Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:51:52 GMT

شرکت در انتخابات ادای دین به نظام اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۲۲۰۷

شرکت در انتخابات ادای دین به نظام اسلامی است

آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: مردم بار دیگر به دنیا نشان می‌دهند که برای آرمان‌های نظام و پیشرفت کشور حساسند و از دستاوردهای آن با جان و دل حفاظت می‌کنند.
وی، حضور پرشور مردم در این انتخابات را بیانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت عنوان کرد و اظهار داشت: پیام مردم به دنیا در این انتخابات این است که روی مواضع اصولی خود ایستاده و جواب هر تهدید سیاسی و روانی را با مقاومت خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اراک بیان کرد: مردم ایران اسلامی همیشه وقت‌شناس و دشمن‌شناس بوده‌اند و نمونه آن همین انتخابات پرشور است، اما بدخواهان به نظام مقدس اسلامی نمی‌توانند احساس ملت ایران را درک کنند چرا که افکار سیاسی این ملت آمیخته با اصول و مبانی دینی و معنویات است و شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود می‌دانند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه رای هر فرد باید حجت شرعی داشته باشد، اضافه کرد: علاوه بر اینکه شرکت در انتخابات واجب است، انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور نیز یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که رئیس جمهور براساس قانون اساسی دومین شخصیت ملی است و باید نسبت به تمام مسائل داخلی و بین‌المللی اشراف کامل داشته باشد.
وی گفت: بر اساس قانون اساسی رئیس‌جمهور باید مدیر، مدبر، باتقوا، آگاه نسبت به مسایل داخلی و بین‌المللی و حافظ منافع، مصالح، امنیت، عزت و اقتدار ملی باشد و در هر شرایطی بتواند پرچم مقدس جمهوری اسلامی را دررجهان به اهتزار درآورد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: کسانی که امروز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌ و تهدید کرده‌اند که اگر صلاحیت آنان تایید نشود انتخابات را تحریم می‌کنند و قانون را قبول ندارند، بدانند که در سال ۸۸ براساس همین قانون انتخاب شدند و از حمایت مردم برخوردار شدند، بنابراین به جای تشویش اذهان عمومی پاسخگوی عملکرد خود باشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله قدس را مسئله نخست جهان اسلام عنوان کرد و گفت: در طول ۷۰ سال گذشته اسرائیل غاصب با پشتیبانی آمریکای جنایتکار، آل سعود و دیگر کشورهای خود فروخته منطقه سعی در نابودی مردم فلسطین داشتند اما به فضل الهی نتیجه توطئه‌های آنان وحدت و انسجام ملت فلسطین است.
وی افزود: در سال‌های گذشته مردم فلسطین برای دفاع خود از چوب و سنگ استفاده می‌کردند اما اکنون آن‌ها به تکنولوژی ساخت موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن دست یافته‌اند و با اقتدار از مصالح خود دفاع می‌کنند و مردم تمام نقاط دنیا نیز از آنان حمایت می‌کنند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۲رنقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی مشارکت انتخاباتی امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی مشارکت انتخاباتی امام جمعه اراک اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است