Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت فرانسه به بهانه برقراری نظم عمومی دست به سرکوب جامعه اسلامی در این کشور زده است. خبرگزاری میزان – دولت فرانسه در ۶ ماه اخیر حملات چندجانبه‌ای را علیه زندگی جمعی مسلمانان در این کشور آغاز کرده است.   این اقدام‌ها در حالی صورت می‌گیرد که فرانسه در میانه اوضاع آشفته سیاسی پیش از انتخابات ۲۰۲۰ با چالش گرایش «امانوئل مکرون»، رییس جمهور این کشور به سمت راست، مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش پایگاه «رِویلر»، دولت فرانسه در ۶ ماه گذشته در چارچوب اقدام‌های اسلام هراسانه و مسلمان ستیزانه خود مساجد و خیریه‌های اسلامی را تعطیل کرد، برجسته‌ترین سازمان حقوق مدنی فعال در مبارزه با تبعیض ضد مسلمانان را مجبور به ادغام با دیگر نهاد‌ها کرد، قوانین گسترده جدیدی برای تنظیم زندگی مذهبی مسلمانان از جمله ممنوعیت استفاده از روسری برای دختران خردسال تهیه کرد، شیوه‌های تحصیل خانواده‌های مسلمان و برنامه تحقیقات اعضای هیئت علمی دانشگاه را تحت نظارت دقیق‌تر قرار داد، حساب‌های بانکی سازمان‌های اسلامی را زیر نظارات شدید گرفت، تحقیق درباره تئوری نژاد در دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار داد، ...؛ تا نظارت خود را بر جوامع مسلمان را با هدف آنچه که «شناسایی تحزیه طلبی اسلامی» توصیف کرد، گسترش دهد و دولت فرانسه در این مسیر اقدام‌های خشونت بار پلیس فرانسه علیه مسلمان را توجیه کرده است.   در ۵ سال گذشته، نظم عمومی به برجسته‌ترین کلید واژه توجیه نظارت بر مسلمانان و جایگزینی چارچوب سکولاریسم در فرانسه شده است.   به زعم کارشناسان، ماهیت خاص سکولاریسم فرانسه، دلیل بنیادین و فلسفی سیاست‌های ضد مسلمانان در این کشور است.   کابینه مکرون که رقابت با راست گرایان افراطی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ را در پیش دارد، با گرایش به راست به دلایل انتخاباتی، دست به سرکوب گسترده مسلمانان زده است.   نگرانی اصلی دولت فرانسه، ادغام مسلمانان در جامعه فرانسه است؛ مسلمانانی که با حضور در عرصه‌های مختلف به نقد تبعیض و روابط استعماری قدرت‌ها در سایه سنت‌ها و هنجار‌های فرانسوی دست زده‎اند.   برخلاف اقدام‌های خشونت بار فردی که در فرانسه با نام اسلام صورت گرفته، دولت فرانسه ضمن اعتراف به نیافتن ارتباط میان این ۲ موضوع، عامدانه زندگی جمعی مسلمانان و همبستگی آنان را هدف قرار داده است. بیشتر بخوانید: اسلام هراسی؛ خط سیر زندگی سیاسی مکرون ریشه‌های اقدام‌های اسلام هراسانه دولت فرانسه براساس تحقیقات انجام شده، تجزیه طلبی در فرانسه را می‌توان در قالب نژادپرستی فرانسوی و تلاش آن‌ها برای معاشرت با سفیدپوستان به صورت انحصاری مشاهده کرد.   حال آنکه سازمان‌ها و نهاد‌های اسلامی تعطیل شده در ۶ ماه گذشته، به طور مداوم بر ارزش‌های آزادی، برابری و برادری به عنوان اصول ادعایی جمهوریخواهی فرانسوی تاکید داشته‏‎اند.   «منشور اصول اسلام فرانسوی»، نیز براساس تقسیم اساسی بین جامعه ملی و مسلمانان فرانسه تنظیم شده است.   شمار زیادی از متفکران فرانسوی، اقدام‌های دولت علیه مسلمانان را به چالش کشیده و زیر سوال برده‎اند.   پارانویای فرانسه درباره اسلام، سابقه طولانی در احساسات ضد اسلامی اروپا دارد اما مسلمان در فرانسه و در سراسر اروپا در برابر انگ‌ها و نظارت‌های وسواس گونه، فعالانه با زورگویی‌ها مقابله می‌کنند.   باید توجه داشت که اقدام‌های اسلام هراسانه دولت فرانسه، عواقب ناگواری برای جوامع رنگین پوست فرانسوی خواهد داشت.   انتهای پیام/ برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر دولت فرانسه اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام پاکزاد سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار می‌کند. این در حالیست که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف جهت رسیدگی به این پرونده به هیأت انضباطی معرفی شد.

کد خبر 6090276 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد