Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارو حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه اظهار کرد: بوکس در شهرستان بانه با تلاش و پشتکار گروهی هیات و جوانان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی است. 

وی افزود: تیم بوکس بانه قبلا در یک سالن کوچک و با دو مربی تمرین می‌کردند اما به همت مدیرکل ورزش و جوانان و اداره ورزش بانه یک سالن سقف بلند با تجهیزات بوکس در اختیار هیات بوکس قرار گر۴ت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر هیات بوکس بانه در چهار نقطه شهر و در چهار سالن مجزا تمرینات را انجام می‌دهد و از مزیت‌های این کار شناسایی استعدادهای بوکس در کل شهر است که  توانستیم استعدادهای خوبی در مدت ۳ سال جذب کنیم. 

به گفته وی، در مدت سه سال اخیر توانستیم دو سالن اختصاصی بوکس در بانه دایر کنیم و تمام تلاش‌مان بر روی پایه، یعنی نونهالان گذاشته‌ایم که در سال‌های آینده ثمره این کار را خواهیم دید. 

حسینی در ادامه گفت: با توجه به ورود ویروس کرونا از اسفند ۹۸ ما تمرینات را تعطیل نکردیم و همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز از جمله پارک‌ها و زمین‌های چمن به صورت خصوصی و گاهی گروهی در چند سانس تمرین می‌کردیم. 

به گفته این مسئول ورزشی، رفتن به پارک‌ها جهت تمرین باعث ترغیب بیشتر جوانان در دوران کرونا به رشته بوکس شد اما تعطیلی سالن‌های ورزشی در این دوران ضربه شدیدی به ورزش وارد کرد. 

وی ادامه داد: در دوران کرونا که تعدادی از مربیان رشته‌های ورزشی سانس تمرین را تحویل دادند چون ورزشکار مدتی از تمرین دور باشد سرد می‌شود و دوباره کسب آمادگی ورزشکار برای مربیان سخت بود ما با تلاش مربیان و کار گروهی، در دوران کرونا بر تعداد ورزشکاران بوکس بانه افزوده شد.

حسینی تصریح کرد: در سال ۹۸ تیم بوکس بانه در ۱۴ مسابقه استانی، لیگ و منطقه‌ای شرکت کرد که در هر سه رده سنی به مقام‌های خوبی دست یافت. 

به گفته وی، در سال ۹۸ سامان حسینی بوکسور جوان سنگین وزن بانه‌ای توانست در مسابقات قهرمانی کشور مقام اول را کسب کند و به اردوی تیم ملی دعوت شود و برای اولین بار در تاریخ ورزشی شهرستان بانه، در رشته المپیکی به مسابقات آسیایی اعزام شد. 

وی همچنین ادامه داد: در همان سال دو نونهال به نام‌های نیما احمدیان و متین اسماعیلی در مسابقات استعدادهای برتر کشور مقام دوم را کسب کردند. 

حسینی ضمن اشاره به مهمترین مشکلات و دغدغه‌های بوکس بانه، تصریح کرد: از مهمترین دغدغه‌ها نبود حمایت از ورزش قهرمانی، مربیان و قهرمانان است. 

وی خاطرنشان کرد: یک مربی با تلاش‌های فراوان طی سالیان طولانی یک ورزشکار قهرمان می‌سازد و به اوج می‌رساند تا افتخاری برای شهر، استان و کشور بیافریند اما بعد از این همه تلاش در شهر مرزی همچون بانه که امکانات شغلی کم است چنین قهرمانانی به سمت کولبری یا دست‌فروشی می‌روند. 

حسینی ادامه داد: قهرمان ورزشی الگوی جوانان یک شهر است و باید مسئولان کاری کنند که جوانان راه الگو‌ها را ادامه دهند در حالی که به دلیل شرایط عدم وجود شغل برای قهرمان ورزشی گرایش به قهرمانی بسیار کم شده است. 

به گفته این مسئول، مربیگری شغلی با سختی‌های زیاد و بدون بیمه و بازنشستگی است که برای اکثر مربیان ورزشی در حکم شغل اصلی است و انتظار می‌رود مسئولان ورزشی این موضوع را جدی بگیرند. 

رئیس هیات بوکس بانه ضمن اشاره به برنامه‌های آینده هیات بیان کرد: به محض بازشدن مدارس با هماهنگی اداره آموزش و پرورش بوکس را وارد مدارس خواهیم کرد همچنین مقرر شده که در دو روستای شهرستان سالن بوکس دایر و بوکس روستایی را فعال کنیم. 

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس مربیگری و داوری به میزبانی شهرستان بانه نیز از دیگر برنامه‌های هیات بوکس این شهرستان در سال ۱۴۰۰ است. 

حسینی ضمن یادآوری موفقیت و محبوبیت بوکس در بانه گفت: پیشرفت هر رشته ورزشی به هماهنگی، انسجام و کار گروهی بین اعضای هیات، مربیان و داوران بستگی دارد که خوشبختانه در این مورد توانستیم موفق باشیم و بوکس در چند سال گذشته محبوب‌ترین و فعال‌ترین رشته ورزشی شهرستان بانه بوده است. 

حسینی در پایان با اشاره به آینده بوکس شهرستان بانه گفت: هیات بوکس بانه با شعار هر خانواده یک بوکسور، آینده بسیار درخشانی خواهد داشت و به یکی از قطب‌های بوکس کشور مبدل می‌شود. 

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۰

منبع: فارس

کلیدواژه: رشته ورزشی بوکس شهرستان بانه هیات بوکس بوکس بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر

دریافت 27 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی بوکس کشور انتخابی تیم ملی در سالن الغدیر ملایر با شناخت نفرات برتر از سراسر کشور ظهر امروز برگزار شد.

کد خبر 6092442

دیگر خبرها

  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش