Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@15:42:22 GMT

گفتمان جدیدی در مقوله جمعیت به راه بیافتد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۵۵۶۵

گفتمان جدیدی در مقوله جمعیت به راه بیافتد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت مقوله جمعیت گفت: گفتمان جدیدی در مقوله جمعیت به راه بیافتد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام کرج ، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: حملاتی که اخیرا رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین در مناطق مختلف و توقیف محله شیخ داشته و اکنون دستور رفع توقف داده اند، برای جبران شکست هایش از مقاومت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پوشاندن بی هویتی خود و ایجاد وحدت بین خودشان مردم فلسطین را هدف قرار می دهند، اظهار داشت: وقتی مردک نمی تواند کابینه اش را تشکیل بدهد اوضاع را بحرانی می کند که شاید برای بی هویتی خودشان وحدتی درست کند.

وی گفت: آنچه که خیلی مهم است این است که مردم قدس و کرانه غربی رود اردن رویکرد مبارزه مسلحانه را انتخاب کرده اند و این نشان می دهد که صبوری راهبردی را که از قبل داشتند، کنار گذاشته اند و بنا دارند اقدامات اساسی انجام دهند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ضعف و ناتوانی گنبد آهنین در برابر موشک های فلسطینی، بیان داشت: درست در زمانی که رژیم اسرائیل عملیاتی به نام حمله در میانه جنگ را سازمان دهی می کرد و تلاش داشت که فعالیت گروه های مقاومت در سوریه و لبنان و عراق را محدود کند تا ایران نتواند پایگاه های استراتژیک خود را مدیریت کند، گنبد آهنین آنان دچار ضعف شد و موشکباران های این چند روز نشان داد که گنبد آهنین اسرائیل ترک خورده و دیگر آرام بخشی برای غاصبان ندارد.

جبهه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود

وی با بیان اینکه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود، گفت: امروز وضعیت کودک کشان صهیونیست به گونه ای شده که اگر تحرکی داشته باشند صدها موشک کوچک و بزرگ از سمت گروه ها و کشورهای مقاومت بر سر او فرود خواهد آمد.

امام جمعه کرج ادامه داد: فرار به سمت پناهگاه ها و صدای غرش موشک ها و انفجار در تل آویو و حیفا نشان داد که جبهه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود و همه ما به زودی شاهد زوال رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم بود.

رییس شورای امور مساجد استان البرز با بیان اینکه ایران هنوز واکنشی نسبت به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی انجام نداده ،خاطرنشان کرد: البته هنوز ایران اقدامی در مقابله با اقدامات تروریستی صهیونیست ها که در چند ماه اخیر داشته از ترور شهید فخری زاده تا دیگر اقدامات، نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با گرامیداشت یاد شهید تهرانی مقدم که قدرت موشکی منطقه و خوار شدن صهیونیست ها به واسطه تلاش های این شهید بزرگوار می باشد، به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: در مذاکرات وین ولو اینکه آمریکا در آن حضور ندارد اما نظراتش را برای برجام دو و سه و چهار توسط اروپائی‌ها که دشمنی‌شان کمتر از آمریکا نیست القاء می‌کند.

وی افزود: ایران چون تعهدات خود را انجام داده عجله‌ای ندارد، اما دستگاه دیپلماسی باید به تذکر رهبری توجه تام داشته باشد که نباید اجازه دهد مذاکرات این دوره فرسایشی شود و آن‌ها بهانه‌تراشی کنند، چون نتیجه حداقلی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: تقاضای جدی ما این است که دولت مذاکرات را به انتخابات پیش رو گره نزند لذا همه باید به این موضوع توجه داشته باشند و دولت هم مواظب این مسئله باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر گفتگوهای ایران و عربستان در عراق به گوش رسید و چند روز بعد تائید شد، اظهار داشت: بالاخره امروز عربستان با آن‌ همه ثروت و وابستگی به قدرت‌های دیگر سیادتی برجهان عرب و قدرتی در منطقه ندارد یعنی درواقع کلاه او پشم ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی اضافه کرد: امروز مظلومیت یمن دامن عربستان را گرفته و گرفتارش کرده به‌طوری‌که نجات خودش را ولو تاکتیکی در تعامل با ایران می‌بیند و ایران هم به‌عنوان قدرت برتر منطقه و غرب آسیا که به‌واسطه مقاومت اسلامی و ایثار مدافعان حرم و خون پاکانی چون حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست آورده از مذاکره استقبال می‌کند و امیدواریم افرادی که به مذاکره می روند مراقب تمام جهات باشند و خواهند بود تا منافع ایران از بین نرود.

جمعیت یکی از مولفه های قدرت است

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به سی‌ام اردیبهشت‌ماه روز ملی جمعیت، بیان داشت: در سی‌ام اردیبهشت سال ۹۳ رهبری سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند و به روز ملی جمعیت نام‌گذاری شد که متأسفانه تا امروز به‌دقت انجام‌نشده و هنوز نگرانی کمبود و پیری جمعیت در آینده باقی است و این معضلی است که دوستان باید با دقت به آن توجه کنند.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت که دشمنان با آن مقابله می‌کنند و هر کس هم از آن حرف بزند و یا تبلیغ کند هم در داخل و هم خارج مورد هجمه قرار می‌دهند، جمعیت است، یادآور شد: چند جلسه قبل من سه جلسه راجع به جمعیت صحبت کردم که عین هر سه هفته هم داخلی‌ها هم خارجی‌ها گفتند این‌همه مسئله مهم وجود دارد حالا مگر وقت گفتن درباره جمعیت است؟

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه جمعیت یک بحث طراحی‌شده و استراتژیک است، تصریح کرد: به طور مثال ما اکنون این‌همه راجع به موشک حرف می‌زنیم و فرض کنید ۳۰ سال دیگر جوانی نباشد، چه کسی می‌خواهد دکمه موشک را بزند؟

پیرمردهای نفس‌بریده که نمی‌توانند این کار را بکنند، باید این کار با توانمندی انجام شود و وقتی جوان در کشور نباشد توسعه و تولید می‌خوابد و توان دفاعی کم می‌شود.

وی تاکید کرد: آن‌ها استراتژیک فکر می‌کنند و تا کسی درباره زیادشدن جمعیت صحبت می‌کند زود به او هجمه می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه اقتدار ملی و پیشرفت کشور رابطه مستقیم با جمعیت دارد، ادامه داد: اگر یک‌وقت طبیب نداشتیم از خارج می‌آوریم اما جمعیت را که نمی‌شود از خارج وارد کنیم.

گفتمان جدیدی در مقوله جمعیت به راه بیافتد

وی گفت: نباید به این مساله ساده نگاه کرد و لازم است باور عمومی نسبت به مقوله جمعیت تغییر کند و گفتمان جدیدی در این رابطه راه بیفتد که دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی باید روی این موضوع جدی کار کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اکنون سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند انجام نمی‌شود و با یک لطایفی از آن می‌گذرند ، افزود: من این را بارها اینجا عرض کردم که خود کشورهای غربی در مقالاتشان هست که خانم‌ها در سن ۴۵ سالگی برای آخرین بار باردار شوند تا پوکی استخوان آن‌ها تا ۲۰ سال یا ۱۵ سال عقب بیافتد ولی در ایران می گویند اگر خانمی در۳۰، ۳۵ سالگی باردار شود بچه‌اش منگول می‌شود.

وی تصریح کرد: غربالگری‌هایی که محل بحث است را چند بار انجام می‌دهند تا زنان به هیچ وجه رغبت نکنند که به این سمت حرکت کنند و این‌ها توطئه‌هایی است که انجام می‌گیرد و به هر جهت در بحث تبلیغ و فرهنگ‌سازی باید کار بیشتری صورت بگیرد.

زبان فارسی از گزندها حفظ شود

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه یکی دیگر از هشدارهای رهبر معظم انقلاب که کمتر به آن توجه شده و آثار این بی‌توجهی در آینده معلوم خواهد شد تذکرهای متعدد ایشان به حفظ زبان فارسی از گزند است، افزود: ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی بود که متأسفانه دیده می‌شود گاهی صداوسیما با هزینه بیت‌المال برنامه‌هایی را تولید می‌کند که زبان فارسی را له می‌کند و زبان دیگران را تقویت می‌کند.

وی بیان داشت: زبان فارسی‌، زبان شیرین و گویا و پرمحتوایی است باید بیشتر توسعه پیدا کند و تقویت شود.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نکته استانی بیان داشت: نکته استانی تذکری به رسانه‌ها و فضای مجازی و کسانی است که مشغول تهیه مطلب برای گفتمان سازی و ایجاد شور انتخاباتی هستند و آن اینکه تقوا داشته باشید و خدا را در نظر بگیرید و مواظب باشید که به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنید.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز تاکید کرد: آبروی دیگران را حراج نکنید که سنت خدا این است که در همین دنیا مفتضح خواهید شد که ما این سنت را با چشم خودمان مکرر دیده‌ایم که بعضی مواقع  در ستونی یا پیامی کسی را در کل ساقط می‌کنند که باید مواظب این مسئله بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به انتخابات شورای شهر و روستا، اظهار داشت: توجه داشته باشید که شورای شهر باید مجموعه‌ای از افراد با کارایی‌های مختلف که به درد مدیریت شهری بخورند باشد لذا به سابقه کاری و رشته تحصیلی و توانائی‌های افراد در این زمینه‌ها توجه داشته باشید.

وی گفت: اگر فرد خوبی باشد اما از عمران و شهرسازی و شهرداری اطلاعی نداشته باشد که ضرر خواهد زد و به‌راحتی سرش کلاه می‌گذراند که نشان می دهد فقط آدم خوبی بودن ملاک انتخاب نیست.

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتقاد نماینده ولی فقیه در البرز امام جمعه کرج نماینده ولی فقیه در البرز آیت الله حسینی همدانی گفتمان جدیدی مقوله جمعیت استان البرز زبان فارسی جمعه کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلنگری به طرفداران گفتمان سازش

اگرچه آمریکا در طول جنگ غزه، بارها قطعنامه‌هایی که باهدف آتش‌بس دائمی در غزه صادرشده را باهدف  حمایت از صهیونیست‌ها وتو کرده است، اما وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت مبنی بر پذیرش عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد، جنس و ماهیتی دیگر دارد. درحالی‌که برخی  مقامات آمریکایی در اظهاراتی دروغین،  مدعی تمرکز بر روی راهکار دودولتی در راستای حل مسئله فلسطین بوده‌اند،وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط نماینده دولت بایدن خبر از استمرار حمایت مطلق کاخ سفید از نسل‌کشی در غزه می‌دهد.به عبارت بهتر، آمریکا با وتوی قطعنامه اخیر نشان داد نه‌تنها در جنگ غزه فرمانده اصلی میدان تقابل با فلسطینیان و منطقه محسوب می‌شود، بلکه حتی به راهکارهای اعلامی و ادعایی خود نیز کمترین باوری ندارد. این تناقض آشکار، برگرفته از شکست میدانی مشترک واشنگتن -تل‌آویو در جریان تحولات جنگ غزه و فراتر از آن، سردرگمی راهبردی آن‌ها در قبال مسئله فلسطین است. 

 

واقعیت امر این است که ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بازیگران منطقه‌ای مانند ریاض، ابوظبی، منامه و مسقط حساب ویژه‌ای بر روی پیشبرد طرح دو دولتی از سوی واشنگتن بازکرده بودند. این نگاه اعتماد آمیز به دشمن بشریت، منبعث از وعده‌هایی بوده که نه‌تنها در دوران ریاست جمهوری جوبایدن، بلکه در دوران ریاست جمهوری ترامپ و اوباما نیز به آن‌ها داده‌شده بود. بر همین اساس، طرح عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل ( تحت عنوان پیمان ابراهیم) پیش رفت و منتج به خطای راهبردی امارات و بحرین در عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها شد. اما وتوی قطعنامه اخیر در شورای امنیت سازمان ملل متحد، آن‌هم علی‌رغم موافقت ۱۲ عضو شورای امنیت و رأی ممتنع دو کشور ( سوئیس و انگلیس) ، بیانگر قرائت خاص کاخ سفید از طرح دو دولتی است! این مسئله نشان می‌دهد که اتفاقا آمریکا طرح دو دولتی را نیز نه به‌مثابه راهکاری برای حل بحران در منطقه غرب آسیا، بلکه به‌عنوان  ابزاری برای تحقق استیلا و سلطه صهیونیست‌ها بر غرب آسیا ارزیابی می‌کند.

رمزگشایی از سخنان رابرت وود، معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به‌وضوح چنین گزاره‌ای را تصدیق می‌کند:  «ایالات‌متحده همچنان از راه‌حل دو دولتی به‌شدت حمایت می‌کند. این رأی مخالفت با حق تشکیل کشور فلسطین را نشان نمی‌دهد، بلکه اذعانی است به این‌که این امر تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین حاصل خواهد شد.» به عبارت بهتر، آمریکا پذیرش کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل متحد را به  گفت‌وگوی مستقیم ( میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها ) و در حقیقت، پذیرش مسئله عضویت فلسطین از سوی تل‌آویو کرده است! بدیهی است که در این مسیر، تل‌آویو از تشکیلات خودگردان امتیازاتی خواهد خواست که تنها یکی از آن‌ها، عاری سازی غزه و کرانه باختری از گروه‌های مقاومت است! شرط وقیحانه‌ای که هیچ‌گاه تحقق‌نیافته و در آِینده نیز نخواهد یافت. حتی تشکیلات خودگردان فلسطین به‌عنوان بازیگری که در قبال کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان، بازی در زمین واشنگتن را نسبت به دفاع واقعی از ساکنان مظلوم غزه ترجیح داده است، نسبت به رفتار اخیر کاخ سفید شوکه شده است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیانیه‌ای وتوی آمریکا را «ناعادلانه، غیراخلاقی و غیرقابل‌توجیه» خواند.بااین‌حال محمود عباس باید زودتر از این‌ها نسبت به دنائت آمریکایی‌ها اطمینان پیدا می‌کرد!

یکی از اصلی‌ترین بازندگان رأی‌گیری اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، سیاستمدارانی هستند که بر روی واشنگتن در روند حل مسئله فلسطین حساب بازکرده‌اند! این رأی‌گیری نشان داد که راه‌حل واقع در فلسطین، روی آوردن به همان گفتمان مقاومت و ایستادگی همه‌جانبه در برابر واشنگتن و تل‌آویو است، نه روی آوردن به گفتمان سازش با دشمنانی که نماد ظلم و نسل‌کشی محسوب می‌شوند. در این معادله صریح و گویا، سرنوشت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با شکست و تباهی گره‌خورده است.

دیگر خبرها

  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است