Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، تنش اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را نتیجه سال‌ها تبعیض و نقض حقوق فلسطینیان دانست و از سیاست متمادی آمریکا در نادیده گرفتن این مشکل انتقاد کرد.

 مارک پوکان شامگاه پنج‌شنبه در صحن علنی مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه صحبت امروز من درباره خشونت روزهای اخیر در اسرائیل و فلسطین و حتی ماه‌های اخیر نیست، افزود: صحبت من درباره چندین دهه نابرابری انسانی و نقض حقوق بشری افراد زیادی در این منطقه مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما باید با تبعیض نامناسبی که فلسطینیان نسبت به سایر افراد این منطقه با آن روبرو هستند، آگاه شویم و آن را محکوم کنیم. هیچ کس نباید متحمل از دست دادن زندگی، آزادی یا کرامت شود که مردم فلسطینی تحت مدیریت ننتانیاهو و اسلافش در اسرائیل در طی ۵۰ سال اشغال کرانه باختری رنج برده‌اند.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: هنگامی سوءاستفاده‌های جدی حقوق بشری پیچیده می‌شوند که همچون حملات اخیر به عبادتگاه‌ها نظیر مسجد الاقصی انجام می‌شود.

پوکان اضافه کرد: اجبار برای تخلیه منازل به ویژه در قدس و کرانه باختری، دادگاهی و زندانی کردن کودکان فلسطینی و از بین بردن زندگی انسان‌ها و ایجاد جاده‌ها و ورودی‌های جداگانه برای افراد، اقدامی شبیه چیزی است که در آفریقای جنوبی رخ داده بود.

وی با اشاره به مشکلات مردم غزه برای داشتن هوای آزاد، مواد غذایی و آب شرب سالم که ناشی از محاصره طولانی مدت آنجا است، اظهار کرد: در حالیکه اینها نقض حقوق بشر است، ما فقط زندگی فلسطینی ها و اسرائیل را به خطر نمی‎‌اندازیم بلکه ایالات متحده را در معرض خطر بزرگتری قرار می‌دهیم.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه هیچ آمریکایی خواستار به خطر افتادن زندگی زنان و مردان این کشور به خاطر درگیر شدن در افزایش خشونت بشتر در منطقه خاورمیانه نیستند، گفت: امروز ما می خواهیم درمورد مشکلات بسیار طولانی مدت که مدتهاست توسط سیاست های ایالات متحده در منطقه نادیده گرفته شده است، صحبت کنیم.

پوکان افزود: خوشبختانه اکنون بیشتر اعضای کنگره خواهان رسیدن به صلح در منطقه از طریق یک مسیر درست هستند. ما باید با احترام و وقار برابر با همه در اسرائیل و فلسطینی‌ها رفتار کنیم و این سیاست آمریکا است که ما از آن صحبت می کنیم.ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: تخریب اموال، اعتراض مسالمت‌آمیز نیست. خرابکاری، تعدی، شکستن پنجره‌ها، به تعطیلی کشاندن دانشگاه، اجبار به تعطیلی کلاس‌ها و مراسم فارغ‌التحصیلی، هیچ‌کدام از اینها تظاهرات مسالمت‌آمیز نیست.

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تامین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که عمدتاً زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095318

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • جزئیاتی درباره زندگی یحیی سنوار؛ سنوار کیست و چگونه به قدرت رسید؟
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم