Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:58:00 GMT

شفافیت را از خود و دولت شروع خواهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۵۷۴۰

شفافیت را از خود و دولت شروع خواهم کرد

با بیان اینکه شفافیت را از خود و دولت شروع خواهم کرد گفت: بسیاری از مسائلی که در کشور ما اتفاق می‌افتد یک نیمه پنهان دارد که مردم از آنها اطلاع ندارند و به همین دلیل اعتماد خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان ،در سومین روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محمود صادقی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران ،گفت: من برای تشکیل دولت پاسخگو، شفاف، عدالت محور و تلاشگر برای رفاه و معیشت مردم آماده قرار گرفتن در معرض انتخاب مردم هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده به اتکای تجربه‌ای که از وکالت و نمایندگی مردم در مجلس به دست آوردن و همچنین به اتکا حرفه خودم که وکالت است، می‌خواهم صدای مردم باشم.

دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها اظهار داشت : امروزه رنج مردم بیش از همه رنج‌ها این است که بسیاری از مسئولان خود را در مقابل مردم پاسخگو نمی‌دانند و هر کس مسئولیت مشکلات را به عهده دیگری می‌گذارد. بنده با اصل شفاف سازی سیستماتیک، سامان یافته و مبتنی بر دولت الکترونیک، تشکیل در واقع سامانه ‌های هوشمند در همه بخش‌های اداری، اقتصادی، بانکی، گمرکی و همه در بخش‌های اداری و اقتصادی کشور نور شفافیت را به اجزای حاکمیت خواهم تاباند.

 وی با بیان اینکه شفافیت را از خود و دولت شروع خواهم کرد گفت: بسیاری از مسائلی که در کشور ما اتفاق می‌افتد یک نیمه پنهان دارد که مردم از آنها اطلاع ندارند و به همین دلیل اعتماد خود را از دست داده اند. ما نور را به تاریکی‌ها خواهیم زد و نیمه‌های پنهان را آشکار خواهیم کرد.

صادقی در پاسخ به این سوال که به صورت مستقل یا در چارچوب نهاد اجماعی اصلاح طلبان در انتخابات حضور پیدا می کنید ، گفت: من به عنوان جزیی از جبهه اصلاحات و با آن سازوکار وارد انتخابات شده ام. با یک خرد جمعی و کار گروهی و البته به مدد بدنه مردمی جبهه اصلاحات و با رای سنجی در بدنه مردمی این جبهه در عرصه حضور پیدا کردم.
وی  در پاسخ به این سوال که اگر رد صلاحیت شوید ،انتخابات را تحریم می کنید  یا نه؟ گفت: امیدوارم که تایید صلاحیت شوم و اگر نشدم مراحل قانونی را برای اعتراض طی می‌کنم. انتخابات را تحریم نمی کنیم و تا زمانی که انتخابات وجود دارد و در صندوق‌های رای باز است، این فرصت را غنیمت می شماریم. البته اگر از بین مجموعه جبهه اصلاحات فرد شایسته دیگری بود از وی حمایت می کنیم و با خرد جمعی پیش می رویم.

 وی افزود: من با اتکا به فضل و مدد الهی و با امید به اینکه بتوانم در این عرصه اعتماد مردم را جلب کنم به عرصه انتخابات آمدم. امروز کشور در دو سطح ملی و بین المللی درگیر چالش‌های فزاینده‌ای است که معیشت مردم را مختل کرده و پرهزینه کرده است.ایران کشور فرصت‌ها و ظرفیت های بی پایان و بی‌نظیر انسانی است که اگر با سیاست‌ها و روش‌های درستی اجرا شوند منشاء امنیت، ثبات و توسعه پایدار و بهبود معیشت مردم خواهد بود.

 وی تاکید کرد : بر این باورم که میزان رای ملت است و نه تنها مشروعیت و کارآمدی نظام وابسته به رضایت مردم و مشارکت آحاد مردم از هر نوع نژاد و قبیله و مذهب در مدیریت سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

 صادقی در پایان خاطر نشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن نظام توزیع قدرت در جمهوری اسلامی به رغم کاستی‌های موجود از ظرفیت‌های بسیاری برای ارتقاء سطح دموکراسی و برون رفت از وضعیت موجود برخوردار است. اما لازمه آن اجرای قانون به ویژه فصل سوم و فصل چهارم قانون اساسی است.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای