Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@23:41:50 GMT

سهم ۹۴درصدی ۳G و ۴G در مصرف اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۷۰۳

سهم ۹۴درصدی ۳G و ۴G در مصرف اینترنت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL  و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیز از دیگر اینترنت پرسرعت است، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیش‌تری داشته و در مواردی حتی سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها، قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند، اما به‌دلایلی هم‌چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.

خدمات این سرویس‌های همراه روی گوشی‌های تلفن همراه یا سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است و خدماتی از قبیل اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار ارائه می‌دهد.

با گذشت زمان، اینترنت نسل‌های سه و چهار اینترنتی در مقایسه با دیگر انواع اینترنت، رشد بیش‌تری دارند. براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹،  استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ مشترک، به ۹۴.۲۴ درصد رسیده است و نشان از رشد اینترنت سیار دارد.  

پس از آن اینترنت پهن‌باند DSL است که با سه میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۹۷ مشترک، ۴.۰۷ درصد را شامل می‌شود. اینترنت TD-LTE با یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۶۶۹ مشترک، ۱.۲۶ درصد را تشکیل می‌دهد و وای‌فای با ۳۸۲ هزار و ۳۹۸ مشترک، سهم ۰.۴۳ درصدی در آمار سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹ دارد.

پربیننده ترین آموزش و پرورش دیپلم الکترونیکی صادر می کند هدیۀ شادباش ایرانسل به مناسبت عید سعید فطر اعلام شد خروج شیائومی از لیست سیاه آمریکا بهره‌برداری از کیف پول جیرینگ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش ایرباد هواوی FreeBuds 4i به زودی در ایران؛ ظاهر لوکس با قیمت مناسب

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 118 تومان معامله می‌شود.

بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان/ خریداری در بازار نیست

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 60 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 940 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 991 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 196 تومان است.

بروز رسانی: پنج‌شنبه 6  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 38  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 118

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 60

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 940

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 991

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 196

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • حسرت شوت‌زنی که پنالتی از دست داد (عکس)
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • گوشواره بدل ژوپینگ طرح طلا در بدلیجات زودیکا
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند