Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:09:05 GMT

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۱۲۷۳

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

بخشدار کشاورز شاهین‌دژ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پنجمین روز از طرح آزادسازی حریم و بستر زرینه رود سه هکتار دیگر از اراضی ملی تصرف شده حاشیه این رود در محدوده روستای "قازانلو" این شهرستان رفع تصرف شد.

صمد اکبری با بیان اینکه این رفع تصرف در قالب چهار قطعه آزادسازی شده است، افزود: این اقدام با دستور مقام قضایی و توسط نیروی انتظامی و با حضور اداره راه و شهرسازی، امور آب و منابع طبیعی شهرستان و پیرو مطالبه گسترده مردمی از بخشداری و با هدف حفظ منابع و جلوگیری از زمین‌خواری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منطقه تصرف شده در بستر و حریم زرینه رود است که توسط سودجویان به صورت غیرمجاز تصرف شده بود که با پیگیری حقوقی عملیات خلع‌ید آن انجام شد.

وی اضافه کرد: در این رابطه پرونده‌ای برای متهمان در راستای اعمال قانون و برآورد خسارات به اراضی ملی این منطقه تشکیل شده که در مراجع قضایی در حال بررسی است.

بخشدار بخش کشاورز شاهین‌دژ گفت: طی ماه گذشته نیز ۸.۵ هکتار از اراضی ملی تصرف شده حاشیه زرینه‌رود در محدوده همین روستا رفع تصرف شد.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی به زیرکشت می‌رود. 

توزیع ۳۵۰ عدد مرغ در بین نیازمندان مهابادی

مسوول دفتر هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهاباد گفت: در هشتمین توزیع حمایتی ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) تعداد ۳۵۰ عدد مرغ در بین نیازمندان مناطق مختلف این شهر توزیع شد.

محمد ارجمندی اظهار داشت: در این مرحله توزیع مرغ بصورت بسته‌های ۲ عددی در مناطق شهرک صبا، شهرک کارمندان، حاشیه زمین‌های شهرداری، کانی صوفی رشید و باغ شایگان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: برای هر توزیع، برنامه ریزی قبلی صورت گرفته و تمامی خانواده‌هایی که مشمول این حمایت می‌شوند، توسط متولیان مساجد در هر منطقه، اعم از ائمه جماعات، هیات امنا و مدیر کانون فرهنگی و در روستاها، با همکاری دهیار نیز شناسایی و صورتجلسه می‌شود.

۲ هزار و ۴۰۰ عدد ماسک در بین زیارت کنندگان قبور آرامستان مهاباد توزیع شد

سرپرست هلال احمر مهاباد گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ عدد ماسک یکبار مصرف برای مقابله با شیوع کرونا در آرامستان این شهرستان در بین مردم توزیع شد.

نادر قادرزاده افزود: این تعداد ماسک با توجه به ایام تعطیلات عید و مراجعه زیارت کنندگان قبور به آرامستان توسط داوطلبان هلال احمر به صورت رایگان با اولویت کسانی که ماسک ندارند، توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد ماسک توسط فرمانداری در اختیار این نهاد قرار گرفته است، تاکید کرد: با توزیع ماسک رایگان می‌خواهیم فرهنگ استفاده از ماسک را بیشتر در بین مردم ترویج کنیم تا به سمت کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا و وضعیت رضایت‌بخش برسیم.

سرپرست هلال احمر مهاباد بیان کرد: در همین راستا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آگاهی از نحوه صحیح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و موازین بهداشتی نیز توسط داوطلبان هلال احمر و آمران سلامت به شهروندان اطلاع‌رسانی شد.

قادرزاده تاکید کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر اینکه از زمان شیوع ویروس تاکنون به طور مستمر در کنار کادر پرتلاش درمانی بوده است در طرح آمران سلامت نیز تاکنون حضوری فعال و موثر داشت.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و هم اکنون در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا قرار دارد.

برچسب‌ها بسته حمایتی ماسک مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته حمایتی ماسک مهاباد بسته حمایتی ماسک مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور هلال احمر توزیع شد تصرف شده تصرف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حسین‌زاده امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان بیان داشت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده گفت: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه روند اجرایی این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم با مشارکت و کمک حامیان و خیرین شهرستان جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش طرح‌های حمایتی جمعیت هلال احمر قرار دهیم.

کد خبر 6086287

دیگر خبرها

  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد