Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:51:17 GMT

نماز عید فطر در مساجد و اماکن عبادی عراق برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۱۵۹۴

نماز عید فطر در مساجد و اماکن عبادی عراق برگزار شد

به گزارش ایرنا، مقلدین آیت الله سید علی سیستانی و دیگر مراجع عظامی که امروز جمعه را به عنوان روز اول شوال اعلام کرده اند، با حضور در مساجد و اماکن عبادی عراق نماز فطر را برگزار کردند.
این در حالیست که اهل سنت عراق و بخشی از شیعیان مقلد دیگر مراجع عظام، دیروز پنجشنبه را به عنوان روز اول شوال دانسته و آیین نماز فطر را برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از نمازگزاران طی دیروز و امروز جمعه با مراعات ضوابط اولیه بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک با وجود همه گیری کرونا، در مراسم نماز عید فطر شرکت کردند.
در عین حال دفتر «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی امسال اعلام کرد که براساس رهنمودهای مرجعیت عالی دینی و وزارت بهداشت عراق در خصوص خودداری از تجمع های مردمی برای پیشگیری از انتشار کرونا، از اقامه نماز عید فطر عذرخواهی می کند.
نماز عید فطر دفتر سید عمار حکیم، یکی از مهم ترین نمازهای فطر در هر سال به شمار می رود که طی آن رهبر جریان حکمت ملی در خطبه ویژه عید، اوضاع عمومی کشور را نیز تشریح می کرد.
این مراسم معمولا هر سال با حضور دولتمردان و جمعی از رهبران و شخصیت های سیاسی و نمایندگان پارلمان به علاوه تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و جمعی از اهالی بغداد همراه بود. 
همچنین به گزارش ایرنا امسال برای نخستین بار بعد از چهار سال از پیروزی بر گروه تروریستی داعش، جمعی از اهالی موصل با حضور در مساجد قدیمی شهر که در نتیجه یورش سال ۲۰۱۴ داعش، ویران شد، نماز عید فطر را برگزار کردند.
نمازگزاران در مسجد تاریخی «الاموی» موصل در کنار آوارهای به جای مانده از گروه تروریستی داعش، نماز عید فطر را برای اولین بار بعد از اعلام پیروزی بر این گروه تروریستی برپا کردند.

مسجد آسیب دیده الاموی یا المصفا چهار سال بعد از پیروزی بر داعش امروز شاهد برگزاری نماز عید فطر بود

مسجد الاموی قدیمی ترین مسجد در موصل به شمار می رود و قدمت آن بیش از مسجد «النوری» است که «ابوبکر البغدادی» سرکرده وقت داعش، خلافت موهوم خود را در آن در ۲۰۱۴ اعلام کرد.
در شمال عراق نیز با وجود تدابیر شدید دولت محلی اقلیم کردستان عراق برای جلوگیری از همه گیری بیشتر کرونا، نماز عید فطر در مساجد مختلف شهرهای اربیل، سلیمانیه و دهوک برپا شد.
گزارش ایرنا حاکیست در نتیجه اعتراضات مردمی اخیر به ممنوعیت ۱۰ روزه کرونایی تعطیلات عید فطر، دولت عراق ناچار شد که از شدت این تدابیر بکاهد و برخی استان ها مانند کربلا و نجف اشرف به دلیل سفر زائران به عتبات مقدسه از محدودیت مستثنا شدند.
تعطیلات عید فطر معمولا در عراق سه روز است اما امسال دولت عراق با هدف کنترل کرونا، مدت زمان تعطیلات را ۱۰ روز اعلام کرده است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران اربیل سید عمار حکیم گروه تروریستی داعش نجف اشرف ایرنا ابوبکر البغدادی پارلمان عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اربیل سید عمار حکیم جمهوری اسلامی ایران اربیل سید عمار حکیم گروه تروریستی داعش نجف اشرف ایرنا ابوبکر البغدادی پارلمان عراق بغداد اخبار کنکور گروه تروریستی نماز عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه جشن تکلیف، تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است افزود: دانش آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

وی با تبریک جشن عبودیت و بندگی دانش‌آموزان، اظهار داشت: امروز جشن تکلیف برای ۷۰۰ دانش‌آموز دختر شهرستان آستارا برگزار شد که علاوه بر اینکه نکات ارزشمندی در خصوص اهمیت تکلیف و بندگی، اهمیت نماز، حجاب و عفاف مطرح شد برنامه های شاد و خوبی همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز نیز برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرائت پیمان‌نامه، آشنایی دانش‌آموزان مکلف به احکام و دستورات دینی، برپایی نماز جماعت و نماز شکر به امامت حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» امام جمعه آستارا از جمله برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

کد خبر 6093275

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها