Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص موضوع دوپینگ و موارد مطرح شده درباره پزشک تیم ملی فوتبال امید مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر توحید سیف برقی در خصوص موضوع دوپینگ ورزشکاران فوتبال و انجام نمونه گیریها در فوتبال گفت: کلیه امور مرتبط با بحث دوپینگ شامل نمونه گیری از تیمها، مدیریت نتایج تا سال ۲۰۱۵ -۲۰۱۴ زیر نظر فدراسیون فوتبال بود، ولی بعد از آن بر اساس صلاحدید مدیران ارشد فدراسیون، تا کنون این مسوولیت بر عهده ستاد مبارزه با دوپینگ -نادو- قرار گرفته است و از آن سال، فدراسیون فوتبال در هیچ بخشی از روند کنترل دوپینگ شامل انتخاب تیم، انتخاب بازیکن، نمونه گیری و مدیریت نتایج، بر اساس قانون آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و نیز قوانین مبارزه با دوپینگ فیفا ۲۰۲۱ دخالتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته پزشکی در ادامه گفت: نهایتا مسولیت انتخاب تیم‌ها، بازیکنان، مدیریت نتایج، مجازات ها و تمامی بحث های حقوقی بر عهده نادوست و دوباره تاکید می‌کنم فدراسیون فوتبال هیچ مسوولیتی در این خصوص ندارد.

وی گفت: تنها زمانی که تست یک بازیکن فوتبال مثبت اعلام می شود نماینده پزشکی فدراسیون فوتبال به جلسات دعوت می شود که معمولا خود من بنده در نشست های نادو حضور پیدا می‌کنم.
فدراسیون فوتبال بر اساس قانون و موضوع تضاد منافع حق دخالت در امور مرتبط با دوپینگ را ندارد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون در خصوص فعالیت پزشک تیم ملی فوتبال امید هم گفت: اینکه مطرح شده چرا یک دندانپزشک به عنوان پزشک در نیمکت تیم ملی فوتبال امید حضور داشته، باید بگویم ایشان دارای دو مدرک همزمان پزشکی و دندانپزشکی با تخصص جراحی فک و صورت هستند. ایشان از سال ۱۹۹۴ در دانشگاه هامبورگ، دوره های پزشکی را پشت سر گذاشته و به عنوان پزشک عمومی از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در آلمان آغاز کرده و چون علاقه به رشته تخصصی در جراحی فک و صورت داشته، با گرایش به این رشته در دوره های تخصصی و فوق تخصصی تحصیلات عالیه را طی کرده است. به غیر از ایران و چند کشور محدود، یکی از قانون های کشورهای اروپایی، آلمان، کانادا و استرالیا این است که پزشکان عمومی جهت تحصیل در جراحی فک و صورت، باید در رشته دندانپزشکی نیز تحصیل می کردندکه ایشان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به علاقه شخصی، سال ۲۰۰۵ مدرک دکتری دندانپزشکی گرفته و برای ورود به تخصص براساس قوانین اروپا و آلمان دارای مدرک دبل (دو مدرک) شده است.

وی در پایان گفت: پزشک اسبق تیم امید هنگام حضور در کنار تیم ملی امید، کلیه مدارک تحصیلی خود را به زبان آلمانی در اختیار کمیته پزشکی قرار داد و این مدارک بعد از ترجمه رسمی به انگلیسی و نیز رویت اصل مدارک به زبان آلمانی، مورد استعلام از نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت که بعد از تایید توسط نظام پزشکی و رویت مجدد اصل پروانه کار پزشکی، مجوز حضور در تیم ملی امید را کسب کردند. ضمنا علاوه بر حضور در نیمکت تیم ملی امید، ایشان در سال‌های اخیر، در رشته بازسازی و در بیمارستان های کشور در درمان جراحی‌های مرتبط با سرطان و مشکلات مادرزادی کودکان فعالیت داشته اند.

گفتنی است طبق اعلام رییس مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران( ایفمارک) ، در استعلام کمیته پزشکی سازمان لیگ از مدارک نظام پزشکی، دکتر آقامحمدآبادی به عنوان دندان‌پزشک معرفی شده و مدارک پزشکی خود را دیرتر از زمان قانونی ارائه کرده بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: توحید سیف برقی توحید سیف برقی فدراسیون فوتبال کمیته پزشکی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، اسامی کاندیدهای ایرانی پیشنهادی برای کسب کرسی های بین المللی در منطقه آسیای مرکزی دی‌ماه ۱۴۰۲ از سوی مرادی سرپرست وقت فدراسیون والیبال به دبیرخانه کاوا ارسال شد.

پس از آن سید میلاد تقوی رپیس فدراسیون والیبال ایران هفته گذشته در ادامه جلسات بین‌المللی خود، جلسه‌ای آنلاین با محمد لطیف رئیس منطقه آسیای مرکزی برگزار کرد و در این جلسه طرفین در خصوص افزایش تعاملات بین فدراسیون‌های عضو و همچنین بهره‌برداری بیشتر از دانش و تخصص والیبال ایران در راستای پیشرفت سطح والیبال منطقه آسیای مرکزی به عنوان پرجمعیت‌ترین، بزرگترین و فعال‌ترین منطقه فدراسیون جهانی به بحث و گفتگو پرداختند و میلاد تقوی خواستار افزایش سهم کرسی‌های ایران در کمیسیون‌های کاوا و معرفی تعداد بیشتری از افراد برای تصاحب این جایگاه‌ها شد.

بر این اساس نشست شورای آسیای مرکزی با حضور روسای فدراسیون‌های عضو و اعضای هیات رئیسه از جمله سید میلاد تقوی به عنوان رپیس فدراسیون والیبال ایران و دکتر محمدرضا داورزنی نایب رئیس اول منطقه آسیای مرکزی برگزار و اسامی اعضای کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف منطقه آسیای مرکزی اعلام شد و با تصویب تمامی اعضا سهم والیبال ایران از ۱۰ کرسی به ۱۸ کرسی افزایش یافت.

بر این اساس در کمیسیون مسابقات ورزشی مریم حسابی به عنوان رئیس کمیته و مسعود یزدان پناه و مرتضی افجه‌ای به عنوان اعضا انتخاب و معرفی شدند.

محمد شاهمیری به عنوان عضو کمیسیون داوری، مهدی اسلامی به عنوان عضو کمیسیون مالی، دکتر کتایون عرب‌زاده و دکتر محمد دیوسالار به عنوان اعضای اعضای کمیسیون استیناف منطقه آسیای مرکزی معرفی شدند.

همچنین جواد مهرگان رئیس کمیسیون توسعه و آموزش و علی فتاحی به عنوان یکی از اعضای این کمیسیون و دکتر امیرحسین منظمی به عنوان رئیس کمیسیون فنی و مربیان شد و محمود افشاردوست و مصطفی کارخانه به عنوان اعضای این کمیسیون و زهرا نژادعلی، مریم حسابی و مرتضی افجه‌ای به عنوان اعضای کمیسیون بازاریابی و ارتباطات انتخاب و معرفی شدند.

در کمیسیون پزشکی نیز دکتر مهدی ابارشی به عنوان عضو این کمیته انتخاب شد و در کمیسیون والیبال ساحلی، چمن و برف، حسن بازدرهوا و امیرحسین صادقی از اعضای ایرانی انتخاب شده هستند.

بر این اساس سهم والیبال ایران به عنوان قدرت اول والیبال منطقه آسیای مرکزی همچنان بیشتر از دیگر کشور هاست و کسب این کرسی‌ها به عنوان یک کرسی بین المللی در والیبال دنیا می‌تواند حضور ایرانیان بیشتری را در موقعیت‌های مختلف بیش از پیش افزایش دهد.

کد خبر 6095627

دیگر خبرها

  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • تکذیب مرگ پزشک طرحی در جاسک /در تهران فوت کرده
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • ماجرای تیراندازی، دکتر قلابی را رسوا کرد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک کذب است
  • دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی