینکه تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا باید پایان یابد، صدها نیروهای پلیس در محوطه این دانشگاه مستقر شده‌اند.

یکی از خیابان‌های اصلی منتهی به دانشگاه نیز توسط پلیس مسدود شده است.

.

03:40- حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن

منابع یمنی از حمله هوایی ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی به منطقه «الصلیف» در استان الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از ارتش آمریکا مدعی انهدام دو قایق بدون سرنشین انتحاری ارتش یمن شد.

02:48- مقاومت دانشجویان آمریکایی ثمر داد

دانشگاه «براون» توقف سرمایه‌گذاری در اسرائیل را بررسی می‌کند

روزنامه واشنگتن پست خبر داد که دانشگاه براون در ایالت «رود آیلند» آمریکا با دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین به توافق رسیده است که توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که دانشجویان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که امروز به تحصن خود پایان خواهند داد. آن‌ها این توافق را یک پیروزی «بی سابقه» و رأی‌گیری را «یک امتیاز بزرگ» توصیف کردند.

طبق توافق، دانشگاه قرار است در ماه اکتبر توقف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی حامی دانشگاه را به رأی بگذارد.

02:23- دانشگاه تافتس خطاب به دانشجویان حامی فلسطین: یا تمامش کنید یا بازداشت می‌شوید

مدیریت دانشگاه تافتس در ایالت ماساچوست آمریکا اعلام کرد که در ابلاغیه رسمی به دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین، از آن‌ها خواسته است تا به این کار پایان دهند، در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.

مدیریت این دانشگاه مدعی شد: « از آزادی بیان حمایت می‌کنیم اما تحصن روند تحصیلی را مختل کرده است».

01:53- مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که «موشه آربل»، وزیر امور داخلی کابینه نتانیاهو قصد دارد تا از اعطای ویزا به «فیلیپه لازارینی»، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) برای سفر به سرزمین‌های اشغالی خودداری کند.

01:44- 15 حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که ارتش اشغالگر صهیونیستی از صبح سه‌شنبه تاکنون 15 حمله هوایی به مناطق و روستاهای مختلف جنوب لبنان انجام داده است.

در آخرین مورد جنگنده‌های اسرائیلی چندین حمله هوایی به اطراف روستاهای «کفرکلا»، «میس الجبل» و «وادی برغز» انجام دادند.

00:58- محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در شبکه احتماعی ایکس نوشت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت»

00:08- حزب‌الله نظامیان اسرائیلی را با توپخانه هدف قرار داد

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در غرب منطقه مرزی جل العلام، تعدادی از نظامیان رژیم اشغالگر را که وارد خاک لبنان شده بودند با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داده است.

00:04- کشف پیکر متلاشی شده 9 شهید در خان یونس

سازمان امدادرسانی غزه خبر داد که نیروهای امدادی پیکر متلاشی شده 9 شهید را در منطقه المعسکر در شهر خان یونس از زیر آوار بیرون کشیده‌اند و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۸ طوفان‌الاقصی|یمن: با آتش بازی نکنید
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند