Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@07:16:08 GMT

دعوای «مجیدی» و «هراتیان» برسرِ چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۷۳۶۷

دعوای «مجیدی» و «هراتیان» برسرِ چیست؟

عصرایران؛ احسان محمدی- دیدار استقلال و پرسپولیس پیش از سوت داور به یک جدل تبدیل شده است. سرمربیان دو تیم باز هم به عوامل بیرون از زمین حمله کردند، از وزارت ورزش که تیم‌هایشان به آن‌جا تعلق دارد تا صدا و سیما و ایفمارک و ...

  در این میان فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس به زهره هراتیان رئیس ایفمارک حمله کرد و گفت:«دکتر ما نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند، دکتری که من در تیم المپیک با او آشنا شدم و دوست من نبوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از او خواهش کردم در آسیا دکتر تیم ما باشد»

  وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهد کسی برای نیمکت او تصمیم بگیرد گفت:«خانم هراتیان چه کاره است که درباره نیمکت من تصمیم می‌گیرد؟ من به بزرگتر از او هم این اجازه را نمی‌دهم. این کارها برای قدیم است و لزومی ندارد قبل از دربی این کار را کنند. مربی ای که برای تیم امید اجازه داشته، الان برای تیم ما اجازه نمی‌دهند؟ مدارکش را AFC تائید کرده اما ایفمارک نه! ...چون من دکتر ایفمارک رابه خاطر کیفیت پایین بیرون کردم، اجازه نمی‌دهید؟»

  مجیدی البته این اقدامات را هدفمند و در راستای ضربه زدن به استقلال عنوان کرد. او گفت که این یک برنامه برای بر هم زدن تمرکز استقلال است.

  ایفمارک چیست و کجاست؟

ایفمارک (IFMARC) برگرفته از حروف اول کلمات Iran Football Medical Assessment and Rehabilitation Center است. معنای فارسی آن «مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران» است که زیر نظر مستقیم FIFA و AFC فعالیت می‌کند.

  انجام معاینات پزشکی پیش از فصل کلیه بازیکنان حرفه‌ای و آماتور و داوران فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی طبق استانداردهای فیفا یکی از وظایف این مرکز است. در سال 2015 فیفا ریاست این مرکز را به زهره هراتیان سپرد. پزشکی که بازیکن سابق فوتسال راه آهن که در لیگ برتر بانوان سابقه بازی دارد او پیش از این افسر پزشکی فیفا، عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، پزشک تیم های ملی فوتبال و ... است.

  او در پاسخ به نقدهای فرهاد مجیدی چند نکته را بیان داشت:

  1- فردی که به عنوان پزشک همراه استقلال است، «دندانپزشک» است و بر اساس قوانین رسمی نمی‌تواند پزشک تیم فوتبال آن هم در سطح حرفه‌ای باشد. آخرین مدرکی که به ایفمارک (مرجع پزشکی رسمی و مورد تایید FIFA و AFC) ارائه کرده‌اند مدرک دندانپزشکی است. ما منتظر مدرک معادلی که تاییدیه وزارت بهداشت و درمان را دارد هم ماندیم اما متاسفانه ارائه نکردند، هر لحظه‌ای این مدرک را ارائه کنند منعی برای حضور روی نیمکت ندارد.

  2- اگر در شهرآورد خدای نکرده مهدی قایدی یا شیخ دیاباته از ناحیه زانو یا سر صدمه ببینند، یا بازیکنی دچار عارضه قبلی شود، همکار دندانپزشک من باید آن‌ها را معاینه یا معالجه کند؟ مخالفت ما در ایفمارک دقیقاً همین نکته است و در راستای محافظت از بازیکنان و منافع هواداران.

  3- ایفمارک مثل هر مرکز تخصصی مشابه در جهان، دارای بانک اطلاعاتی از پزشکان است و تیم‌های ورزشی وقتی مراجعه می‌کنند افراد را با رزومه صرفاً به آن‌ها معرفی می‌کنیم. ایفمارک در جایگاهی نیست که بخواهد پزشک تحمیل کند، اگر چنین اتفاقی رخ داده حتماً با سند و مدرک و از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

  4- من هم از مقامات مافوق ذیصلاح یا کمیته انضباطی و اخلاق تقاضا دارم به این مسئله ورود کند که چطور فردی را با مدرک دندانپزشکی همراه تیم ملی به مسابقات فرستاده‌اند؟ حتماً باید ورود شود. اگر کوتاهی از طرف من یا همکاران من در کمیته پزشکی صورت گرفته قاطع و صریح ورود و برخورد کنند.

  5- در تورنمنت‌ها AFC فرمی ارسال می‌کند که تیم باید پزشک یا فیزیوتراپیست را معرفی کند، من اطلاعی ندارم چرا لاینس را نخواسته‌اند اما اشراف کامل دارم به مقررات. ممکن است ایشان لایسنس کشور دیگری را ارائه داده‌اند که در مسابقات بین‌المللی مورد قبول است. ولی در کشور ما اجازه فعالیت در حوزه پزشکی منوط به ارائه شماره نظام پزشکی است.

  این اتفاق باعث شد هزاران هوادار در شبکه‌های اجتماعی به هراتیان و خانواده او حمله کنند و رگباری از فحاشی‌های جنسی را نثار یکی از معدود زنانی کنند که جایگاهی بین‌المللی دارد و مورد تایید فیفا است. قانع کردن هواداران پرشور کار دشواری است، آن‌ها معتقدند که این کار ایفمارک اشتباه است و ربطی به رئیس آن ندارد که چه کسی پزشک تیم است اما واقعاً اگر اتفاقی برای یک بازیکن بیفتد آن وقت همه ما مدعی نمی‌شویم که سرمربی کارش فنی است ته تشخیص هویت و مدارک پزشکی و لازم بود نهادهای ناظر ورود کنند و ...

  از طرف دیگر دو سرمربی محبوب استقلال و پرسپولیس چرا به جای آرام کردن فضای پر از نفرت فوتبال ایران و کاستن از حساسیت‌های غیرضروری این مسابقه باید وارد این حاشیه‌ها شوند و این همه زمین و زمان را مورد اتهام قرار دهند؟ بهتر نیست باشگاه استقلال با ارائه مدارک مستند و قانونی حقانیت خود را نشان دهد و «دعوت از چند کارشناس هوادار استقلال در برنامه‌های تلویزیونی» واقعاً نشانگر یک توطئه برای شکست دادن پرسپولیس است که یحیی گل‌محمدی از آن گله می‌کند؟

لینک کوتاه: asriran.com/003HxW

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی چند ماه قبل اعلام کرد که قصد دارد در پایان فصل از بارسلونا جدا شود و در فصل آینده روی نیمکت این تیم نخواهد نشست اما مدیران این باشگاه و به خصوص لاپورتا از تصمیم او راضی نبودند.

رئیس باشگاه بارسلونا به همراه رافا یوسته و همچنین دکو در طول مدت تمام تلاششان را به کار گرفتند تا این مربی را از تصمیمی که گرفته بود منصرف کنند، خصوصا که نتوانسته بودند مربی بزرگی را برای جانشینی او انتخاب کنند و در نهایت هم موفق شدند که نظر او را تغییر دهند.

اما حالا RAC1 خبر داده است که تصمیم لاپورتا برای حفظ ژاوی و ادامه همکاری با او با مخالفت‌هایی از سوی بعضی از مدیران این باشگاه و اعضای هیئت مدیره همراه شده است. این مخالفت به حدی جدی است که بعضی از آنها تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه حضور ژاوی در بارسا از سمت خود استعفا خواهند داد.

آنها پیش از این به رئیس باشگاه بارسلونا هشدار داده بودند که بهترین تصمیم این است که هرچه زودتر سرمربی این تیم را اخراج کند. با توجه به اینکه او حالا تصمیم گرفته به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد، در صورتی که بارسلونا بخواهد او را اخراج کند باید دستمزد او در فصل آینده را هم پرداخت کند که ضرر بزرگی از نظر مالی برای این باشگاه خواهد بود.

ژاوی و لاپورتا قرار است تا ساعاتی دیگر در نشست خبری حضور پیدا کنند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند و باید دید که در نهایت تنش‌های به وجود آمده در این باشگاه به چه شکل مدیریت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد