Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@12:38:12 GMT

گرفتاری ۵۰ نفر در سیلاب آرادان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۲۴۷۲

گرفتاری ۵۰ نفر در سیلاب آرادان

بر اثر وقوع سیل شدید در مناطق روستایی آرادان، ۵۰ نفر در سیلاب گرفتار شدند که نیروهای جمعیت هلال‌احمر به آنها خدمت‌رسانی کردند.

به گزارش برنا؛ سعید مجیدی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: در ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه حسب گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع سیل شدید در منطقه رامه، سریعاً به‌واسطه دهیاران و عوامل محلی وضعیت وقوع سیل در منطقه بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جاده رامه از منطقه ترک در و باغستان، گراب و دارستان و در ادامه بالاتر از معدن محسنی در چند نقطه تا ۲۰۰ متر بالاتر از پل فلزی زیر سیل رفته و مسدود شده بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: حدود هشت دستگاه خودرو و ۱۸ دستگاه موتورسیکلت در یک کیلومتر بالاتر از معدن محسنی در منطقه‌ای به طول دو کیلومتر محصور و گرفتار شده بودند.

مجیدی بیان کرد: یک نفر راکب موتورسیکلت در منطقه ترک در بر اثر وقوع حادثه دچار مصدومیت شده بود که با توجه به موارد فوق، اقدامات متفاوتی صورت پذیرفت.

او ادامه داد: هماهنگی با فرماندار، معاون فرماندار، اداره راه و ترابری برای بازگشایی مسیر و آماده‌باش کامل به تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر انجام شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان اضافه کرد: هماهنگی با عوامل محلی روستای رامه بالا برای رسیدن به راکب موتورسیکلت حادثه‌دیده و انتقال وی به روستای رامه پایین و انجام اقدامات اولیه درمانی با راهنمایی‌های هلال‌احمر انجام گرفت.

مجیدی بیان کرد: دو نفر از نجاتگران هلال‌احمر که در محل حضور داشتند، ضمن ساماندهی خودروها و موتورسواران محصور، با بررسی وضعیت او و ارتباط مستمر با هلال‌احمر، شرایط این ۵۰ نفر را گزارش و اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

او گفت: دو تیم امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان آرادان متشکل از هفت نفر به همراه مواد غذایی و امکانات زیستی لازم از مسیر جاده به منطقه اعزام شدند؛ ولی با توجه به تاریکی هوا و از بین رفتن مسیر اصلی و حجم زیاد آب سیل، امکان ادامه مسیر نداشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آرادان گفت: با هماهنگی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان مقرر شد صبح اول وقت مجدداً عملیات آغاز شود و سایر اقدامات لازم صبح انجام شد.

مجیدی بیان کرد: هماهنگی با امداد هوایی اورژانس ۱۱۵ برای انتقال مصدوم به مرکز درمانی هم انجام شد.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل جاده معدن خودرو موتورسیکلت معاون امداد و نجات مواد غذایی استان سمنان سیل هلال احمر سیلاب گرفتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت:تیم های درمان تخصصی (BHCU) معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، به مناسبت هفته هلال احمر در روستای فیروز آباد شهرستان چهاربرج مستقر و خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی را به صورت رایگان به مردم شریف این روستا ارئه کردند.

وی در تشریح این مانور  گفت: جمعیت هلال استان آذربایجان غربی بااستفاده ازظرفیت تیم بهداشت و درمان اضطراری به استعداد ۲۰ نفر از پزشکان داوطلب فوق تخصص، متخصص، عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، مراقبت از مادر وکودک، روانشناس و تغذیه این مانور را باموفقیت عملیاتی کرد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این مانور به مدت یک روز اجرا و در این مدت علاوه بر خدمات امدادی ، خدمات درمانی اعم از ويزيت پزشکان فوق تخصص، متخصص و عمومی، خدمات بهداشتی و دندانپزشکی ارائه و داروهای تجویزی نیز بااعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون تومان به صورت رایگان در اختیار مردم منطقه قرار گرفت.

وی همچنین حضور پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر استان جهت خدمت رسانی رایگان به مردم منطقه را از اقدامات موثر جمعیت هلال احمر در تسکین آلام بشری دانست و از همه داوطلبان،امدادگران،و جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خدمت رسانی به مردم شریف فیروزآباد تقدیر و از میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان میاندواب و چهاربرج قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • نقش هلال احمر در توسعه اجتماعی ستودنی است
  • ۵۰ برنامه فرهنگی، امدادی و آموزشی در دشتی اجرا می شود
  • ورود ۹۰۰ خودروی امدادی جدید به چرخه امداد و نجات
  • توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد