Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سوئد به عنوان بخشی از برنامه ارتقای سامانه دفاع هوایی خود، تعدادی موشک پاتریوت از آمریکا خریداری و نخستین محموله آن را دریافت کرد.

این قرارداد تسلیحاتی که هزینه مرحله نخست آن دست کم ۱.۲ میلیارد دلار بود که یکی از بزرگترین قرارداد‌های تسلیحاتی سوئد در تاریخ معاصر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یواخیم لوین»، مقام مسئول در اداره سامانه‌های دفاعی سوئد، تحویل نخستین موشک‌های سامانه دفاع هوایی پاتریوت ۱۰۳ سوئد را تایید کرد.

او در گفتگو با شبکه اس وی تی گفت: بقیه موشک‌ها به تدریج در سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تحویل سوئد خواهند شد.

بر اساس برآورد‌های گذشته اداره سامانه‌های دفاعی سوئد، تنها ارزش مرحله اول قرارداد دفاع هوایی اوت ۲۰۱۸ این کشور با آمریکا و دو مورد از بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات جهان یعنی لاکهید مارتین و ریتون، دست کم بالغ بر ۱۰ میلیارد کرون سوئد (۱.۲ میلیارد دلار) می‌شود که آن را به بزرگترین قرارداد تسلیحاتی سوئد در تاریخ معاصر این کشور تبدیل می‌کند.

آمریکا پیشنهاد خرید ۳۰۰ فروند موشک ضد هوایی به ارزش کلی ۳.۲ میلیارد دلار را به سوئد داده است. این پیشنهاد شامل موشک‌های نوع GEM-۳ نیز می‌شود که وزن و برد بیشتری دارند.

هزینه کلی به تصمیم سوئد درباره تعداد موشک‌هایی که خریداری می‌کند، بستگی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه موشکی اتحادیه اروپا پاتریوت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد