Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترکی با دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد، مسکو کاملا از رویکرد بی‌طرفانه و برابر دبیرکل سازمان ملل نسبت به طرفین مختلف در درگیری‌هایی که این نهاد به آنها رسیدگی می‌کند، حمایت کرده و آماده است تا در این زمینه کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما با نگرش و طرز فکر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به یافتن راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک برای بحران‌ها از جمله از طریق تلاش‌های میانجی‌گری موافق و هم نظر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: ما همچنین بشدت تحت تاثیر قرار گرفتیم که دبیرکل سازمان ملل بر غلبه بر اختلافات از طریق رویکرد بی‌طرفانه و برابرش با طرفین درگیر و از طریق در نظر گرفتن طیف کامل مواضع کشورهای عضو متمرکز شده است. ما نهایت تلاش خود را برای حمایت از آنتونیو گوترش در این زمینه انجام خواهیم داد. ما از گوترش به خاطر تمایلش برای پذیرش سهم ما درتلاش‌هایش سپاسگزاریم.

لاوروف تصریح کرد: ما درباره بحران‌ها در سوریه، لیبی، افغانستان، یمن و قبرس تبادل نظر کردیم.

وی گفت: ما هم نظر بودیم که تضمین اثربخشی و بی‌طرفی نهادهای سازمان ملل به نفع همگان است. دبیرکل سازمان ملل موافق است که برای رهبری و به ویژه دبیرکلی این سازمان بسیار مهم است که رویکردهای متعادلی اتخاذ کند و تنها بر اساس تصمیماتی که کشورهای عضو بر مبنای مشارکت اتخاذ می‌کنند، عمل کند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش سرگئی لاوروف دبیرکل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «روایات مختلفی در مورد چندین مورد از این گورهای دسته جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر اینکه برخی از دفن شده ها به طور غیرقانونی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که بازرسان مستقل بین المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکان های این گورهای دسته جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست داده و دفن شده اند، مشخص کنند.

گوترش افزود: «خانواده‌های کشته‌شدگان و مفقودان حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. جهان حق دارد در قبال هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که ممکن است رخ داده باشد، به دنبال پاسخگویی باشد.»

دیگر خبرها

  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف