Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@17:44:53 GMT

افزایش بهای نفت در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۹۴۳۷

افزایش بهای نفت در بازار جهانی

تین نیوز

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد افزایش بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی حمله سایبری اخیر به اپراتور خطوط لوله انتقال سوخت کلونیال پایپلاین (Colonial Pipeline) که انتقال سوخت در بخش قابل توجهی از آمریکا را بر عهده دارد، بهای نفت در معاملات روز دوشنبه بازار لندن افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با افزایش ۱.۰۸ درصدی نسبت به روز جمعه، ۶۹.۰۲ دلار فروخته شد. در بازار نیویورک نیز قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت با ۱.۰۵ درصد افزایش به ۶۵.۵۸ دلار رسید.

یکی از تحلیلگران بازار انرژی در این باره گفت: بهای نفت تحت تاثیر پیامد‌های حمله سایبری اخیر به شرکت آمریکایی افزایش یافت. ضمن این که چشم انداز بهبود وضعیت اقتصادی جهان و افزایش میزان تقاضای انرژی نیز در این امر بی تاثیر نیست.

اپراتور Colonial Pipeline که از بزرگ‌ترین توزیع کننده‌های بنزین در آمریکا محسوب می‌شود، روز جمعه به علت یک حمله سایبری مجبور شد کلیه فعالیت‌های خود را متوقف کند. در پی حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا، کاخ سفید در ۱۷ ایالت و بخش‌هایی از منطقه کارولینای جنوبی حالت اضطراری اعلام کرد.

کاخ سفید اعلام کرد تصمیم به اعلام حالت اضطراری در مناطقی که خط لوله انتقال سوخت در آن واقع شد به منظور تسهیل در خدمات رسانی و حمل تجهیزات لازم برای تعمیر و راه اندازی مجدد این خطر لوله اتخاذ شده است.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده به محض پایان تعمیر تجهیزات و راه اندازی مجدد خط لوله حالت اضطراری در تمام مناطق لغو خواهد شد.

چند روز گذشته خط لوله کلونیال که ۴۵ درصد از سوخت شرق آمریکا را تامین می‌کند در پی یک حمله سایبری از کار افتاد که در پی آن تمام بخش‌های عملیاتی آن غیرفعال شد. این خط لوله ۸۸۵۰ کیلومتر طول دارد و روزانه سوختی معادل ۲.۵ میلیون بشکه از طریق آن به بخش‌های مختلف به ویژه نیویورک منتقل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: افزایش بهای نفت حمله سایبری انتقال سوخت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر، حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درخصوص گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر در پایان گفت: درحال حاضر به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟