Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر تغییرات آب و هوایی دولت بایدن در سازمان ملل و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دولت اوباما، باری دیگر انتقال اطلاعات حملات نظامی رژیم صهیونیستی در خاک سوریه به وزیر امور خارجه ایران را در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا رد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، جان کری سفیر دولت بایدن در سازمان ملل در حوزه تغییرات آب و هوایی، روز گدشته در یک جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوالات اسکات پری، نماینده جمهوریخواه مجلس آمریکا  و لی زلدین، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان درباره این که آیا طبق فایل صوتی درز شده از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، او در دیدار یا تماسی، اطلاعات محرمانه نظامی رژیم صهیونیستی و آن چه 200 حمله پنهانی آن به سوریه عنوان شده را در اختیار ظریف گذاشته است، ارائه چنین اطلاعاتی به ایران را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کری در این جلسه، در پاسخ به اسکات پری که از او پرسید آیا ظریف «دروغ می گوید؟»، گفت: شاید سردرگم شده یا اشتباه می کند.

او توضیح داد که ظریف شاید قصد داشته بگوید که در جریان امور نبوده است و احتمال دارد که قصدش شاخ و برگ دادن به این مطلب بوده است و ظاهرا «احساساتی» هم بوده است.

سفیر تغییرات آب و هوای دولت بایدن همچنین درباره ظریف اظهار کرد: قبلا دیده ام که کاملا احساساتی شود. نمی توانم با اطمینان بگویم که چرا این کار را کرده و چنین چیزی گفته است. فقط می توانم بگویم که چنین اتفاقی نیافتاده است.

جان کری با مطرح کردن این که اولین بار وقتی خبر این حملات در ماه آوریل منتشر شد عدد 200 درباره شان به گوشش خورده است، گفت که به یاد دارد، پس از دوره وزارت امورخارجه آمریکا و در زمان دولت ترامپ با ظریف چهار بار ملاقات داشته است، اما هرگز مکالمه تلفنی نداشته‌اند و پیامی هم بین آنها رد و بدل نشده است.
بر اساس این گزارش، اظهارات کری در پی این مطرح می شود که وزیر امور خارجه کشورمان در یک فایل صوتی درز شده از او به رسانه ها گفته بود،  «من اعتقاد دارم سیاست خارجی موضوع کف کوچه نیست، ولی شده است. آیا در سیاست خارجی فقط قسمت دیپلماتیک است که کف کوچه است و یا سایر قسمت ها هم می تواند کف کوچه باشد؟ وقتی میدان حاکم باشد میدان بر سیاست خارجی، تبلیغات، اظهارنظرها و بر همه چیز حاکم است و شما نمی توانید بگویید چند نفر در سوریه کشته شدند. شما نمی توانید به من بگویید چند نفر در سوریه کشته شده است. آقای کری باید به شما بگوید که دویست بار اسرائیل به شما در سوریه حمله کرده است» .
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جان كري محمدجواد ظريف سوريه رژيم صهيونيستي وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 6093197 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • «اسکله شناور غزه» ظاهر انسانی و باطن نظامی
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • اخباری از حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد