Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:42:54 GMT

هراس هم به جشنواره جهانی فیلم فجر آمد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۲۷۲۹

هراس هم به جشنواره جهانی فیلم فجر آمد

فیلم سینمایی «هراس» به کارگردانی ایوایلو هریستف در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم سینمایی «هراس» چهارمین ساخته بلند «ایوایلو هریستف» که برنده جایزه بهترین فیلم در جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین شده بود، در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوایلو هریستف با فیلم پیشین خود با عنوان «بازنده‌ها» در سال 2015 سه جایزه اصلی جشنواره مسکو از جمله جایزه بهترین فیلم را آن خود کرده بود. او که متولد 1955 در شهر صوفیه در کشور بلغارستان است، پس از سال‌های متمادی بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون بلغارستان، نخستین فیلم خود با نام «مهاجران» را در سال 2002 کارگردانی کرد.

«هراس» که در جشنواره سانتا باربارا نیز جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرده است، داستان زنی را روایت می‌کند که پس از اخراج از دهکده، در کلبه‌ای به دور از مردم زندگی می‌کند. زمانی که وی با مهاجری رنگین پوست با زبانی بیگانه روبه‌رو می‌شود، تصمیم می‌گیرد به او پناه دهد و این امر باعث درگیری او با اهالی دهکده می‌شود.

همچنان ماجرای مهاجران و پناهندگان درونمایه اصلی سینمای روز اروپا است و تعامل با بیگانگان برای بیگانه هراسان مفهومی غیر قابل درک محسوب می‌شود، اما «هراس» قوت خود را از نگاه طنزآلود به این مضمون به دست می‌آورد. فیلمبرداری سیاه و سفید فیلم تصویری از سیاهی و سفیدی انسان‌ها و مواجهه سرد آنها با پذیرش هرگونه فرد خارجی ارائه می‌دهد و کنتراست تصاویر، به شکلی غیر تصنعی بر تباین خیر و شر، اروپایی و آفریقایی، سفیدپوست و رنگین‌پوست تأکید می‌کند.

«هراس» تلاشی است برای نمایش این موضوع که برخلاف تفاوت‌های محسوس در فرهنگ‌ها و زبان‌ها، انسان‌ها قادرند به یک زبان مشترک برسند.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

افشاگری سرتیپی از پشت پرده برجسته‌سازی حضور فیلم‌های خارجی در جشنواره جهانی فجر/ پای یک دستور در میان است؟آسمانی‌بودن خدایان المپ ادعای گزافی است+ فیلم انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم سینما جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم سینما جشنواره جهانی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جایزه ملی البرز

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • نشست خبری جایزه ملی البرز
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد