Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:32:15 GMT

واکنش «آنگلا مرکل» به اعتراضات ضد صهیونیستی در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۲۷۲۲

واکنش «آنگلا مرکل» به اعتراضات ضد صهیونیستی در آلمان

خبرگزاری فارس: «استفن سایبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد دولت این کشور تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها را تحمل نخواهد کرد.

وی در میانه تجاوزات و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، هشدار داد دولت مرکل اعتراضات ضد صهیونیستی در خاک آلمان را تحمل نمی‌کند.

دولت آلمان روز چهارشنبه هم حملات راکتی مقاومت فلسطین از نوار غزه در واکنش به تجاوزهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و مدعی شد توجیه ناپذیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را دفاع از خود خواند و مدعی شد «اسرائیل حق دفاع از خود در برابر حملات را دارد».

پیشتر دولت فرانسه هم تظاهرات مردمی برای حمایت از فلسطینی‌ها که قرار است روز شنبه برگزار شود را ممنوع کرد. 

«ژرارد درمانین» وزیر کشور فرانسه در واکنش به فراخوان برگزاری تظاهرات در روز شنبه در حمایت از فلسطینیان در حساب توئیتری خود نوشت: «از رئیس پلیس پاریس خواستم که تظاهرات روز شنبه در ارتباط با تنشهای اخیر در خاورمیانه(درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین) را ممنوع کند. در سال ۲۰۱۴ برنامه مشابهی باعث ایجاد اختلالات گسترده شد. به مقامات محلی دستورالعمل‌هایی داده شد تا هوشیار و سختگیر باشند.» 

پلیس منطقه‌ای پاریس نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته، به درخواست وزارت کشور، پلیس پایتخت، ممنوعیت تظاهرات روز شنبه ۱۵ مه ۲۰۲۱ را صادر کرده است.

بسیاری از کاربران فرانسوی در توئیتر در واکنش به این دستور پلیس تاکید کرده‌اند که در اعتراض به استعمار و آپارتاید اسرائیل که آن را جنایت علیه بشریت میدانند روز شنبه تظاهرات خواهند کرد.

امروز (جمعه) همچنین «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش به‌جای اعلام همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از تل‌آویو حمایت کرد.

کورتس در صفحه توئیتر خود مدعی شد که با صهیونیست‌هایی که در عملیات‌های راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی به هلاکت رسیده یا زخمی شدند، همدردی می‌کند.

وی اعلام کرد که دستور داده تا پرچم‌های رژیم صهیونیستی نصب‌شده بالای مقر دولت اتریش در وین، به حالت نیمه‌افراشته درآید.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تاکنون شمار قربانیان حملات صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: آنگلا مرکل اعتراضات ضد صهیونیستی رژیم صهیونیستی روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا

تارنمای هیل در این خصوص نوشت: معترضانی که دیروز شنبه برای پنجمین روز متوالی در دانشگاه ویرجینیا تجمع کرده بودند خواستار خودداری دانشگاه از سرمایه گذاری در شرکت‌های صهیونیستی بودند.

گروه موسوم به «اردوی دانشگاه ویرجینیا در حمایت از غزه» از مدیران دانشگاه خود خواستند فهرست همه سرمایه گذاری‌های خود را افشا کرده و از استفاده از منابع مالی خود برای سرمایه گذاری در موسسه‌های مرتبط با (رژیم) اسرائیل خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان معترض روز جمعه چادر‌های خود را برپا کردند و از بلندگو استفاده می‌کردند که بر خلاف سیاست‌های این دانشگاه بود. اما به گفته مدیران، دانشگاه از پاکسازی آنها در روز جمعه خودداری کرد، زیرا کودکان نیز در جمع آنجا حضور داشتند. باران می‌بارید و اعتراضات «صلح آمیز» بود، اما روز شنبه پاکسازی منطقه آغاز شد.

به گزارش هیل، ماموران پلیس عصر شنبه با باتوم با معترضان برخورد کردند.

جیم رایان رئیس این دانشگاه مدعی شد که دانشگاه متبوعش از آزادی بیان حمایت می‌کند، اما در اجرای سیاست هایش باید مطمئن شود که آزادی بیان «حقوق دیگران را نقض نمی‌کند».

وی افزود: صبح شنبه به معترضان «اخطار نهایی» داده شد، اما آنها آن را «نادیده گرفتند» و افسران بخش پلیس دانشگاه «با درگیری فیزیکی و تلاش برای حمله مواجه شدند».

بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه ها، بازداشت شدگان این دانشگاه به زندان منتقل شده اند.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز نیز ضمن تایید اخبار مربوط به اینکه پلیس مسلح روز شنبه بشدت با دانشجویان معترض برخورد کرد گارش داد که اعتراضات دانشجویی در آمریکا که برخی از آنها به اردو‌های شبانه روزی تبدیل شده اند، به دنبال دستگیری‌ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، در سراسر این کشور نیز اوج گرفته است. دانشجویان دانشگاه‌هایی از جمله ییل، نیویورک، هاروارد و دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ... دست به اعتراض زده اند.

پلیس ده‌ها نفر را در موسسه هنر شیکاگو بازداشت کرد‌ای بی سی نیوز نوشت: دستگیری‌ها همچنین شامل دانشجویانی از دانشکده موسسه هنر دانشگاه شیکاگو می‌شود.به گفته سخنگوی موسسه هنر شیکاگو، روز شنبه حدود ۵۰ نفر از جمله تعدادی از دانشجویان این موسسه دستگیر شدند.

در بیانیه این موسسه هنری آمده است: روز شنبه گروهی از معترضان از جمله تعدادی از دانشجویان موسسه هنر اعتراضات را در باغ شمالی این موزه آغاز کردند و اقدام به بستن خروجی‌های اضطراری کردند.

وی مدعی شد مکان جایگزینی برای ادامه اعتراض در محوطه دانشگاه پیشنهاد شد، اما معترضان آن را نپذیرفتند.

به گفته سخنگوی مذکور، نیرو‌های اداره پلیس شیکاگو به اعتراضات پایان دادند و شماری را دستگیر کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین