Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، محمد حیدری شامگاه گذشته در آئین بهره برداری از شرکت فناپ تک تولید کننده دستگاههای کارتخوان  واقع در سایت صنعتی خرمشهر اظهار کرد: با قدردانی از تلاش دست اندرکاران متخصصان و کارکنانی که توانستند در پرتو عنایات الهی و دانش و تخصصی که اعمال کردند امروز ما شاهد یکی از بهترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های هایتک باشیم و آن ماموریت اساسی که قانون بر عهده منطقه آزاد و مناطق صنعتی این مناطق گذاشته یعنی مهندسی معکوس، صدور دانش بومی و صدور تکنولوژی و تجهیزات و امکانات  صنعتی به بازارهای دنیا را امروز در این شرکت به عنوان یک دستاورد بزرگ ببینیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ما اشراف کامل داریم که یک تغییرات اساسی و بنیادی در حوزه صنعت در دنیا اتفاق افتاده است و آن اتفاق، تغییر رویکرد استراتژی صاحبان صنعت، دانشمندان، کشورها و دولت‌ها از حوزه های سنگین به سمت حوزه های هایتک و تکنولوژی های بسیار پیشرفته است حتی در حوزه های علوم نظامی و حوزه های دفاعی نیز این تغییر بسیار محسوس است. نقشی را که پهپادها امروز در دنیای نظامی و در جنگ های آفندی به عنوان تکنولوژی نوین ایفا می کنند هواپیماهای غول پیکر و جنگنده ایفا نمی کنند.

وی تصریح کرد: امروزه نقش فن آوریهای نوین در حوزه های مختلفی در دنیا ترسیم شده و دولت ها در پرتو صنایع ریز که در مرز دانش واقع شده سیاست های صنعتی خود را به پیش می برند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر یادآور شد: منطقه آزاد اروند و شهرک صنعتی خرمشهر در مقیاس شهرستانی یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی ایران است که در درون این شهرک صنایع بسیار مهم و راهبردی در راستای اقتصاد مقاومتی و صدور صنایع و تجهیزات برای صادرات و ارزآوری و بسترسازی برای سرمایه گذاری های خارجی و داخلی فراهم و میلیاردها دلار کالا از این شهرک صنعتی صادر شده و ارزآوری هم داشتیم و البته که این کالاهای صادراتی کالاهای تولیدی بودند نه مواد خام، کالاهایی که در چارچوب سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان به مرحله تولید رسیده و صدها و یا هزاران نفر امروز در شهرک های صنعتی مشغول کارند که از فرزندان و مهندسان خرمشهری هستند کسانی که در همین دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی مهارت و تخصص کسب کردن امروز در عرصه صنعت در خرمشهر فعالیت دارند.

حیدری؛ گفت: به خود می بالیم که خداوند چنین توفیقی را به فرزندان این شهرستان و فرزندان این مرز و بوم در راستای استقلال سیاسی و اقتصادی به ما عنایت کرده و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هم در چارچوب ماموریتی که برای سال ۱۴۰۰ تبیین کردند بایستی ضمن حمایت و پشتیبانی از تولید، موانع را نیز رفع کنیم. امروز این همت و این اراده در مجموعه مدیران عالی شهرستان و مدیران حوزه صنعتی در منطقه آزاد اروند وجود دارد. در همین آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ با برگزاری جلسات مختلف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شورای اشتغال و تشکیل حوزه اقتصادی، به یک اعتبار عملی در شهرستان خرمشهر دست پیدا کردیم .

وی افزود: در کنار دوستان حوزه منطقه آزاد این اطمینان را می دهیم که به عنوان دولت نهایت حمایت و پشتیبانی  همه جانبه ای را از تمامی صنوف به ویژه کسانی که در زمینه اقتصاد دیجیتال فعالیت می کنند حمایت جدی داریم.

وی اظهار کرد: شرایط امروز ایجاب می کند که ما تحرکات اجتماعی، شهری و برون شهری کمتری داشته باشیم، بیماری کرونا امروز ما را وادار به تغییر سبک زندگی یعنی استفاده از ابزار و امکانات مدرن و جدید کرد.

وی تصریح کرد: مدیران ارشد شهرستان خرمشهر اعم از نماینده مجلس، امام جمعه، فرماندار در کنار مدیرعامل و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند در چارچوب قوانین و مقررات و سیاست های کلان کشوری، از صنایع حمایت جدی خواهند داشت و هر جایی که

مانعی همچون نبود نقدینگی و تسهیلات بانکی باشد، می کوشیم تا آن را رفع کنیم.

46

کد خبر 1514647

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدرحیمی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام خاطر نشان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

کد خبر 6088493

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود