Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمید مشتاقیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه خانه تاریخی سلیمی مرمت می‌شود گفت: این خانه از بنا‌های متعلق به دوران قاجار، در مرکز بافت تاریخی ابرکوه و محله دروازه میدان واقع‌شده است.

او افزود: معماری منحصر به فرد خانه سلیمی همانند اغلب خانه‌های ابرکوه درون‌گرا است و از ویژگی‌های بارز این بنای باارزش، تزئینات دم‌گیری و گچ‌بری دیوار‌های حیاط خانه با نقوش هندسی و گیاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتاقیان با اشاره به اینکه این خانه دارای حیاط مرکزی است ادامه داد: در چهار ضلع اصلی بنا فضا‌هایی ساخته‌شده و ضلع جنوبی آن‌که دوطبقه است، دارای ایوانی با سقف مسطح چوبی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه عنوان کرد: مهم‌ترین اقدامات مرمتی در این پروژه شامل آواربرداری، گچ کاری، اجرای کاه‌گل پشت‌بام و دیوار‌ها است.

لازم به ذکر است: خانه تاریخی و ثبتی سلیمی سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۶۶۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان ابرکوه خانه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • (ویدئو) حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال