Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه جدید روانشناسی در رابطه با حفظ اسرار،  چند راز را دسته‌بندی کرده است.

برای اهداف این مطالعه، راز به آن دسته از اطلاعاتی گفته می‌شود که شخص قصد داشته است از یک یا چند نفر پنهان کند.

بیشتر بخوانید

نتایجی عجیب که پس از آزمایش‌های روانشناسی روی افراد کشف شد!

این مطالعه برای اولین بار در ژورنال Personality and Social Psychology در ماه می‌منتشر شد و نویسنده آن مایکل اسلپیان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقاله بر اساس مطالعه او در سال ۲۰۱۲ انجام شد که نشان داد افرادی که رازی را در دل خود نگه می‌دارند، یک وظیفه را سخت‌تر از دیگر فعالیت‌ها می‌دانند.

این برداشت پیچیده حتی به این معنی بود که آن‌ها فکر می‌کردند فاصله بیشتر و شیب تپه‌ای، بیشتر از واقعیت است.

راز‌هایی که ما نگه می‌داریم

از هزار شرکت‌کننده خواسته شد رازی را که در دل خود دارند، برای دیگران  تعریف کنند و سپس، این موارد توسط یک محقق مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه، وی، ۳۸ دسته گسترده ایجاد کرد که این راز‌ها می‌توانند در آن دسته‌ها قرار گیرند.

به عنوان مثال، سرقت از یک نفر که برای فرد شناخته شده بود و سرقت از یک مجموعه، به طور یکسان در دسته «سرقت» قرار می‌گیرند و بین مواردی مانند خیانت عاطفی و خیانت جنسی تفاو‌هایی وجود دارد.

۳۴ مورد از این دسته به همراه پرسشنامه در بخش‌هایی مانند آسیب رساندن به شخص دیگر، استفاده از مواد مخدر، عادت/ اعتیاد، سرقت، انجام کاری غیرقانونی، خودزنی، سقط جنین، ضربه، دروغ، از بین بردن اعتماد، میل عاشقانه، نارضایتی عاشقانه، افکار فرا رابطه‌ای، خیانت احساسی، ، بودن در رابطه یک زوج دیگر، نارضایتی اجتماعی (نداشتن دوست)، تقلب در کار، عملکرد ضعیف کاری، پیشنهاد ازدواج (برنامه ریزی)، غافلگیری، سرگرمی، رابطه پنهان، جزئیات خانواده (چیزی در مورد خانواده شما مخفی نگه داشته می‌شود)، باردار بودن، ترجیح (وانمود کردن اینکه چیزی را که دوست ندارید دوست دارید)، اعتقاد یا ایدئولوژی، امور مالی، اشتغال (شغل مخفی)، هدف یا  آرزو و رفتار غیرمعمول دسته‌بندی می‌شوند.

برخی از اسرار برای یک شرکت‌کننده به قدری شخصی بودند که در دسته‌های دیگر قرار نمی‌گرفتند.

چند راز رایج بین انسان‌ها

این مطالعه، دسته‌بندی‌های به وجود آمده را به مجموعه جدیدی از شرکت‌کنندگان نشان داد.

در حال حاضر، به طور متوسط، هر شخص حداقل چند راز از لیست را حفظ می‌کرد و بر اساس این مطالعه، حداقل پنج نفر از کسانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند، هیچکدام از رازهای خود را هرگز به دیگران نگفته بودند.

در این میان، ۶۰ درصد راز‌ها مربوط به یک دروغ و یا مسائل مالی بودند، ۴۷ درصد آن‌ها مربوط به سلب اعتماد و یا اعتماد نداشتن به یک شخص دیگر بود و ۳۳ درصد از راز افراد هم به سرقت، رابطه پنهانی با شخص دیگر و یا نارضایتی از کار مربوط بود.

بار اسرار

این مطالعه نشان داد که اسرار بر ما سنگینی می‌کنند، حتی اگر خطر کمی برای کشف آن‌ها وجود داشته باشد.

این مطالعه با اندازه‌گیری فرکانس "سرگردانی ذهن" بر روی اسرار یک شخص، نشان داد که افراد، بیشتر از زمانی که راز یک شخص یا گروهی از افراد را پنهان می‌کنند، اسرار خود را پنهان نگه می‌دارند.

بیشتر بخوانید

آرزو‌های بزرگ و فرار کردن از تمام محدودیت‌ها

ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی مطالعات روانشناسی راز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند

به گزارش خبرنگارسلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی موسی‌خانی فوق تخصص آنکولوژی کودکان در نشست خبری کنگره دوسالانه بین‌المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» با بیان اینکه ۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت:شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد که در محک به این موضوع توجه خاصی می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتید حاضر در محک هیئت علمی‌های با سابقه دانشگاه هستند، گفت: در این بیمارستان پلن‌های درمانی خاصی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد درمان کودکان مبتلا به سرطان در کشور‌های توسعه یافته بین ۷۵ تا ۸۰ درصد است، گفت: در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان درمان می‌شوند، ما در محک تلاش می‌کنیم که این فاصله کاهش پیدا کند.
 
دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک نیز در این نشست تصریح کرد: کنگره کودکان ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد، این موضوع در کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه  بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

میترا قالیبان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان بیان کرد:هدف اول این کنگره این است که بگوییم که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحوه برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.


این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

روزسرخ جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها  کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودک سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند؛ ضمن اینکه از ابتدا تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است، گفت: حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود:مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی