Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:39:34 GMT

«تاکایف»: ژاپن شریک استراتژیک قزاقستان محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۵۷۶۶

«تاکایف»: ژاپن شریک استراتژیک قزاقستان محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن در تماس تلفنی با هم گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش وب سایت اطلاعاتی ریاست جمهوری قزاقستان، با در نظر گرفتن اولین تماس سران دو کشور، رئیس جمهور قزاقستان شخصا انتخاب سوگا را به پست نخست وزیری ژاپن تبریک گفت و برای وی آروزی موفقیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور قزاقستان همچنین به مردم ژاپن به مناسبت برگزاری بازی های المپیک تابستانی در توکیو تبریک و ابراز اطمینان کرد که این رویداد بزرگ تجسم پیروزی بشریت بر ویروس کرونا خواهد بود.

تاکایف از دولت ژاپن برای ارایه کمک بشردوستانه به قزاقستان جهت مقابله با ویروس همه گیر تشکر کرد و گفت: در حال حاضر «نورسلطان» اقدامات فعالی را برای پیروزی بر پیامدهای بیماری همه گیر اتخاذ و در حال انجام واکسیناسیون جمعی مردم، از جمله با استفاده از واکسن داخلی «قزواک» است.

طرفین در بخش دیگری وضعیت و چشم انداز توسعه روابط بین قزاقستان و ژاپن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تاکایف ژاپن را یکی از شرکای اصلی استراتژیک قزاقستان در آسیا عنوان کرد و گفت: «توکیو» از جمله 10 سرمایه گذار بزرگ در اقتصاد این کشور است.

رئیس جمهور قزاقستان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 تاجر و شرکت با سرمایه گذاری ژاپن در خاک این کشور فعالیت می‌کنند که با تغییر شرایط اوضاع جهان، ضرورت ارتقا روابط دوجانبه به یک سطح جدید کیفی لازم است.

تاکایف در این زمینه پیشنهاد کرد که برنامه اقتصادی جدیدی را با پروژه های مشخص سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی، اکتشافات زمین شناسی، دیجیتال سازی و هوش مصنوعی تهیه شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن تعهدات دو کشور در زمینه دستیابی به بی طرفی کربن تا اواسط قرن، همچنین زمینه های زیادی برای توسعه انرژی سبز وجود دارد.

در این راستا، تاکایف در مورد تصمیم خود جهت اعزام هیات قزاقی تحت ریاست معاون نخست وزیر این کشور به ژاپن برای بررسی موضوعات فوق در آینده نزدیک خبر داد.

سوگا به نوبه خود، با ابراز آمادگی برای کمک به سازماندهی سفر هیات قزاقی علاقه خود را برای گسترش بیشتر مشارکت استراتژیک با قزاقستان تأیید کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال 2022 میلادی سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین قزاقستان و ژاپن بوده و بایستی به یک مرحله مهمی در دستیابی به نتایج مشخص در مسیر دوجانبه تبدیل شود.

یوشیهیده قزاقستان را کشور پیشگام در آسیای مرکزی عنوان کرد که در قلمرو آن تعداد زیادی از شرکت های ژاپنی حضور دارند.

در این راستا، تاکایف تاکید کرد که همکاری بین قزاقستان و ژاپن می تواند محرک تعامل در منطقه، از جمله در چارچوب دیالوگ «آسیا مرکزی – ژاپن» باشد.

طرفین همزمان در مورد موضوعات مهم سیاست بین المللی تبادل نظر کردند. به طور ویژه نخست وزیر ژاپن دیدگاه خود را در مورد اوضاع در شمال و جنوب و شرق آسیا بیان داشت.

سران دو کشور همچنین در مورد تداوم گفت‌وگوی با اعتماد و مشاوره ها در زمینه تمامی موضوعات دستور کار چند جانبه توافق کردند.

در پایان این تماس تلفنی رئیس جمهور قزاقستان نخست وزیر ژاپن را برای بازدید از این کشور در هر فرصت مناسب دعوت کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان ژاپن تاکایف یوشیهیده رئیس جمهور قزاقستان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: شکر نعمت به عنوان یکی از جلوه‌های تقوای الهی باعث افزایش نعمت می‌شود.

وی با بیان اینکه شکر نعمت باعث افزایش بصیرت می‌شود افزود: اگر وجودمان را در معصیت به کار گرفتیم و ناشکری کردیم، خدا نعمت‌هایش را تبدیل به نقمت می‌کند، پس همواره باید شکر نعمت‌های خدا را به جا بیاوریم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه شکست‌های پی در پی دشمنان در برابر ملت ما نیز یکی از نعمت‌های خدا است و باید آن را شاکر باشم، ادامه داد: آمریکا و همراهان او در برابر ملت ایران شکست خورده‌اند.

وی با بیان ین که امریکایی هایی در طول حیات انقلاب اسلامی در منطقه مدام شکست خورده‌اند، ادامه داد: شکست در عراق و افغانستان و در سوریه نیز باعث شد تا امریکایی‌ها طعم شکست و ذلت را بچشند.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری تاکید کرد: هرکسی آثار شهید مطهری را مطالعه کند دیگر نمی‌تواند آنها را کنار بگذارد و آثار این شهید علاوه بر اینکه پاسخگوی سوالات عقل و منطق است، قلب و درون انسان را راضی و قانع می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی ادامه داد: جامعه‌ای که دچار فساد شود نمی‌تواند قرآنی باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان ادامه داد: این سفر بدون شک زمینه برقراری امنیت در مرزهای دو کشور را فراهم کرده و تروریست‌ها به پایان نزدیک می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود، گفت: کارگران بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و باید تلاش کنیم تا مشکلات کارگران و خانواده‌های آنان مرتفع شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه اصلی ترین رکن جامعه برای استقلال کارگران هستند، عنوان کرد: کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سالروز فتح اندلس هستیم بیان کرد: دشمن تلاش کرد تا با فساد، بی حیایی، بی حجابی و بی بندوباری در بین جوانان عزت و اقتدار مسلمانان در این منطقه از بین برود.

امام جمعه قزوین با تقدیر از نیروی انتظامی، دستگاه قضا و بسیج برای تلاش‌های صورت گرفته در حوزه حجاب و عفاف گفت: رفتار همراه با احترام و کرامت با بانوان برای ترویج حجاب بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی در پایان یادآور شد: عفاف و حجاب نشان استقلال، عزت و سربلندی، فرهنگ متعالی، پاکدامنی و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های افتخارآفرین است و همه باید جامعه خودمان را جامعه‌ای آبرومندانه قرار دهیم.

کد خبر 6089196

دیگر خبرها

  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • باورنکردنی؛ مرز‌های تقلب در کنکور جابجا شد
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود