Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پهلوانی ستوده پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه پایگاه‌های بهزیستی در اطراف محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر و کلیه مراکز بهزیستی قم در روز عید و روزهای بعد جهت جمع آوری زکات فطره، کفارات و نذورات مردم مؤمن و نوع دوست استان آمادگی دارند، گفت: مردم استان قم در ماه مبارک رمضان سال جاری مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی جهت صرف هزینه‌ها در امور مختلف را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه با کسب اجازه از مراجع عظام تقلید، مؤمنین محترم می‌توانند زکات فطره و اموال خود را به سازمان بهزیستی که عهده دار نگهداری و حمایت از ایتام، کودکان بی سرپرست، معلولین و سالمندان، بیماران روانی مزمن، آسیب دیدگان اجتماعی و خانواده‌های نیازمند است پرداخت نمایند، افزود: مبلغ ریالی زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۲۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، مانده به نوع برنج مصرفی مبلغ ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و کفاره روزه غیر عمد نیز مبلغ ۵ هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود و کفاره روزه عمد مبلغ ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با تاکید بر تلاش‌های مستمر و موفقیت آمیز بهزیستی قم در مدیریت شیوع بیماری کرونا در سه موج قبلی با هدف کاهش حساسیت و سرایت پذیری خاص کرونای انگلیسی و نگرانی شیوع در بین نوزادان و خانواده‌های آنان ادامه داد: ما با واکسیناسیون سالمندان نگرانی خاصی از این قشر نداشتیم، اما با شیوع این بیماری بین کودکان و آلوده شدن شیرخوارگاه صدف به کرونا در بیست روز گذشته، درمان و بهبودی کامل کلیه پرسنل و نوزادان این مرکز با مجاهدت خاص صورت گرفته است.

پهلوانی ستوده با اشاره به نیاز استان به ایجاد قرنطینه‌های خاص و مراکز ویژه زمان بحران برای مواقع بحرانی و اسکان و نگهداری فرزندان، معلولین و مددجویان نیز گفت: نیاز مبرم ما در این خصوص حدود سی میلیارد ریال است که امیدواریم با مشارکت خیرین نیز این مشکلات برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم در پایان از پیگیری‌های فراوان مجمع خیرین سلامت استان جهت احداث مراکز استاندارد و متناسب با نیازهای روز معلولین و مددجویان خبر داد و از عموم مردم شریف استان قم جهت همیاری در این امور یاری طلبید.

کد خبر 5211094

منبع: مهر

کلیدواژه: قم بهزیستی خیرین ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر انتخابات 1400 آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل فطریه ماه رمضان ۱۴۰۰ هزار تومان استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است