Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@15:01:37 GMT

تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین تا پایان دولت دوازدهم

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۸۵۱۲

تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش تابناک به نقل از فارس از بندرانزلی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور عصر امروز با حضور استاندار گیلان و جمعی دیگر از مسؤولان از روند تکمیل راه‌آهن رشت_کاسپین بازید کرد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل راه‌آهن رشت قزوین منجر به رشد اقتصادی منطقه و کشور می‌شود، اظهار کرد: دولت اهتمام جدی در تکمیل این پروژه دارد، زیرا این طرح به یکی از اولویت‌های مهم دولت مبدل شده و نقش مهم و غیرقابل‌انکاری در رشد اقتصادی استان و کشور به جهت ترانزیت کالا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از ریل‌گذاری قطعه ۶ راه‌آهن رشت به کاسپین خبر داد و افزود: طبق گفته کارشناسان پروژه دو قطعه ۶ و هفت در حال تکمیل و پروژه قطعه ۶ هم تقریباً به مرحله نهایی رسیده و در بخشی از آن ریل‌گذاری انجام‌شده و ریل‌گذاری مراحل بعدی هم در حال انجام است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور یکی از دغدعه‌ها در تکمیل راه‌آهن رشت به کاسپین را طراحی پل ۲۶۰ متری در قسمت هفت منتهی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مراحل احداث این پل آغاز و بنا بر گفته کارشناسان پروژه گروه‌های مهندسی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند که جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

نوبخت با تأکید بر لزوم اتمام پروژه راه‌آهن رشت به کاسپین تا اتمام دولت دوازدهم گفت: با اتمام و تکمیل این پروژه کریدور شما به جنوب و همچنین خلیج‌فارس به دریای خزر متصل شده و به این دلیل دولت از تمام خود استفاده می‌کند تا در اتمام عمر خود هدیه خوب و ارزشمند به مردم گیلان دهد.

وی با تأکید به اینکه در تکمیل راه‌آهن رشت به کاسپین مشکل اعتباری وجود ندارد، بیان کرد: تمامی تمهیدات در این خصوص اندیشیده شده و با تلاش‌های صورت گرفته هیچ مشکل تأمین اعتبار در خصوص تکمیل این پروژه وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه همچنین با اشاره به اهمیت تکمیل راه‌آهن رشت به کاسپین در افزایش صادرات کالا به کشور‌های عضو اوراسیا افزود: با تکمیل راه‌آهن رشت_کاسپین سهم ایران در عرصه ترانزیت کالا به کشور‌های اوراسیا و همچنین خلیج‌فارس بسیار زیاده شده و این امر علاوه بر رشد اقتصادی گیلان منجر به ارزآوری برای کشور می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر سازمان برنامه و بودجه راه آهن رشت کاسپین دولت دوازدهم نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر راه آهن رشت به کاسپین تکمیل راه آهن رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت به هیچ وجه به موضوع ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی‌های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح‌ها و لوایح بگذارند. آن‌ها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت‌تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می‌توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره‌های قبل دولت‌ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کار‌های اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد