Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:33:07 GMT

مجروحیت سه نفر در تیراندازی مراسم عید فطر سوسنگرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۸۰۶

مجروحیت سه نفر در تیراندازی مراسم عید فطر سوسنگرد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان از مجروح شدن سه نفر بر اثر تیراندازی در مراسم یزله خوانی روز عید فطر در شهر سوسنگرد خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ حکیم عبداللهی گفت: صبح امروز در پی تیراندازی غیرمجاز در مراسم یزله خوانی عید فطر در شهر سوسنگرد، سه نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

او افزود: ماموران پلیس از همان لحظات اولیه برای بررسی موضوع در صحنه حادثه حاضر شدند و تحقیقات خود را در این ارتباط آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اظهارداشت: متاسفانه با وجود تذکرات و هشدارهای مکرر صادره از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا درخصوص خودداری از تجمع و دورهمی‌ها، شاهد برگزاری این مراسم بودیم که یکی از عواقب آن نیز مجروح شدن این شهروندان است.

او بیان کرد: تحقیقات ویژه پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی امروز در این منطقه آغاز شده است.

سرهنگ عبداللهی تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معایده یکی از سنت‌های دیرینه مردم عرب خوزستان است که براساس آن پس از اقامه نماز عید سعید فطر، جمعی از اعضای طوایف گردهم جمع شده و با لباس رسمی خود به دیدار بزرگان و شیوخ می‌روند اما امسال باتوجه به شرایط کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی استان مسئولان به ویژه آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه استان از سران طوایف خواست که جهت حفظ سلامت خود از دید و بازدیدهای روز عید پرهیز کنند و پس از بهبود شرایط استان این سنت دیرینه را به جای بیاورند.

طبق اعلام دبیر شورای سلامت اهواز در حال حاضر ۶۰ درصد موارد ابتلا به کرونا مربوط به نشست‌های خانوادگی و دورهمی‌ها است و زمانی که دید و بازدیدها و دورهمی‌ها نباشد، عملا زنجیره کرونا قطع می‌شود.

موضوع تیراندازی‌های غیرمجاز در آیین های عزاداری و عروسی در برخی از مناطق خوزستان در سال‌های گذشته باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان شده که نیروی انتظامی در این خصوص بارها بر پایان دادن به این رسم غلط تاکید کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیراندازی عید فطر بیمارستان ماموران پلیس فرماندهی انتظامی سلامت عزاداری نیروی انتظامی تیراندازی سوسنگرد مجروحیت مراسم عید فطر عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد

دادستان مرکز لرستان با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک خرم‌آباد گفت: تیراندازی در یک مراسم عروسی این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

به گزارش تسنیم، علی حسنوند، ظهر امروز، با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی در عروسی‌های این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب لرستان اعلام کرد: فرهنگ و رسم تیراندازی در مراسم‌های شادی صرف‌نظر از مخاطرات احتمالی ناشی ازعدم مهارت و خطر در تیراندازی ممکن است صدمات غیرقابل جبران به‌دنبال داشته باشد.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

پلمب تالاری که باعث لغو پروازهای فرودگاه خرم‌‌آباد می‌شد

در همین راستا دادستان کردستان از پلمپ تالاری که باعث لغو پرواز های خرم آباد شد، خبر داد.

دادستان  لرستان:  تالار مذکور در نزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی در داخل تالار باعث اخلال امنیتی در روند پرواز‌های این فرودگاه می‌شد.

علیرغم تذکرات داده شده به مدیر تالار و اخذ تعهد، متاسفانه نامبرده توجهی به تذکرات  نداشته، که نهایتا دستور پلمب تالار صادر شد. 

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • دستگیری عامل تیراندازی و وقوع قتل در مراسم عروسی
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • پلمب یک تالار به دلیل تیراندازی و لغو پروازهای فرودگاه خرم‌آباد
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • وقتی تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس