Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@00:54:26 GMT

نیروهای آمریکایی به زودی فرودگاه قندهار را ترک می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۰۱۹۱

نیروهای آمریکایی به زودی فرودگاه قندهار را ترک می‌کنند

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند، نیروهای آمریکایی در روزهای آتی از یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی این کشور در قندهار افغانستان خارج می‌شوند و آن را به دست نیروهای افغان می‌سپارند.

به گزارش ایمنا، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گزارش دادند فرودگاه قندهار در روزهای آتی به کنترل نیروهای امنیت دفاعی افغانستان در می‌آید و نیروهای آمریکایی از این فرودگاه خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی مرکزی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده بود که تخمین می‌زند بین شش تا ۱۲ درصد از تمامی روند خروج نیروهای آمریکایی تکمیل شده است. آمریکا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که پایگاه "Camp Antonik" را در هلمند به ارتش ملی افغانستان تحویل می‌دهد.

حملات طالبان در افغانستان در حالی افزایش یافته که نیروهای آمریکایی و ناتو در حال خروج از این کشور هستند.

پنتاگون همچنان مدعی است که حملات کوچک اما آزار دهنده از سوی طالبان در افغانستان تأثیری چشمگیر بر خروج نیروهای آمریکایی نداشته است.

مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته‌اند که هیچ حمله‌ای علیه نیروهای آمریکایی در جریان روند خروج از افغانستان صورت نگرفته است.

طالبان، آمریکا را به نقض توافق ۲۰۲۰ دوحه، قطر برای خروج نیروها تا اول مه ۲۰۲۱ متهم می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 493312

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افغانستان سربازان آمریکایی قندهار ایالات متحده آمریکا نظامیان آمریکایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار