Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند روز اخیر شاهد حملات بی‌سابقه محور مقاومت به اراضی اشغالی صهیونیست‌ها بوده‌ایم. حملاتی که نه تنها باعث بهت رژیم اشغال‌گر شده، بلکه تعجب جهانیان را نیز در پی داشته است. گویا فلسطین و محورهای مقاومت وارد عرصه جدیدی در جنگ با دشمنانشان شده‌اند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو- امیر قشقایی، هفته گذشته اسرائیل مجدد حملات سنگین خود به نوار غزه را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات صهیونیست‌ها به منطقه "شیخ‌الجراح" در قدس شرقی، زخمی‌شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها از ماحصل حملات متجاوزانه آنان بود. منابع محلی می‌گویند که نظامیان صهیونیست تظاهرات‌کنندگان منطقه الشیخ‌جراح در قدس اشغالی را به‌طرزی وحشیانه هدف حمله قرار دادند و همچنین به یک برج مسکونی به نام "حنادی" در غزه مورد اصابت موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

تغییر تاکتیک جهبه مقاومت فلسطین

جبهه مقاومت فلسطین این بار حملات کوبنده و بی‌سابقه‌ای را راهی اراضی اشغالی کرده است. استفاده از صدها موشک و راکت آن هم از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی مهم‌ترین ویژگی پاسخ‌های اخیر به حملات اسرائیلی‌ها بوده است.
گروه‌های مقاومت فلسطین روز سه شنبه در بیانیه‌ای از فلسطینی‌ها خواست که به مسجد الاقصی برای نماز و اعتکاف بروند و در آنجا بمانند.
در این بیانیه به ویژه خواسته شده است که در روز ۲۸ رمضان به مسجد الاقصی بروند.
مقاومت فلسطین در بیانیه خود اعلام کرده: به مسجد الاقصی بروید و به نماز و اعتکاف در آن بپردازید به ویژه در ۲۸ رمضان که گله.های صهیونیست وعده یورش به مسجد الاقصی را داده اند، تا روز شعله ور شدن انقلاب و انتفاضه بر سر صهیونیست‌های غاصب باشد.
در این بیانیه اعلام شده: قدس عربی و اسلامی بوده و خواهد ماند و این مساله اصلی امت اسلامی است. قدس محور اصلی نبرد با اشغالگران و پایتخت ابدی و همیشگی فلسطین است. اشغالگران جایی در فلسطین ندارند.
در این بیانیه با اشاره به زوال اشغالگران آمده است: معامله قرن، طرح الحاق اراضی، اشغالگری و عادی سازی روابط همگی رو به زوال هستند و پیروزی از آن امت اسلامی است. ما از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و اراضی ۴۸ می خواهیم که به یاری ساکنان در معرض بیرون راندن آپارتایدی در محله شیخ جراح بروند.
گروههای مقاومت فلسطین در ادامه به اشغالگران درباره ارتکاب هرگونه حماقت و جنایت شنیع هشدار داده و اعلام کردند: مسئولیت تبعات ارتکاب هرگونه جنایتی علیه ملت ما، قدس و مسجد الاقصی ما برعهده اشغالگران است.

آتش‌بازی در آسمان صهیونیست‌ها

فردای روزی که بیانیه محور مقاومت منتشر شد، آنان آتش‌بازی عجیب غریبی در آسمان صهیونیست‌ها به پا کردند. به گزارش اکثر منابع فلسطینی‌ها بیش از ۱۳۰ موشک به تل‌آویو و ۱۰۰ موشک به سمت بیرشوا شلیک کرده‌اند. سپس حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «به وعده مان عمل کردیم... گردان‌های عزالدین قسام در پاسخ به حملات دشمن به ساختمان‌های مسکونی، بزرگ‌ترین حمله راکتی را با شلیک ۱۳۰ راکت به تل آویو و حومه‌اش آغاز کرده اند.»


البته گویا اسرائیل نیز قصد عقب نشینی ندارد و بنیامین نتانیاهو گفته است که حماس با شلیک موشک به سمت بیت‌المقدس از خط قرمز عبور کرده است.
مقام های اسرائیلی همچنین از بسته شدن فرودگاه بین المللی بن گوریون در این شهر خبر دادند. هدف از این کار امکان دادن به فعالیت پدافند هوایی اعلام شده است.
همان‌طور که اشاره کردیم جبهه مقاومت با دو تغییر تاکتیک بزرگ، ضربه کاری به اسرائیلی‌ها وارد کرد که تقریبا همه جهان را به تحیر وا داشت.
نخست استفاده از موشک‌ها و راکت‌های پیشرفته‌ای است که بعضی از آن‌ها نیز برای اولین بار استفاده شده است.

موشک‌های دور برد؛ بلای جان اسرائیل

نیروهای مقاومت اعلام کرده‌اند که در مجموع حدود ۳۵۰ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شده‌است
گردان های القسام اعلام کرد که میدان نفتی «کاتسا» در جنوب شهر عسقلان را با 20 راکت از نوع Q20 بمباران‌ کرده است.
گردان‌های القسام همچین بیان کردند: برای اولین بار در حملات موشکی بامداد امروز تل‌آویو و فرودگاه بن‌گورین را هدف گرفت، از موشک‌های SH85 در بزرگداشت شهید محمد ابوشماله و موشک‌هایی از طراز A120، M75، J80، J90 استفاده شد؛ در حمله موشکی به بئر السبع موشک‌هایی از طراز سجیل به خدمت گرفته شدند.


در ادامه به ویژگی‌های چندتا از مهم‌ترین موشک‌های حماس میپردازیم که در حملات اخیر به اسرائیل نیز از آنان استفاده کرده‌اند:

موشک sh85: به گفته حماس این موشک‌ها برای اولین بار در حمله اخیر به صهیونیست‌ها استفاده شده‌اند. بردی حدود ۲۰۰ کیلومتر دارند و هنوز قدرت انفجار آن مشخص نشده است.

موشک A120: این موشک دارای کلاهک انفجاری است و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و برد آن به 120 کیلومتر می‌رسد و برای اولین بار است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موشک j 80: این موشک به طور کامل در نوارغزه ساخته شده است و نخستین بار در جریان جنگ تابستان سال 2014 نوارغزه از آن استفاده شده است. بردی ۱۲۰ کیلومتری دارد و این موشک همچنین با سامانه ای پیشرفته تجهیز شده تا بتواند به راحتی از تیررس رادارهای گنبداهنین ارتش رژیم صهیونیستی محو شود. این ویژگی ها باعث شده تا موشک جی 80 در رسیدن به شمالی ترین نقطه تل آویو موفق باشد.

موشک j75: بردی ۷۵ کیلومتری دارد و اولین بار سال ۲۰۱۲ از آن رونمایی شد‌.

موشک های بالستیک سجیل و هم‌طراز آن: موضوعی که این موشک را بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار داده است برد آن است، چرا که برد این موشک ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است و حداکثر توان حمل ۴۰۰ کیلوگرم را دارد و این در حالی است که مسافت میان ایران و اسرائیل تنها ۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است و این برد اضافه که در سلاح وجود دارد قدرت ویرانگری آن را افزایش می‌دهد. سجیل در کم‌تر از ۱۰‌ دقیقه و به اذعان صهیونیست‌ها در مدت هفت دقیقه می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

 

تغییر زمین بازی از میدان‌های جنگی به مواضع شهری

دیگر تاکتیک جدید محور مقاومت تغییر میدان جنگ از مواضع نظامی و عملیاتی به مناطق شهری بوده است. اسرائیل تقریباً در تمامی حملات خود هم مناطق جنگی و هم غیرجنگی را مورد هدف قرار داده است. حتی در حمله اخیرش نیز یک برج مسکونی را منهوم کرده است. نیروهای مقاومت پیش‌تر مناطقی را در جواب حملات اسرائیل مورد هدف قرار می‌دادند که از اهمیت کم‌تری برخوردار بود و عملا خسارتی نیز در پی نداشت. اما این بار مقاومت مواضع شهری را وارد بازی خود کرده است و دوتا از مهم‌ترین شهر‌های صهیونیستی یعنی تلاویو و بیرشوا را مورد حمله قرار داده است. هرچند که این حملات خسارت جانی آن چنانی نداشته اما خسارات زیادی به بار آورده است. اشدود بزرگترین بندر اسرائیل نیز در پی به شهادت رسیدن شماری از فرماندهان حماس مورد حمله موشک‌های مقاومت قرار گرفته است.

ابو عبیده سخنگوی گردان‌های قسام: در راستای انتقام از شهدای ملت و فرماندهان ما موشک جدید با عنوان عیاش با برد ٢٥٠ کیلومتر در این عملیات استفاده شد

این موشک‌های ماست که از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی را پوشش داده است. این هم سلاح جدید ما برای بازدارندگی صهیونیست‌ها که در آسمان خود نمایی می‌کند.

بر این اساس تمام شرکت‌های هواپیمایی را دعوت به توقف پرواز‌ها به اراضی اشغالی می‌کنیم.


در پی حملات حماس، اسرائیل دچار آشفتگی و ترس فروانی شده است. تا جایی که نتانیاهو در یکی از شهرها موقعیت اضطراری اعلام کرده است.

شهر لود یکی از شهرهایی است که در روزهای گذشته صحنه شورش اعراب اسرائیلی بوده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سه شنبه شب در لود وضعیت اضطراری اعلام کرد و رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که درگیری‌ها در این شهر چهارشنبه شب از سر گرفته شده است. شهردار لود اوضاع شهر را مانند جنگ داخلی دانسته است.

معترضان عرب در این کشور اتومبیل ها را به آتش کشیدند و بنابه گزارش ها ۱۲ نفر در درگیری هایی که شهردار لود به جنگ داخلی تشبیه کرد زخمی شده‌اند.این اعتراضات در پی مراسم خاکسپاری یک مرد عرب اسرائیلی که در جریان ناآرامی های یک روز پیشتر کشته شده بود آغاز شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فلسطین اشغالی قدس اشغالی اسرائیل مقاومت فلسطین مسجد الاقصی برای اولین بار مقاومت فلسطین اراضی اشغالی تغییر تاکتیک صهیونیست ها استفاده شد موشک ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

ابوعبیده با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در باتلاق غزه گرفتار مانده و فقط مشغول کشتار و تخریب بیشتر است.

وی با بیان اینکه هیچ افقی پیش روی اسرائیل وجود ندارد تا بتواند اسرای خود را آزاد کند، ادامه داد: مقاومت همچنان در غزه پابرجاست. حملات ما به دشمن نیز ادامه خواهد داشت و نوع جدیدی به خود خواهد گرفت.

سخنگوی القسام، ادعای اسرائیل درباره نابودی مقاومت فلسطین را دروغ خواند و گفت: دشمن در تلاش است این توهم را برای جهان ایجاد کند که همه گروه‌های مقاومت را از بین برده، ولی این، یک دروغ بزرگ است.

ابوعبیده تنها دستاورد اسرائیل را کشتار‌های جمعی و تخریب عنوان و تصریح کرد: ارتش اسرائیل فقط بر کشتار کودکان و غیر نظامیان و نبش قبور متمرکز شده است. به هر حال، ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد که در صدر آن، خروج ارتش اسرائیل، شکست محاصره [غزه]و بازگشت آوارگان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت فلسطین، ابهت اسرائیل را در طی ۶۰ دقیقه در عملیات طوفان الاقصی در هم شکست، خاطر نشان کرد: دشمن اسرائیلی طی ۲۰۰ روز نتوانسته است هیچ دستاوردی داشته باشد.

سخنگوی القسام ضمن قدردانی از حملات نیرو‌های مقاومت لبنان، عراق و یمن به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت: حجم و ماهیت پاسخ جمهوری اسلامی ایران [به اسرائیل]قواعد جدیدی وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

دیگر خبرها

  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
  • واکنش ایران قواعد جدیدی را پایه گذاری کرد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد
  • دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است