Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@13:47:16 GMT

میلیاردر ژاپنی به فضا می‌رود +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۸۵۲۸

میلیاردر ژاپنی به فضا می‌رود +عکس

یورو نیوز: روسکوسموس، سازمان فضایی فدرال روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که یوساکو مایزاوا، میلیاردر ژاپنی و یوزو هیرانو، دستیار وی ماه دسامبر سال جاری به عنوان گردشگر به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند رفت.

بنا به اعلام سازمان فضایی فدرال روسیه این سفر ۱۲ روزه خواهد بود. الکساندر میسورکین، فضانورد روسی فرماندهی این سفر فضایی را برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافران قرار است از ماه ژوئن (خرداد/تیر) تمرینات خود را برای اعزام به ایستگاه فضایی بین المللی آغاز کنند.

یوساکو مایزاوا همچنین در نظر دارد در سال ۲۰۲۳ با کمک شرکت اسپیس ایکس، متعلق به ایلان ماسک به سفری به دور کره ماه برود. او قصد دارد هشت نفر را نیز همراه با خود به ماه گردی ببرد.

یوساکو مایزاوا درباره علاقه اش به سفر فضایی گفته است: «به حدی برای کشف زندگی در فضا کنجکاوم که در نظر دارم خودم کشفش کنم و تجربه ام را از طریق کانالم بر روی یوتیوب با جهان به اشتراک بگذارم.»

روسکوسموس روز هشت دسامبر (۱۷ آذر) را به عنوان تاریخ آغاز سفر فضایی یوساکو مایزاوا و دستیارش اعلام کرده است. سازمان فضایی فدرال روسیه در حالی این برنامه گردشگری فضایی را اعلام کرد که سال گذشته انحصار اعزام انسان به فضا را به دنبال موفقیت های شرکت اسپیس ایکس از دست داد.

سازمان های فضایی آمریکا و اروپا تا پیش از آن برای اعزام فضانورد به فضا به روسکوسموس روی می آوردند. به این ترتیب به نظر می رسد موفقیت اسپیس ایکس ضربه ای مالی به سازمان فضایی روسیه زده باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: میلیاردر ژاپنی سازمان فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماهدر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • «توهین» میلیاردر‌های به تماشاگران
  • تاکید روسیه بر لزوم عضویت فلسطین در سازمان ملل