Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی از ۲۰ بهمن ۹۹ شروع شده و فردا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. تمامی دانشجویان متقاضی وام در دانشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی و موسسات غیر انتفاعی، دانشگاه‌های پیام نور، دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه‌های فنی و دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ درخواست‌های خود را ثبت کنند.

بخشی از وام‌های دانشجویی را بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارچوب توافق نامه‌ای که با صندوق دارد در قالب وام شهریه به دانشجویان پرداخت می‌کند، همچنین اگر دانشجویان در نیم سال‌های قبلی خود از این وام استفاده کرده باشند تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ مهلت ثبت درخواست‌های خود را دارند.

در مجموع ۵ نوع وام دانشجویی را در قالب نظام پرداخت و بازپرداخت جدید وام‌های دانشجویی که به تصویب هیئت امنای صندوق رسیده به دانشجویان ارائه می‌شود.  وام‌های صندوق رفاه دانشجویان شامل وام تحصیلی، وام ضروری، وام ویژه دکتری، وام ودیعه مسکن مهر و وام شهریه است.

وام تحصیلی برای تمامی مقاطع تحصیلی در هر نیمسال بین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است، وام ضروری برای رویداد‌های موارد خاص از ۳ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان در نوسان است که تعداد زیادی را شامل می‌شود، وام‌های متاهلی با توجه به تولید فرزندان تا ۳ میلیون تومان تقاضای مورد افراد مورد قبول است، دانشجویانی که با فوت پدر و مادر مواجه می‌شوند تا ۳ میلیون تومان می‌توانند تقاضای وام دهند.

دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات، دانشجویان موارد خاص مثل توان خواهان یا قهرمانان ورزشی مبلغ‌های متفاوتی دریافت می‌کنند که دانشجویان می‌توانند در سایت صندوق رفاه، پورتال صندوق و سایت‌های دانشگاه از آن با خبر شوند. وام ویژه دکتری تا پایان سال ۹۹ تنها ۷۰۰ هزار تومان بود که از ابتدای سال ۱۴۰۰ با تصویب هیئت امنای صندوق به ۱ میلیون تومان در ماه افزایش پیدا کرد. وام ودیعه مسکن متاهلی برای دانشجویان شهرتهران ۲۵ میلیون تومان است، در کلانشهر‌ها ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وام شهریه برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی یک میلیون تومان، دانشجویان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای ۲ میلیون تومان و برای دکتری تخصصی ۵ میلیون تومان است. وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز نوبت دوم اختصاص داده می‌شود، اما وام تحصیلی به دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی پرداخت می‌شود.

 از آن جایی که شرایط دریافت وام بسیار زیاد است بنابراین دانشجویان باید به پورتال صندوق دانشجویی جهت دریافت اطلاعات بیشتر مراجعه کنند و جهت ثبت هم کافی است با مراجعه به پورتال صندوق رفاه به شیوه غیر حضوری درخواست خود را ثبت کنند. ادارات رفاه در دانشگاه‌ها درخواست وام‌های دانشجویی را بررسی می‌کنند و بعد از تایید به صورت سیستمی تمامی درخواست‌ها به صندوق رفاه منعکس می‌شود تا بعد از طریق امور اداری به حساب دانشجویان متقاضی واریز شود.

وام شهریه به حساب دانشگاه‌های مربوطه واریز می‌شود و دانشجوی مورد نظر بدهکار می‌شود، اما مابقی وام‌های دانشجویی بدون استثنا مستقیم به حساب دانشجویان بعد از طی مراحل مربوطه واریز می‌شود. میزان تسهیلات مبلغ وام در هر مقطع تحصیلی متفاوت است، برای مثال وام شهریه هر نیمسال حداکثر در چهارچوب سنوات تحصیل خاص آن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وام دانشجویی وام مسکن وزارت علوم وام های دانشجویی میلیون تومان صندوق رفاه دانشگاه ها وام شهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: تاسیس صندوق وزارت بهداشت  با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متأهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متأهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۱۶ نفر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید