Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:55:40 GMT

بیش از ۶۲ درصد حوادث در سطح جاده‌های خراسان جنوبی رخ داد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۶۳۱

بیش از ۶۲ درصد حوادث در سطح جاده‌های خراسان جنوبی رخ داد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته بیش از ۶۲ درصد حوادث در بستر جاده‌های استان به وقوع پیوسته است.

محمد اسعدزاده، روز گذشته ۲۲ اردیبهشت همزمان با پنجمین روز از هفته هلال احمر در حاشیه مانور جاده‌ای نهبندان بیان کرد: با توجه به میزان حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان، مانورهای جاده‌ای بطور مستمر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در همین راستا سال گذشته 52 مانور و تمرین عملیاتی در استان برگزار شده است، اظهار کرد: آمادگی بیشتر و بهبود کیفی عملیات امدادرسانی از جمله اهداف این مانورها است.

اسعدزاده ارزیابی توان و قابلیت دستگاه های امدادی در آیتم های مختلف اعم از اطلاع رسانی، هماهنگی و سرعت عمل را از دیگر اهداف مانور دانست و گفت: اجرای اینگونه از برنامه ها باعث بررسی آسیب ها و چالش های موجود و افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های امداد رسان در راستای کاهش صدمات مالی و جانی در سطح راه‌ها می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به حوادث جاده ای استان، بیان کرد: طی سال گذشته ۱۰۱۵ مورد حادثه در استان به وقوع پیوسته که از این تعداد ۶۳۲ مورد حوادث جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۲.۲۶ درصد حوادث سال گذشته در جاده ها رخ داده است، اظهار کرد: ۳۶۲ مورد از این حوادث به صورت واژگونی و ۱۸۲ مورد تصادف رخ به رخ بوده است.

اسعدزاده ادامه داد: همچنین ۶۳ مورد از حوادث مربوط به انحراف و برخورد با مانع، هفت مورد حریق و ۱۸ مورد به دلیل نقض فنی خودرو رخ داده است.

وی با بیان اینکه به  ۱۷۵۶ حادثه دیده امداد رسانی شده است، افزود: با تلاش نیروهای امدادی ۱۵۳ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شده است.

اسعد زاده با بیان اینکه دو هزار و ۲۲ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۹۵۲ تیم امدادی به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، یادآور شد: همچنین ۹۳۹ خودروی امدادی شامل ۵۵۸ دستگاه آمبولانس و ۳۸۱ خودروی نجات در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر حوادث خراسان جنوبی سال گذشته جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تمام محورهای مواصلاتی استان باز شده‌اند، اما همچنان ناایمن هستند، زیرا شانه‌ها شسته شده و در برخی محورها زیر آسفالت جاده‌ها خالی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ محمدعلی آخوندی امروز جمعه 7 اردیبهشت گفت: اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در خراسان جنوبی از روز پنجشنبه تا پایان امروز جمعه 7 اردیبهشت هشدار سطح نارنجی صادر کرده، اما این هشدار بیشتر جنبه احتیاطی دارد و در ادامه روند بارندگی‌های روز گذشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به بارش های پراکنده‌ در شهرستان‌های خوسف، طبس، نهبندان و سربیشه، افزود: بارندگی‌های شدیدی هم به صورت موردی و در مناطق کوهستانی خواهیم داشت.

وی گفت: در حال حاضر هیچ محور مواصلاتی مسدودی به دلیل سیلاب های روز گذشته نداریم، اما این محورها همچنان ناایمن هستند، زیرا شانه ها شسته شده و در برخی محورها زیر آسفالت جاده ها خالی شده است.

خسارت کامل به 20 قنات در زیرکوه

آخوندی با اشاره به خسارت سیلاب روز گذشته در خراسان جنوبی، افزود: تیم برآورد خسارت ها ورود جدی به آسیب های زیرکوه داشته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری  خراسان جنوبی  گفت: در شهرستان زیرکوه خسارت کامل به 20 قنات گزارش شده است.

وی از تلف شدن 300 راس دام در سیلاب روز گذشته شهرستان زیرکوه هم خبر داد و افزود: چندین خانه و آغل و قدیمی تخریب شده است، اما این آمار دقیق نیست و باید سیلاب فروکش کند تا تیم های برآورد خسارت، گزارش دقیقی داشته باشند.

خوسف هم خسارت‌های زیادی دیده است

آخوندی در ادامه از خسارت سیلاب به محورهای مواصلاتی، پل ها و آبنماهای شهرستان خوسف هم خبر داد.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی