Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:24:11 GMT

سه طرح پرورش میگو در قشم افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۵۴۳۱

سه طرح پرورش میگو در قشم افتتاح شد

نخستین طرح پرورش میگو در زمینی به مساحت ۱۴۸ هکتار فعالیت می‌کند که در این مرحله با اضافه شدن ۶ استخر پرورش میگو، تعداد استخرهای آن به مجموع ۲۱ استخر رسید.

این شرکت با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به فعالیت می‌پردازد و ۷۰ نفر ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

سایت دوم در زمینی به مساحت ۵۵ هکتار در حال ساخت است که و با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۶ مزرعه از مجموع ۴۸ استخر پرورش میگو در مرحله نخست این سایت امروز به بهره‌برداری رسید که توان اشتغال ۳۳ را فراهم کرده است.

سومین سایت افتتاحی امروز در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار ساخته می‌شود که در مرحله آغازین ۳۱ استخر از مجموع ۸۸ استخر پرورش میگوی آن امروز افتتاح شد.

 طرح مذکور با سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی ایجاد شد که با بهره برداری از آن ۱۱۳ نفر مشغول به کار شدند.

رییس جمهوری ۱۰ طرح شاخص تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری قشم را به ارزش ۲۱ میلیون دلار و چهار هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال روز پنج‌شنبه از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۰ هزار و ۶۶۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۶۰ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورفعال داشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم میگو توسعه صادرات دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی اشتغال زایی توسعه روستایی قشم حسن روحانی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم میگو توسعه صادرات سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم میگو توسعه صادرات دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی اشتغال زایی توسعه روستایی قشم حسن روحانی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور پرورش میگو منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود

نخستین رصدخانه دانش‌آموزی مجهز به رادیوتلسکوپ که به نام شهید بزرگوار حاج حسن تهرانی مقدم مزین شده است در شهرک شهید محلاتی آماده افتتاح می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمهدی صباغ؛ شهردار منطقه یک با همراهی جمعی از معاونین و مدیران منطقه به مناسبت روز معلم در دیدار با تعدادی از معلمان در مجتمع فرهنگی، آموزشی شهید محلاتی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبیین مقام والای معلم اظهار کرد: معلمان پرورش‌دهنده آینده‌سازان و نسل جوان کشور هستند و در تربیت نسلی مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلمان و استادان دانشگاه

صباغ همچنین با حضور در اولین رصدخانه دانش آموزی مجهز به رادیوتلسکوپ که با همکاری شهرداری منطقه یک، دانش آموزان مدرسه امام هادی و مجتمع فرهنگی ، آموزشی شهید محلاتی و...احداث شده است  بازدید کرد و این مجموعه را که به نام شهید بزرگوار حاج حسن تهرانی مقدم مزین شده است را یکی از مراکز خوب علمی شهرک شهید محلاتی دانست که پس از تجهیز در اختیار دانش‌آموزان استعداد‌یابی شده قرار خواهد گرفت و مهارت‌های هوافضا و نجوم را در آنها ارتقا خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • وقوع زلزله در این استان
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد