Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@20:12:15 GMT

ادعای وزیر خارجه کانادا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۱۷۱۹

ادعای وزیر خارجه کانادا علیه ایران

وزیر خارجه کانادا مدعی شد که رفتار ایران در ۱۵ ماه اخیر از زمان حادثه هواپیمای اوکراینی "غیرمنصفانه" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، مارک گارنو، وزیر خارجه کانادا روز پنج‌شنبه خطاب به کمیته‌ای از قانون‌گذاران که در حال بررسی حادثه هواپیمای اوکراینی هستند، گفت: رفتار دولت ایران در ۱۵ ماه اخیر غیرمنصفانه بوده است و این مسئله را تا پاسخگو کردن آن‌ها پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز کانادا ادعا‌هایی را در رابطه با ایران و عملکرد آن در قبال سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح کرده بود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد آن‌ها تاکید کرد: ما از کانادا می‌خواهیم که با شایعه پراکنی‌ها، باعث نشوند که هر روز بار دیگری بر غم و اندوه خانواده‌های داغدار اضافه گردد.

وی افزود: به دولت کانادا توصیه می‌کنیم به جای جنجال‌های بی نتیجه خود حرفه‌ای رفتار کرده و اگر نظری دارد در قالب گزارش تخصصی سانحه ارائه نماید.

خطیب زاده عنوان کرد: یکبار دیگر مجددا تاکید می‌کنیم که دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین المللی خود و حقوق خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده اند و اکثریت بالایی از آنان هم شهروند ایرانی هستند، پایبند است و قدم به قدم در حال اجرای تعهدات بین المللی و الزامات قانونی خود طبق قوانین داخلی و بین المللی است که با تکمیل هر یک از اقدامات گزارش آن به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواپیما اوکراینی سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت‌های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

 امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیاگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است