Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@05:07:10 GMT

برخورد صاعقه به یک کوهنورد در ارتفاعات توچال

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۵۴۱۱

برخورد صاعقه به یک کوهنورد در ارتفاعات توچال

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از صاعقه زدگی یک خانم کوهنورد در ارتفاعات توچال خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ١۴:۵۶ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه کوهستان در ارتفاعات توچال تهران به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اطلاع دادن این حادثه تیم امداد و نجات کوهستان که چندین سال است در روزهای پایانی هفته در ایستگاه پنجم توچال مستقر هستند به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: حادثه بین ایستگاه پنج و هفت رخ داده بود و در این محدوده یک خانم حدودا ٣١ ساله دچار صاعقه زدگی شده بود.

ملکی اظهار کرد: آثار برق زدگی کاملا مشخص بود به طوری که بخشی از لباس و کفش این خانم دچار سوختگی و پارگی شده بود. بخشی از بدن این خانم نیز دچار برق زدگی شده بود و آثار جراحت کاملا مشخص بود. این خانم خوشبختانه زنده بود اما توانی برای ایستادن و حرکت نداشت.

وی افزود: تیم امداد و نجات این خانم را به وسیله یک برانکار تا ایستگاه پنج حمل کردند و پس از آن با هماهنگی وی را با تله کابین را به پایین منتقل کردند. پس از آن این خانم به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

ملکی در پایان گفت: در این روزها که شاهد بارش باران و رعد و برق هستیم خطر صاعقه زدگی در ارتفاعات وجود دارد. مشاهده می‌شود که بعضی از کوهنوردان اشیایی با خود حمل می‌کنند که فلز در آن به کار رفته است که همین امر می‌تواند صاعقه را جذب کند. همچنین بهتر است ساعت کوهنوردی پیش از زمان بارش باران و وقوع رعد و برق باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Hz6

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الله مددخانی شامگاه یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در حادثه برخورد قطار با گله گوسفند در حوالی آبیک ۵۷ راس گوسفند تلف و ۲ چوپان مصدوم شدند.

فرماندار شهرستان آبیک با ناگوار خواندن این حادثه تصریج کرد: در این حادثه علاوه بر ۵۷ گوسفند، ۲ چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند که مراحل درمانی را سپری می کنند.

مددخانی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برای تردد در این منطقه پل زیر گذر احداث شده است، اما چوپانان گله را از روی ریل عبور داده که منجر به وقوع چنین اتفاق تلخی شده است.

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • تصادف زنجیره‌ای در جاده مُهر _ لامرد