Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@20:32:36 GMT

شتاب تحولات حوزه سلامت قم در دولت تدبیر و امید

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۱۷۲۵

شتاب تحولات حوزه سلامت قم در دولت تدبیر و امید

ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه سلامت که طرح تحول نظام سلامت نام گرفت،‌ زمینه جهش چشمگیر در بخش‌های گوناگون بهداشت، درمان و سلامت را در استان قم میسر ساخت.

اجرای بسته‌های مختلف این طرح، اهداف مغفول و مهمی از قبیل کاهش پرداخت هزینه‌ها، بهبود زیرساخت‌های فرسوده بیمارستانی، ارتقای وضعیت خدمات هتلینگ و خدمات رفاهی بیمارستان‌ها، ارتقای کیفیت ویزیت و افزایش دسترسی به متخصصان، حضور به‌موقع پزشکان بر بالین بیماران به‌ویژه در مواقع اورژانس، دسترسی و توزیع عادلانه متخصصان به‌ویژه در نقاط محروم، بهبود کیفیت خدمات درمانی، ترویج زایمان طبیعی و افزایش موالید و حمایت از بیماران صعب‌العلاج را مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت که در استان قم به نحو مطلوبی اجرا شد و اقدامات فاخر دیگری نیز به همت والای این مجموعه پرتلاش به انجام رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ تکمیل ساخت بیمارستان ٣٥٠ تختخوابی فرقانی را از مهم‌ترین این دستاوردها عنوان و بیان کرد: این بیمارستان پروژه‌ای ٢٧٠٠٠ مترمربعی است که در ٩ طبقه ساخته شد؛ تنوع بخش‌های درمانی و بهره‌مندی از آخرین و به‌روزترین تجهیزات بیمارستانی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بنای درمانی است.

محمدرضا قدیر افزود: این مرکز دارای بخش‌های بستری زنان، داخلی، بستری کودکان، بستری جراحی، بستری زایمان، NICU، اتاق‌های عمل و جراحی ICU و اورژانس، ۱۱ اتاق عمل مجهز و مدرن با کاربری جراحی عمومی، ارتوپدی، مغز و اعصاب و زنان و زایمان است.

به گفته وی، همچنین بخش NICU این مرکز درمانی به پیشرفته‌تـرین دستگاه‌ها مجهز شده است و رادیولوژی و اتاق عمل مستقل، وجود تجهیزات بسیار پیشرفته و به‌روز همانند رادیوگرافی دیجیتال، ماموگرافی دیجیتال با امکان تشخیص ناهنجاری‌های سرطانی مجهز است.

وی خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی شهدا با زیربنای بیش از ۱۶۰۰۰ مترمربعی و بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم با ۲۳۰ تخت بیمارستانی و با زیربنای ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از دیگر طرح‌هایی است که در دولت دوازدهم احداث شده است.

به گفته قدیر، در حال حاضر  ۵ بیمارستان دولتی و ۴ بیمارستان غیردولتی در استان قم فعال است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲ کلینیک بیمارستان‌های شهید بهشتی و فرقانی، گفت: احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی خاتم، بیمارستان نور و بیمارستان مادر توسط بخش خصوصی در حال پیگیری و اجراست که با بهره‌برداری از آن، جهش قابل توجهی در ارائه خدمات مطلوب درمانی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری سلامت و توریسم درمانی را در استان قم شاهد خواهیم بود.

وی افزود: افتتاح یکی از بزرگ‌ترین و به‌روزترین پایگاه‌های اورژانس هوایی کشور با مساحتی بالغ بر ٧٠٠٠ مترمربع، افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم شامل ساختمان آموزشی و خوابگاه ۵۰۰ نفره، افتتاح بخش‌های زنان و زایمان، پزشکی هسته‌ای و همودیالیز در بیمارستان شهید بهشتی، افتتاح بخش اورژانس روان‌پزشکی مرکز آموزشی درمانی کامکار – عرب نیا، افتتاح نخستین آزمایشگاه مرجع درون دانشگاهی، افتتاح مرکز بهداشتی، درمانی امام رضا(ع) و امام موسی کاظم(ع)، افتتاح ۴ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای و ۲ پایگاه شهری از دیگر طرح‌هایی است که در سال‌های اخیر افتتاح شده است.

قدیر در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: مرکز بهداشت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را در استان به‌عنوان اولین استان و تنها استانی که به‌صورت کامل تمامی جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد، به اجرا درآورد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ مراکز خدمات جامع سلامت شهری، ۹ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۸۷ پایگاه شهری، ۵ پایگاه شهری روستایی، یک پایگاه روستایی، ۵۹ خانه بهداشت و ۵ مرکز بهداشتی درمان شهری روستایی در استان قم فعال است.

وی افزود: در حوزه آموزش نیز دانشگاه علوم پزشکی قم با طی مراحل رشد و بالندگی با ارتقای فضای فیزیکی، جذب اساتید طراز اول و خریداری تجهیزات روز دنیا، تعداد دانشکده‌های خود را به هفت دانشکده شامل پزشکی، دندانپزشکی، طب سنتی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و سلامت و دین افزایش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر یک هزار و ٨٠٠ دانشجو در ۲۶ رشته گوناگون در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری تخصصی زیر نظر ۱۹۱ عضو هیات علمی در رشته‌های مختلف علوم پزشکی به تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان این‌که قدرت علمی و تجهیزاتی برخی از دانشکده‌های پزشکی قم در کشور سرآمد است،‌ ادامه داد: به‌عنوان نمونه دانشکده دندانپزشکی به لحاظ مساحت آموزشی جز پنج مقام اول کشور و از نظر ضریب یونیت به دانشجو دارای مقام اول کشوری است؛ همچنین دانشکده سلامت و دین و رشته‌های تحصیلی آن در کشور منحصربه‌فرد است.

وی بیان کرد: تعداد رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه، ۳۴ رشته است که مقطع کاردانی، کارشناسی، دکتری عمومی، کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی Ph.D، دکتری تخصصی را شامل می‌شوند و تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ۲۳۶ نفر است.

به گفته قدیر، هم‌اکنون نسبت تخت بیمارستانی به یک هزار نفر جمعیت در استان قم، ۱.۴۳ می‌باشد که این نسبت در سال ۹۲، ۱.۲ بود.

وی اضافه کرد: نسبت پزشک به ۱۰ هزار نفر جمعیت در این استان در سال ۹۴ با ۵۶۶ نفر به ۴.۵۵ و در سال ۹۸ با ۹۲۴ نفر به ۶.۷ رسید.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، گفت: تعداد پایگاه‌های شهری و جاده‌ای در سال ۹۲، ۱۷ پایگاه بود که این عدد در سال ۹۸ به ۲۲ پایگاه شهری و ۱۸ پایگاه جاده‌ای افزایش یافته است./

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم دولت تدبیر و امید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم دولت تدبیر و امید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم دولت تدبیر و امید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی قم طرح تحول نظام سلامت پایگاه شهری استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان