Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@23:41:53 GMT

ذائقه ایرانی؛ معرف غذاهای ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۱۴۶۵

‍‍‍‍‍‍

ذائقه ایرانی، مجموعه ای از چند هزار غذا که ما را در طول روز همراهی می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ذائقه ایرانی به معرفی ۵۱ نوع غذای محبوب ایرانی و چگونگی تهیه و پخت آن‌ها می‌پردازد. کارشناسان آشپزی، موضوع ذائقه ایرانیان و غذا‌های ملی ایران را بررسی می‌کنند. در ایران بیش از ۳ هزار نوع غذای شناخته شده که ۲۸۰۰ غذای ناشناخته وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ما برای جبران کمبود‌های بدنی به سراغ غذا می‌رویم تا روانمان به تعادل برسد. غذا‌هایی که ما دوست داریم دقیقا کمبود‌هایی را پوشش میدهد که در بدن و روان ما وجود دارد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ذائقه ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی رویداد، مراسم رونمایی از تابلوی هنری آذرنگاری، اثر هنرمند ایرانی، احد سعدی عصر جمعه ۸ اردیبهشت‌ ۱۴٠۳ با حضور جمعی از فعالان عرصه هنرهای تجسمی، تنی چند از مسؤولان و علاقمندان و هنردوستان برای نخستین بار در هتل استقلال رونمایی شد.

در این مراسم محمدرضا مجیدی دبیرکل اتحادیه پارلمان‌های آسیایی APA و مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو گفت: حضور هنرمندانی، چون احد سعدی با بیش از یک‌ربع قرن تلاش هنری در سطح اول هنرهای تجسمی جهان، در کشور خودش ایران آن‌هم پس از سال‌ها فعالیت در خارج از کشور جای مباهات و خرسندی دارد. احد سعدی در سطح اول جامعه هنری ۱۷ کشور جهان فعالیت داشته است.

وی بیان کرد: از طریق 2 تن از مسؤولان کنسولگری ایران با این هنرمند آشنا و پس از مشاهده آثار وی به این نتیجه رسیدم که ضمن ثبت ملی، این اثر باید در ایران رونمایی شود.

مجیدی در ادامه تاکید کرد: سبک آذرنگاری که استایل و امضای ویژه و منحصر به‌فرد احد سعدی است کمتر از ربع قرن پیشینه فعالیت در ایران دارد و حضور وی و هنرمندان ایرانی چون او که نام ایران را در عرصه‌های بین‌المللی درخشان ساخته‌اند، بسیار غرورآفرین است.

دبیرکل اتحادیه پارلمان‌های آسیایی APA با تاکید بر اینکه هنر آذرنگاری باید هر چه سریع‌تر ثبت ملی شود، تصریح کرد: آذرنگاری گرچه بدیع و مهجور است، اما ریشه در تاریخ کشور ما دارد و به پیشنیه تاریخی ایران کهن برمی‌گردد. این سبک گونه‌ای از هنرهای تجسمی است و باید در هنرستان‌ها و دانشگاه‌های ایرانی وارد شده تا از دست نرود.

مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو با اشاره به اثر «چالش سیمرغ» اظهار کرد: محتوی این اثر کاملا بومی و منطبق با ادبیات کلاسیک و ریشه در افسانه‌های کهن کشور دارد و با الهام از آثار عطار نیشابوری خلق شده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم پس از ثبت ملی این اثر از سوی سازمان جهانی یونسکو نیز این اثر به نام ایران به ثبت جهانی برسد.

در ادامه این مراسم، احد سعیدی، خالق «چالش سیمرغ» گفت: در نهاد همه ما انسان‌ها حالات و درونیات متعدد و متفاوتی وجود دارد، اگر تعداد این حالات درونی بشر عدد ۳٠ باشد سی‌امین کنش، رفتار و حالت انسانی عشق است و جهان بدون عشق غیرقابل تحمل می‌شود. در این اثر نیز سعی کردم سیمرغ را که هر یک مترتب کنشی بشری است، تصویر کنم.

وی بیان کرد: امید دارم مرغ سی‌ام در آسمان زندگی یکایک شما عزیزان به پرواز درآید و امیددارم این سبک آذرنگاری هر چه سریعتر در جهان با نام ایران ثبت شود.

در پایان این مراسم از تابلو آذرنگاری «چالش سیمرغ» رونمایی شد و محمدرضا عمرانی در سخنانی گفت: با توجه به اینکه این هنرمند گرامی در خارج از ایران زندگی می‌کند، تمام تلاشم این بود که این اثر فاخر ایرانی حتما در کشورمان رونمایی شود. واقعیت این است که برای ثبت ملی و جهانی رونمایی از اثر در داخل ایران، بسیار حائز اهمیت بود و خب به طبع این رونمایی هزینه‌هایی داشت. لذا با توجه به علاقه‌ام به هنرهای تجسمی و همچنین اثر منحصر بفرد احد سعدی به عنوان حامی وارد این جریان شدم.

کد خبر 6090029

دیگر خبرها

  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت دیدنی چاپلی کباب به سبک آدم خان (فیلم)
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان