Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@06:57:26 GMT

شوک جدید به دوج کوین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۰۸۵۲

شوک جدید به دوج کوین

گفته می‌شود یکی از مدیران موسسه مالی «گُلدمَن سَکس» لندن پس از آن که در معاملات رمزارز داج‌کوین میلیون‌ها دلار سود برده، از سمت خود در این بانک کناره‌گیری کرده است. به گزارش پول نیوز؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که عزیز مک ماهوُن، یکی از مدیران گلدمن سکس و رئیس اداره بازار‌های نوظهور این موسسه مالی، به دنبال سرمایه‌گذاری روی رمز ارز داج‌کوین و سود سرشار ناشی از آن، از مقام خود استعفا داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داج‌کوین، رمزارزی است که با یک «میم» در فضای مجازی آغاز شد، اما ارزش آن از ماه ژانویه تا اواخر هفته گذشته، ۷۲ برابر شده است.

در این میان، هرچند بانک گلدمن کناره‌گیری مک ماهون را تایید کرده، اما به دلیل آن اشاره‌ای نکرده است.

تارنمای «ای فایننشال کرییِرز» گزارش داده که مک ماهون به دنبال میلیون‌ها سودی که از معاملات این پول دیجیتالی به دست آورده، استعفا داده است و اکنون ممکن است یک «صندوق پوشش ریسک» (هِج فاند) راه‌اندازی کند.

رمزارز داج‌کوین، از حمایت ایلان ماسک میلیاردر خود را «داج فادِر» (پدر داج) می‌خواند، برخوردار است. بهای این رمزارز از اوایل سال جاری به گونه‌ای چشمگیر افزایش یافت و در ششم ماه مه -درست پیش از میزبانی برنامه پر بیننده «ساتردی نایت لایو» (اس‌ان‌ال) توسط آقای ماسک، مدیرعامل تسلا- به اوج خود رسید و در ۰.۶۸۷۳ دلار تثبیت شد.

اما ارزش داج‌کوین در روز هشتم مه و پس از نخستین حضور ماسک در «اس‌ان‌ال» که در جریان آن، داج‌کوین را به شوخی یک «فشار و شتاب» خواند، ۳۰ درصد کاهش یافت.

هرچند از آن هنگام ارزش داج‌کوین قدری بازسازی شده، اما همچنان ۳۲ درصد از اوج خود کمتر است. با وجود این، در مقایسه با آغاز معاملات این رمزارز در اوایل سال جاری، بهای داج‌کوین بیش از هزار برابر شده است.

نشریه «فوُرچون» می‌گوید با توجه به افت اخیر ارزش داج‌کوین، احتمالا آقای مک‌ماهون سود سرشار خود از معامله این رمزارز را، پیش از اظهارات رئیس تسلا در نخستین اجرایش در «اس‌ان‌ال»، کسب کرده است.

انتظار می‌رود ارزش برابری داج‌کوین با رمزارز‌هایی که قرار است هر دقیقه در فضای مجازی عرضه شوند، دستخوش تغییر شود.

حمایت افرادی مانند ماسک، گای فیِری، رستوران‌دار آمریکایی و مارک کیوبَن، میلیاردر و کارآفرین، همچنان ارزش داج‌کوین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ایلان ماسک روز سه‌شنبه گفت که موسسه تسلا در حال بررسی پذیرش رمزارز داج‌کوین برای پرداخت‌های این شرکت است. او افزود که پروژه «دوج-۱ ماموریت به ماه» موسسه فضایی اسپیس اکس که از سال آینده سفر‌های تجارتی به کره ماه را آغاز خواهد کرد، رمزارز داج‌کوین را برای پرداخت بهای بلیت این سفر‌ها می‌پذیرد.

تیم بسکتبال «ان بی اِی» کیوبَن، ستاره برنامه «شارک تَنک» هم رمزارز را برای پرداخت‌هایش می‌پذیرد.

در سال‌های اخیر، صنایع مالی نیز به سمت رمزارز‌ها متمایل شده‌اند.

لویی ژانگ، تحلیلگر سابق مالی «بانک آمریکا» در نیویورک، همکاری با موسسه «کوُین بِیس» را در مقام مهندس ارشد نرم‌افزار آغاز کرده است و گفته می‌شود جِس بوُرنستین، که پیش‌تر موسسه معاملات پولی «نوُمورا» در نیویورک را راه‌اندازی کرده بود، نیز استعفا داده است تا معاونت اداره فروش «استیک هاوند» را برعهده گیرد. این موسسه، تولیدکننده ژتون‌هایی است که برای صاحبان آن امکان دسترسی به امور مالی غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال دوج کوین بیت کوین ارزهای دیجیتالی ارزش داج کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا

تارنمای هیل در این خصوص نوشت: معترضانی که دیروز شنبه برای پنجمین روز متوالی در دانشگاه ویرجینیا تجمع کرده بودند خواستار خودداری دانشگاه از سرمایه گذاری در شرکت‌های صهیونیستی بودند.

گروه موسوم به «اردوی دانشگاه ویرجینیا در حمایت از غزه» از مدیران دانشگاه خود خواستند فهرست همه سرمایه گذاری‌های خود را افشا کرده و از استفاده از منابع مالی خود برای سرمایه گذاری در موسسه‌های مرتبط با (رژیم) اسرائیل خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان معترض روز جمعه چادر‌های خود را برپا کردند و از بلندگو استفاده می‌کردند که بر خلاف سیاست‌های این دانشگاه بود. اما به گفته مدیران، دانشگاه از پاکسازی آنها در روز جمعه خودداری کرد، زیرا کودکان نیز در جمع آنجا حضور داشتند. باران می‌بارید و اعتراضات «صلح آمیز» بود، اما روز شنبه پاکسازی منطقه آغاز شد.

به گزارش هیل، ماموران پلیس عصر شنبه با باتوم با معترضان برخورد کردند.

جیم رایان رئیس این دانشگاه مدعی شد که دانشگاه متبوعش از آزادی بیان حمایت می‌کند، اما در اجرای سیاست هایش باید مطمئن شود که آزادی بیان «حقوق دیگران را نقض نمی‌کند».

وی افزود: صبح شنبه به معترضان «اخطار نهایی» داده شد، اما آنها آن را «نادیده گرفتند» و افسران بخش پلیس دانشگاه «با درگیری فیزیکی و تلاش برای حمله مواجه شدند».

بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه ها، بازداشت شدگان این دانشگاه به زندان منتقل شده اند.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز نیز ضمن تایید اخبار مربوط به اینکه پلیس مسلح روز شنبه بشدت با دانشجویان معترض برخورد کرد گارش داد که اعتراضات دانشجویی در آمریکا که برخی از آنها به اردو‌های شبانه روزی تبدیل شده اند، به دنبال دستگیری‌ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، در سراسر این کشور نیز اوج گرفته است. دانشجویان دانشگاه‌هایی از جمله ییل، نیویورک، هاروارد و دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ... دست به اعتراض زده اند.

پلیس ده‌ها نفر را در موسسه هنر شیکاگو بازداشت کرد‌ای بی سی نیوز نوشت: دستگیری‌ها همچنین شامل دانشجویانی از دانشکده موسسه هنر دانشگاه شیکاگو می‌شود.به گفته سخنگوی موسسه هنر شیکاگو، روز شنبه حدود ۵۰ نفر از جمله تعدادی از دانشجویان این موسسه دستگیر شدند.

در بیانیه این موسسه هنری آمده است: روز شنبه گروهی از معترضان از جمله تعدادی از دانشجویان موسسه هنر اعتراضات را در باغ شمالی این موزه آغاز کردند و اقدام به بستن خروجی‌های اضطراری کردند.

وی مدعی شد مکان جایگزینی برای ادامه اعتراض در محوطه دانشگاه پیشنهاد شد، اما معترضان آن را نپذیرفتند.

به گفته سخنگوی مذکور، نیرو‌های اداره پلیس شیکاگو به اعتراضات پایان دادند و شماری را دستگیر کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • ویدیو کامنت| بیت‌کوین بده خانه بخر!
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا